خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / توصیه های بازاریابی برای افراد درونگرا
توصیه های بازاریابی برای افراد درونگرا

توصیه های بازاریابی برای افراد درونگرا

نویسنده : الی میرمن – کارشناس بازاریابی دیجیتال   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

بسیاری از مردم دنیا خودشان را درونگرا ارزیابی می کنند. این امر برای بسیاری از مردم به مثابه یک سبک زندگی کاملا متفاوت با آنچه به طور معمول فرض می شود، است. درست به همین خاطر اگر افرادی از این دست به دنبال فعالیت در دنیای بازاریابی هستند، باید شرایط ویژه ای برای خودشان آماده کرده تا در این مسیر با مشکلات زیادی رو به رو نشوند، در غیر این صورت شاید خیلی زود انگیزه شان برای بازاریابی را از دست داده و توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را نیز پیدا نکنند. 

این روزها در دنیای بازاریابی خیلی ها به دنبال تعامل نزدیک با مخاطب هدف و ایجاد احساس صمیمیت برای مشتریان هستند. این امر به طور معمول بخش زیادی از برونگرایی را طلب می کند. با این حساب اگر شما برونگرایی لازم را نداشته باشید، شاید کارتان در این مسیر بی نهایت سخت شود. درست به همین خاطر یک باور سنتی در دنیای بازاریابی بر روی ناتوانی افراد درونگرا برای موفقیت در این صنعت تاکید دارد. 

هدف اصلی در این مقاله نمایش امکان فاصله گیری از برداشت های قدیمی در دنیای بازاریابی است. شما می توانید به عنوان یک فرد درونگرا به اندازه کافی در بازار موفقیت آمیز عمل کنید. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از تکنیک های مناسب و استفاده از روش هایی با ضریب اطمینان بالاست.

بسیاری از افراد برای بازاریابی در دنیای امروز از هر شیوه ای سود می برند. این امر در عین حال که جذابیت بسیار زیادی دارد، می تواند دردسرساز نیز شود. شما وقتی نسبت به یک شیوه بازاریابی اطمینان لازم را نداشته باشید، همیشه با مشکلاتی برای ترغیب مخاطب هدف تان رو به رو خواهید شد. این امر می تواند دردسرهای پیش روی شما را به طور چشمگیری افزایش دهد. همچنین شاید شیوه مورد نظر شما هرگز تاثیرگذاری یا نتیجه مورد انتظارتان را به همراه نداشته باشد. در این صورت شما مشکلات بسیار زیاد و متنوعی برای ادامه کار در بازار پیدا می کنید. هدف اصلی ما در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات برای بازاریابی مناسب و موفقیت آمیز از سوی افراد درونگراست. اگر شما هم چنین وضعیت شخصیتی دارید، توصیه های مورد بحث در این مقاله می تواند برای تان بسیار روشنگر باشد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی دقیق قرار خواهیم داد. 

طراحی تقویم محتوا

تقویم محتوا برای بسیاری از افراد ایده بسیار خوبی محسوب می شود. اگر شما فرد درونگرایی هستید، به احتمال زیاد تعامل با دیگران در لحظه آخر کارها برای تان بسیار سخت و حتی نشدنی خواهد بود. درست به همین دلیل باید همیش نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با برنامه قبلی اقدام نمایید. تقویم محتوا به شما برای آماده سازی محتوای مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و موقعیت تان را نیز در این میان به طور چشمگیری توسعه می دهد. 

وقتی یک بازاریابی تقویم محتوا دارد، به سادگی هرچه تمام تر امکان پیش بینی بهترین موقعیت ها برای تولید محتوا و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهد داشت. این امر می تواند برای شما دردسرهای بسیار کمتری در مقایسه با ضرب الاجل های فوری که همیشه همراه با استرس زیاد است، داشته باشد. یادتان باشد شما در دنیای بازاریابی هرگز نباید استرس زیادی را تجربه کنید. این امر می تواند شما را در وضعیت بسیار ناگواری از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار دهد. در عوض توصیه ما برای شما استفاده از راهکارهای کمتر دردسرساز است. 

تقویم محتوا در ساده ترین شکل ممکن در قالب یک فایل اکسل اجرا می شود. بر این اساس شما باید روزهایی که مایل به تولید محتوا هستید را در آن وارد کرده و از قبل موضوعات مناسب برای تولید محتوا را پیش بینی نمایید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و در صورتی که کار تولید محتوا را زودتر شروع کنید، به سرعت امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید. 

بدون تردید وقتی بازاریاب ها فرصت بسیار زیادی برای تولید محتوا داشته باشند، کارشان به شدت ساده تر از هر زمان دیگری می شود. یادتان باشد فعالیت همراه با یک برنامه درست و مدون همیشه به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. در این میان نیز می توانید همیشه بر روی کمک و توصیه های کاربردی افراد حرفه ای حساب کنید. اینطوری دیگر نیازی به نگرانی نسبت به زمان محدود برای تولید محتوا و اشتباهات مکرر که ناشی از درونگرایی و ترکیب آن با زمان محدود است، نخواهید داشت. 

انتخاب درست افراد تیم 

هر بازاریابی برای اینکه محتوای عالی در دسترس مخاطب هدف قرار دهد، باید یک تیم بازاریابی دقیق و حرفه ای داشته باشد. این امر به کاربران برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس شما را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیازمند بهترین ایده ها هستید. ایده های مناسب بازاریابی نیز همیشه از سوی افراد حرفه ای در این میان تولید و طراحی می شود. با این حساب اگر شما همیشه افرادی حرفه ای در کنار تیم تان داشته باشید، دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی آنها پیش روی تان نخواهد بود. 

اعضای حرفه ای در یک تیم بازاریابی خیلی خوب منظور مدیران ارشد و اهداف برند را درک می کنند. این امر به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و به احتمال زیاد موقعیت شما را نیز بهینه سازی خواهد کرد. یادتان باشد این روزها بسیاری از تیم های بازاریابی به جای استخدام نیروی حرفه ای بیشتر تمرکزشان را بر روی اجرای کمپین ها با هزینه تبلیغاتی بالاتر می گذارند. توصیه ما به شما در این شرایط تلاش برای استفاده از اعضای حرفه ای به جای هزینه های بالاست. این امر می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی به همراه داشته و با هزینه ای کمتر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به همراه دارد. 

شما برای انتخاب افراد و اعضای درست در تیم تان باید به ویژگی درونگرایی تان نیز توجه نشان دهید. در این صورت افرادی که توانایی شناخت اهداف به صورت درست و همچنین درک منظورتان بدون توضیح اضافه را دارند، در اولویت خواهند بود. یادتان باشد شرکت افراد در جلسات استخدامی همیشه ایده خوبی خواهد بود. شما با این کار امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به ساده ترین شکل ممکن را پیدا خواهید کرد. 

مقایسه مهارت ها و توانایی افراد در جلسات استخدامی امر بسیار مهمی محسوب می شود. این ایده برای بسیاری از افراد جذابیت بالایی دارد. نکته مهم در این میان اینکه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تلاش زیاد به خرج می دهند. با این حال به دلیل عدم یکدستی در تیم شان به ندرت توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنند. این امر می تواند توانایی افراد برای فعالیت همراه با موفقیت در دنیای کسب و کار را به شدت کاهش دهد. بنابراین توصیه ما به شما برگزاری جلسه استخدامی و همکاری با افرادی است که بهترین پاسخ ها و امتیازات را در جلسات مورد نظر کسب می کنند. در این میان نیز همیشه می توانید از افراد حرفه ای برای کسب راهنمایی کمک بگیرید. اینطوری افرادی با بهترین کیفیت کاری در تیم تان حضور خواهند داشت. 

برنامه ریزی زمانی برای پست ها

پست های بازاریابی به طور معمول براساس یک تقویم دقیق طراحی می شوند. این نکته در اولین توصیه مقاله حاضر مورد بررسی قرار گرفت. نکته مهم دیگر اینکه شما برای بارگذاری محتوا نیز باید زمان شناسی دقیقی داشته باشید. حتی بهترین محتواهای بازاریابی نیز در بدترین زمان ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را ندارند. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه زمان درستی برای بارگذاری محتوا در نظر داشته باشید. این امر می تواند شانس شما در میان سایر کاربران را به طور حرفه ای افزایش دهد، در غیر این صورت شاید بسیاری از برندها نکات مرتبط با توانایی تان برای تعامل با مخاطب هدف را به مثابه نقطه ضعف ارزیابی کرده و اعتبارتان در بازار به کلی از بین برود. 

زمان بندی برای انتشار محتوای بازاریابی به عامل های مهمی بستگی دارد. امروزه به طور معمول کاربران در ساعت های پایانی شب فعالیت بیشتری در شبکه های اجتماعی دارند. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس شما را نیز افزایش دهد نکته مهم دیگر در این میان امکان بارگذاری پس در ساعت های ابتدایی صبح است. دلیل این امر نیز کار کردن با گوشی همراه در ساعت های اول صبح است. این امر می تواند برای شما جذابیت های بسیار زیادی داشته و شرایط تان در این میان را نیز به سرعت توسعه دهد. 

توصیه ما برای شما به منظور زمان بندی برای بارگذاری پست ها انتخاب ساعت های پایانی شب و ابتدای صبح است. این امر می تواند برای شما اعتبار بیشتری در بازار به همراه داشته و شرایط تان را نیز بی نهایت بهینه سازی کند. نکته مهم دیگر اینکه شما باید شرایط خاص هر شبکه اجتماعی را نیز مد نظر قرار دهید. این روزها بسیاری از پلتفرم ها آمار و اطلاعات بسیار دقیقی پیش روی مخاطب هدف قرار می دهند. این امر می تواند جذابیت کار شما را به طور چشمگیری افزایش داده و شرایط تان را نیز بهینه سازی نماید. در این صورت شما مشکل زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نداشته و بسیاری از موقعیت های برترتان برای بازاریابی حفظ خواهد شد. 

بدون شک برای افراد درونگرا طرح پرسش های مختلف از کارشناس ها یا حتی تماس با افراد مناسب برای اطلاع از زمان درست بارگذاری محتوا امر بسیار سختی محسوب می شود. درست به همین دلیل توصیه ما برای شما استفاده از گزارش های دقیق در شبکه های اجتماعی است. به عنوان مثال، اینستاگرام یا توییتر به طور منظم اطلاعاتی درباره پلتفرم شان برای اکانت های تجاری منتشر می کنند. شما می توانید با استفاده از این پلتفرم ها به سادگی هرچه تمام تر شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور چشمگیری توسعه دهید. 

پیدا کردن پلتفرم های مناسب

شما برای تولید محتوا و تعامل با مخاطب هدف نیاز به ارتباط با پلتفرم های مناسب نیز دارید. این امر می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی تان در این میان را نیز توسعه دهد. یادتان باشد فعالیت در تمام شبکه های اجتماعی امری تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. درست به همین خاطر شما باید شیوه کارتان در این میان را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهید. این امر شامل انتخاب بهترین پلتفرم های ممکن و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی آنهاست. این امر به شما فرصت تعامل با مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی مورد علاقه شان را فراهم خواهد ساخت. نکته مهم دیگر اینکه شما برای تعامل با کاربران باید همیشه ایده های مناسب و تاثیرگذار به همراه داشته باشید. 

پیدا کردن بهترین پلتفرم برای بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف می تواند از شما یک بازاریاب همه فن حریف بسازد. درست به همین دلیل باید همیشه همه جنبه های کار را در نظر گرفته و فقط بعد از آن اقدام به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نمایید. وگرنه شاید هیچ وقت موفق به پیدا کردن بهترین ایده برای تعامل با کاربران نشوید. 

خیلی از بازاریاب های درونگرا حوصله صحبت کردن با مخاطب هدف برای پیدا کردن بهترین پلتفرم ممکن را ندارند. این امر می تواند مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به همراه داشته و حتی وضعیت برندها را نیز به شدت تحت تاثیر قرار دهد. توصیه ما برای شما در این شرایط تلاش برای استفاده از یک راه حل ساده و بهینه است. بر این اساس شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن سراغ اجرای نظرسنجی بدون مزاحمت فراوان برای مخاطب هدف تان بروید. در این صورت به احتمال زیاد استقبال مخاطب هدف تان از روند کاری شما بسیار بهتر از هر زمان دیگری خواهد بود. در نتیجه می توانید بدون اینکه خودتان را وارد دردسر کنار آمدن با درونگرایی تان کنید، به ساده ترین شکل ممکن بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی را پیدا کنید. این امر در بلندمدت شما را بدل به کارآفرین و بازاریابی حرفه ای خواهد کرد. 

دقت در انتخاب محتوا

شما باید همیشه حواس تان به محتوایی که با مخاطب هدف به اشتراک می گذارید، باشد. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف است. این امر می تواند برای شما جذابیت های بسیار زیادی به همراه داشته باشد. این روزها برندهایی که محتوای بازاریابی شان را با دقت نظر بسیار زیادی انتخاب می کنند، معمولا واکنش های بسیار بهتری از سوی مخاطب هدف دریافت خواهند کرد. این امر می تواند برای شما یک نقطه مزیت بسیار مهم در فعالیت بازاریابی تان باشد. به این ترتیب می توانید به سادگی هرچه تمام تر شانس تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را امتحان کرده و موقعیت تان در بازار را نیز توسعه دهید. این امر برای شما مزایای بسیار زیاد و متنوعی به همراه خواهد داشت. 

شما برای انتخاب محتوای مناسب از نقطه نظر بازاریابی باید به طور مداوم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن باشید. این امر می تواند زیر نظر داشتن تغییرات مربوط به سلیقه مخاطب هدف را نیز شامل شود. در این صورت شما باید همیشه آمادگی لازم برای تعامل با مخاطب هدف در بهترین وضعیت ممکن را داشته باشید. این امر شما را در کانون توجه مشتریان در دنیای کنونی قرار خواهد داد. پس لطفا قبل از اینکه اقدام عجیبی صورت دهید، خیلی خوب درباره صفر تا صد کاری که قصد انجامش را دارید، فکر کنید. 

بدون شک بازاریابی به عنوان یک فرد درونگرا سختی های خاص خودش را داد. با این حال شما قرار نیست همیشه خودتان را به زحمت بیندازید. درست به همین خاطر استفاده از نکات مورد بحث در این مقاله می تواند شانس شما در عمل را به طور قابل ملاحظه ای توسعه دهد. 

حتما ببینید

بهترین ایده های بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

بهترین ایده های بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

نویسنده : میشله مارتین – کارشناس بازاریابی دیجیتال   مترجم : علی ‌آل ‌علی   فرقی ندارد شما در چه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.