بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

کانال های بازاریابی برای توسعه خرده فروشی آنلاین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : الکسا کالینز – کارشناس تولید محتوای بازاریابی   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

هیچ کانال بازاریابی برای همه برندها و کسب و کار مناسب نیست. این امر موجب تلاش برندها و بازاریاب ها برای پیدا کردن کانال های بازاریابی هرچه بهتر در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می شود. شاید برخی از برندها در این میان به دنبال کانال های متنوع بروند، چراکه امروزه دیگر دوران سرمایه گذاری صرف بر روی یک کانال مشخص به پایان رسیده است. این یعنی شما باید دست ‎کم در چند کانال برای ارتباط با مخاطب هدف تان فعالیت داشته باشید. 

صنعت خرده فروشی آنلاین یکی از حوزه های به شدت نو و در حال توسعه در دنیای کنونی است. بسیاری از مردم در سراسر دنیا برای خرید محصولات مورد نیازشان دیگر به فروشگاه ها مراجعه نمی کنند. در عوض امکان خرید آنلاین بدون دردسر اضافه برای آنها فراهم است. در این میان بسیاری از افراد توانایی تاثیرگذاری بسیار ساده و کاربردی بر روی مخاطب هدف شان را دارند. این امر می تواند به آنها برای بهینه سازی شرایط شان کمک ویژه ای نماید. 

بدون شک توسعه یک خرده فروشی آنلاین برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر بسیار مهمی محسوب می شود. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از راهکارهای نوین و ایده های بسیار خلاقانه است. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک نماید. هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات برای توسعه خرده فروشی های آنلاین است. اگر شما هم به دنبال کانال های مطمئن و کاربردی برای تعامل با مخاطب هدف تان هستید، می توانید از راهکارهای نوین برای این کار استفاده نمایید. در ادامه برخی از بهترین کانال های ارتباطی در حوزه بازاریابی و توسعه خرده فروشی های آنلاین را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی از مدت ها قبل یکی از شیوه های مورد علاقه برای بازاریاب ها محسوب می شود. بسیاری از برندها برای انتقال پیام شان به مخاطب هدف از این شیوه بی نهایت سود می برند. اگر شما نیز به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای هستید، می توانید شانس تان در این میان را به طور قابل ملاحظه ای تقویت نمایید. یادتان باشد برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بسیاری از برندها نیاز به استفاده از سرمایه بالا ندارند. سرویس های ایمیل به طور معمول از برندها هیچ هزینه‎ای برای بازاریابی دریافت نمی کنند. بنابراین شما می توانید با سرمایه گذاری بر روی این حوزه شانس تان را به طور چشمگیری افزایش دهید. این امر وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای توسعه داده و شرایط تان را نیز متحول خواهد کرد. 

امروزه ارسال ایمیل برای مشتریان امر سخت یا پیچیده ای نیست. بسیاری از برندها به طور خودکار از کمپین های بازاریابی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سود می برند. در این میان شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن برای تعامل با مخاطب هدف تان دست به استفاده از ایمیل های جذاب بزنید. استفاده از کمپین های منحصر به فرد و دارای مشخصات دقیق در دنیای بازاریابی یکی از ایده های مناسب در این میان است. به عبارت بهتر، ایمیل های شما باید متمایز از محتوای برندتان در شبکه های اجتماعی با دیگر پلتفرم های آنلاین باشد. به این ترتیب توجه کاربران به محتوای برندتان به شیوه ای مناسب جلب خواهد شد. این نکته می تواند در بلندمدت برای برند شما جذابیت بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی تان را نیز کاهش دهد. 

اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای هستید، استفاده از ایمیل برای اطلاع رسانی درباره آخرید تحولات شرکت یا حتی ارائه برخی از نکات مهم برای تعامل با مخاطب هدف امری ضروری خواهد بود. نکته مهم اینکه شما برای تعامل با مخاطب هدف تان همیشه امکان استفاده از سلیقه آنها را دارید. بنابراین در ایمیل مارکتینگ باید همیشه نیم نگاهی به سلیقه مخاطب هدف تان نیز داشته باشید، در غیر این صورت وضعیت تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور چشمگیری دشوار خواهد شد. 

تبلیغات پولی

یکی دیگر از شیوه های تعامل با مخاطب هدف و بازاریابی مناسب در دنیای امروز استفاده از گزینه های تبلیغات پولی در پلتفرم های مختلف است. این کانال ارتباطی در تمام فضاهای دیجیتال برای برند شما در دسترس خواهد بود. نکته مهم اینکه تبلیغ شما باید تا حد امکان کوتاه و دارای نکات جذاب برای مشتریان باشد، در غیر این صورت هزینه های صورت گرفته از سوی برندتان تاثیرگذاری لازم را به همراه نخواهد داشت. یکی از نکات بسیار مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شیوه های تازه است. این امر به طور معمول در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد. بر این اساس شما با تعیین دامنه مخاطب هدف تان دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای نمایش محتوای تبلیغاتی به کاربران بی‎ علاقه نسبت به برندتان ندارید. 

بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی نسبت به مشاهده محتوایی برخلاف سلیقه شان در قالب تبلیغات شکایت دارند. این امر می تواند وضعیت برند شما در بازار را به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار دهد. درست به همین دلیل اگر به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدون دردسر اضافه هستید، باید همیشه کارتان در شبکه های اجتماعی دقیق و بدون نقص باشد، در غیر این صورت خیلی زود برندتان با مشکلات زیادی از جمله اعتراض های گاه و بیگاه مشتریان رو به رو می شود. 

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

امروزه بسیاری از مردم در شبکه های اجتماعی عضویت دارند. درست به همین دلیل تعامل میان برندها و مشتریان در این فضا محبوبیت بسیار زیادی دارد. اگر برند شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای و کم هزینه است، بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند گزینه‎ای مناسب باشد. 

امروزه بسیاری از شبکه های اجتماعی انواع گزینه ها برای تعامل با مخاطب هدف را نیز دارند. این امر در کنار استفاده از گزینه مربوط به فروش مستقیم برای بسیاری از خرده فروشی ها جذابیت بالایی پیدا کرده است. شما به این ترتیب امکان تبدیل برندتان به یک خرده فروشی در داخل شبکه های اجتماعی را پیدا می کنید. واضح‎ ترین نمونه در این میان اینستاگرام است. این پلتفرم جذابیت بسیار زیادی برای کاربران داشته و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به ساده ترین شکل ممکن را نیز به همراه دارد. اگر شما در این میان به دنبال فروشی بی دردسر برای خرده فروشی ‎تان هستید، ایجاد یک حساب معتبر در فیس بوک و شکل ‎دهی به فهرست فروش تان می تواند ایده ای مناسب باشد، در غیر این صورت شاید شما هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای مناسب و استاندارد را پیدا نکنید. 

بازاریابی آشناسازی

بسیاری از مردم در صورتی که با یک خرده فروشی عالی رو به رو شوند، تمایل بالایی برای معرفی آن به دوستان ‎شان خواهند داشت. این امر می تواند جذابیت بسیار زیادی برای برخی از برندها به همراه داشته و توانایی شما برای افزایش کیفیت کاری تان را نیز به شدت افزایش دهد. یادتان باشد شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه تلاش تان را به بهترین شکل ممکن صورت دهید. فقط در این صورت کاربران انگیزه کافی برای معرفی برندتان به دوستان و آشنایان را خواهند داشت. 

در بازاریابی آشناسازی محور اصلی رفع نیازهای مهم مشتریان است. چنین نیازهایی به طور معمول از سوی رقبای شما تامین نمی شود و همین نکته فعالیت شما را به طور قابل ملاحظه ای جذاب و تاثیرگذار خواهد کرد. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای و مناسب در دنیای امروز هستید، باید همیشه نیم نگاهی به وضعیت رضایت ‎شان از برندتان داشته باشید. این امر درباره خرده فروشی ها که تعامل گسترده تری با مشتریان دارند، مهمتر از هر صنعت دیگری خواهد بود. 

مشتریان ناراضی می توانند در یک چشم به هم زدن اعتبار خرده فروشی شما را در بازار از بین ببرند. این امر برای بسیاری از خرده فروشی ها افتاده است. درست به همین دلیل در بازار فقط یک خرده فروشی مثل آمازون وجود دارد. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف در دنیای کسب و کار هستید، باید همیشه تلاش تان در این راستا را هدفمند دنبال کنید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دنیای کسب و کار پیش روی تان قرار نگیرد. 

امروزه بسیاری از پلتفرم های اجتماعی مثل یوتیوب در ازای موفقیت کاربران در استفاده از بازاریابی آشناسازی میزان مشخصی پول از سهم تبلیغات به آنها می دهند. این امر برای بسیاری از اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا جذابیت بالایی دارد. بنابراین شما حتی اگر در زمینه خرده فروشی فعالیت ندارید، می توانید از این گزینه برای بهبود وضعیت بازاریابی ‎تان در دنیای امروز سود ببرید و بی تردید بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان نیاز به بودجه های بالاتر دارند. در این میان فعالیت در یوتیوب یا دیگر پلتفرم هایی که از شیوه پرداخت در ازای معرفی کاربران تازه استفاده می کنند، ایده بسیار خوبی خواهد بود. 

بازاریابی پیامکی

استفاده از سرویس های پیامکی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در صنعت خرده فروشی آنلاین یکی دیگر از شیوه های جذاب و تعاملی محسوب می شود. بسیاری از برندها از سرویس های پیامک برای اطلاع رسانی‎ های عمومی مثل زمان تحویل مرسولات یا حتی کارهای پیش پا افتاده ‎تر استفاده می کنند. با این حساب صحبت کردن از شیوه های بازاریابی با استفاده از پیامک می تواند برای بسیاری از افراد تازگی داشته باشد. 

گاهی اوقات کاربران حوصله مطالعه ایمیل های طولانی را ندارند. در این صورت شما با به اشتراک گذاری یک پیامک کوتاه می توانید تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف تان داشته باشید. این امر می تواند دعوت از مشتریان برای مشاهده محصولات تازه یا حتی بازیابی مشتریان از دست رفته را شامل شود. ایده های بسیار زیادی در قالب پیامک قابل اجرا هستند. تنها نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شیوه های تازه و تاثیرگذار است. همچنین شما باید اختصار را نیز در بسیاری از وضعیت ‎های کاری تان به نحو مناسب دنبال کنید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید. 

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی دیگر از شیوه های مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. این شیوه در میان بسیاری از برندها رواج دارد. درست به همین دلیل خرده فروشی ها نیز به طور چشمگیری از آن برای بازاریابی و تعامل با مشتریان شان سود می برند. نکته مهم در این میان استفاده از داده ‎های دقیق برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف کمک نماید. یادتان باشد در دنیای امروز بسیاری از برندها برای بهینه سازی موقعیت شان در بازار اقدام به استفاده از شیوه های بی نهایت حرفه ای می کنند. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مناسب است. سرویس هایی مثل گوگل آنالیتیکس در این میان اطلاعات بسیار مهم و معتبری را در دسترس برندها قرار می دهند. اگر شما براساس چنین داده ‎هایی اقدام به تولید محتوا نمایید، تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دیگر امری غیرممکن نخواهد بود. درست به همین دلیل شما باید همیشه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای را به یاد داشته باشید. 

خرده فروشی های بزرگ در دنیا اغلب اوقات یک وبلاگ نیز برای خودشان دارند. این امر به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و موقعیت شان در بازار را نیز به طور چشمگیری توسعه می دهد. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای مناسب و تاثیرگذار هستید، باید همیشه راهبردتان را به شیوه ای حرفه ای دنبال کنید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نکنید. یکی از ساده ترین راهکارها در این میان ارزیابی وضعیت وبلاگ رقبا و تلاش برای الگوبرداری از آنها در زمینه راه اندازی وبلاگ خودتان است. این امر می تواند به شما کمک بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کرده و شرایط تان را نیز به شدت تقویت نماید. 

توجه به سئو

سئو یکی از مهمترین حوزه ها برای سرمایه گذاری در دنیای مدرن محسوب می شود. این حوزه جذابیت بسیار زیادی برای کاربران در دنیای امروزی داشته و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز سازماندهی می کند. یکی از نکات مهم در این میان استفاده از شیوه های تازه و تاثیرگذار برای ارائه محصولات مختلف برند به مشتریان است. اگر یک مشتری در پی جست و جوی محصولات برند شما آن را خیلی زود پیدا نکند، شانس شما در بازار به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. درست به همین دلیل اطمینان نسبت به استفاده درست از تکنیک های سئو اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر می تواند به شما اطمینان لازم برای تاثیرگذاری سریع و بی نهایت کوتاه بر روی مخاطب هدف را بدهد. یادتان باشد در دنیای امروز کاربران صبر زیادی ندارند. پس نباید انتظار داشته باشید آنها برای خرده فروشی شما زیاد صبر کنند. 

تکنیک های سئو برای رعایت در زمینه بازاریابی و تولید محتوا بسیار ساده و کاربردی است. اگر شما در دوره های مختلف مدیریت سئو شرکت کرده باشید، به سادگی هرچه تمام تر توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا خواهید کرد. این امر می تواند به شما موقعیت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان بدهد. درست به همین خاطر باید همیشه تعامل با کاربران را به شیوه ای حرفه ای در دستور کار قرار دهید. 

الگوبرداری از دیگر برندها در چنین موقعیتی همیشه ایده بسیار خوبی محسوب می شود. درست به همین دلیل اگر شما در زمینه سئو یک بازاریاب تازه کار محسوب می شوید، باید از همان ابتدا کارتان را با ارزیابی وضعیت خرده فروشی های بزرگ شروع کنید. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف را داده و شرایط تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. 

تبلیغات پولی در موتورهای جست و جو

تبلیغات پولی در موتورهای جست و جو اغلب اوقات شامل گوگل می شود. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کاربران داشته و فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به شدت افزایش خواهد داد. امروزه برخی از برندها در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط شان را به طور چشمگیری تغییر می دهند. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی کرده و وضعیت تان در میان رقبای بسیار بزرگ را به شدت بهینه سازی کند. 

امروزه خرده فروشی های بسیار زیادی در دنیا وجود دارد. در این میان شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه تلاش تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور چشمگیری توسعه دهید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نمی کنید. این امر می تواند وضعیت شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای توسعه داده و شرایط تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای برای خودتان بهینه سازی نمایید. 

یادتان باشد تبلیغات پولی همیشه برای خودش محدودیت به همراه دارد. درست به همین دلیل شما باید محدودیت های مربوط به تبلیغات پولی در دنیای گوگل را درک کنید، در غیر این صورت خیلی زود تمام بودجه بازاریابی ‎تان را هدر داده و هیچ نتیجه مناسبی نیز برای خرده فروشی ‎تان کسب نخواهید کرد. 

بدون شک بازاریابی برای خرده فروشی های آنلاین در دنیای کنونی امر سختی محسوب می شود. با این حال استفاده از کانال های ارتباطی مورد بحث در این مقاله به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا