بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

بازاریابی در تیک تاک با چاشنی کسب لایک بیشتر

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مترجم : علی ‌آل ‌علی

تیک تاک دیگر یک پلتفرم ساده و دوست داشتنی برای کاربران مشتاق به تجربه های تازه نیست، بلکه از مدت ها قبل بدل به پلتفرمی مناسب برای بازاریابی نیز شده است. این امر برای بسیاری از برندها به معنای ضرورت سرمایه گذاری بر روی تیک تاک به طور حرفه ای و تولید محتوا در آن شده است. در این میان برخی از برندها از مدت ها قبل برای بازاریابی در تیک تاک خودشان را آماده کرده اند. این امر باید به طور مداوم مد نظر شما قرار داشته و برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز نکته ای کلیدی محسوب شود. 

برخی از برندها علی رغم آمادگی بالا برای تولید محتوا در تیک تاک همیشه با یک مشکل کلیشه ای رو به رو هستند. مشکل مورد نظر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در فضای تیک تاک و جلب لایک فراوان است. بدون تردید یکی از معیارهای موفقیت یک محتوای بازاریابی تعداد لایک های دریافتی است. این امر درباره شبکه  های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری مصداق دارد. درست به همین دلیل شمار بالایی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه نگران تعداد لایک های دریافتی ویدئوی شان هستند. این امر در تیک تاک با توجه به میزان رقابت بالا و حضور گسترده کاربران معنای خاصی پیدا کرده است. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال بازاریابی در تیک تاک هستید، باید از همین حالا به فکر راهکارهایی برای تولید محتوا با هدف استفاده از شرایط مورد نیاز برای دریافت لایک بیشتر باشید، در غیر این صورت نه تنها خودتان، بلکه دیگر مشتریان نیز روی برند شما حسابی باز نخواهند کرد. 

هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای استاندارد است. این امر می تواند به شما برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شرایط تان در بازار را نیز به خوبی ارتقا دهد. در ادامه برخی از مهمترین نکات برای تولید محتوای عالی در تیک تاک با هدف جلب لایک بیشتر را مرور خواهیم کرد. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان را نیز ارتقا خواهد داد. 

تاثیرگذاری اولیه در ۳ ثانیه نخست

بازاریابی در تیک تاک با چاشنی کسب لایک بیشتر

تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف برای تماشای یک محتوای تیک تاکی یا حتی لایک آن باید خیلی زود صورت گیرد. بر این اساس شما بیشتر از سه ثانیه برای جلب نظر اساسی کاربران وقت ندارید. این امر باید به خوبی از سوی شما مدیریت شده و در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از آن استفاده کنید. اگر شما به دنبال استفاده از ویدئوهای طولانی در تیک تاک هستید، باید یادتان باشد در این پلتفرم کاربران حوصله برندها را خیلی ندارند. درست به همین دلیل شما باید همیشه کارتان را در خلاصه ترین حالت ممکن دنبال کنید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکرده و حتی نتوانید وضعیت تان در بازار را نیز بهینه سازی کنید. 

ویدئوهای کوتاه باید یک شروع بسیار عالی داشته باشد. برای اینکه اهمیت این موضوع را درک کنید، کافی است سری به ویدئوهای حرفه ای در دنیای کسب و کار بزنید. این امر می تواند برای شما نمونه های بسیار خوبی به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف آماده سازد. در این صورت شما دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یا درک اهمیت یک شروع عالی در شبکه  های اجتماعی نخواهید داشت. این نکته اهمیت بسیار زیادی برای شما داشته و می تواند وضعیت تان را نیز به خوبی تغییر دهد. 
یکی از شیوه های عالی برای جلب نظر اولیه مخاطب هدف در همان لحظات نخست نمایش یک خلاصه بسیار کوتاه از ویدئو در همان ابتدای امر است. این امر می تواند نظر هر کاربری را به سوی ویدئوهای شما جلب کرده و شانس تان در این میان را نیز به طور چشمگیری توسعه دهد. درست به همین دلیل استفاده از چنین تکنیکی برای شما ضرورت بسیار زیادی دارد. 

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

استفاده از هشتگ های درست

هشتگ ها نقش مهمی در دسترسی به کاربران دارد. امروزه بسیاری از افراد برای پیدا کردن محتوای مورد علاقه شان در شبکه  های اجتماعی دیگر به جست و جوی ساده اکتفا نمی کنند. نکته مهم در این راستا تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای ساده و حرفه ای خواهد بود. 

استفاده از هشتگ می تواند محتوای شما را در دسترس دامنه وسیع تری از کاربران قرار دهد. یادتان باشد هرچه محتوای شما دامنه وسیع تری از کاربران را مد نظر قرار دهد، به طور طبیعی لایک های بیشتری نیز دریافت می کند. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک کرده و حتی شرایط تان را نیز بهبود بخشد. 

اگر شما در اینستاگرام بازاریابی و تولید محتوا کرده باشید، به احتمال زیاد اهمیت تیک تاک و پیوندش با هشتگ ها را به خوبی درک می کنید. در تیک تاک تمام کاربران می توانند به سادگی با استفاده از هشتگ دلخواه شان به انبوهی از محتوای مورد انتظار خود دسترسی پیدا کنند. این امر شما را در کانون توجه مخاطب هدف قرار داده و شرایط شما را به خوبی حرفه ای می سازد. 

یادتان باشد شما برای پیدا کردن هشتگ های مناسب علاوه بر ابزارهای حرفه ای می توانید از آزمون و خطا نیز استفاده کنید. این امر به مرور زمان شما را با بهترین ایده ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف آشنا ساخته و شرایط تان را بهبود می بخشد. 

یکی از شیوه های ساده برای پیدا کردن هشتگ های حرفه ای می تواند استفاده از یک روش مناسب مبنی بر ارزیابی وضعیت رقبا باشد. این نکته به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و کارتان را نیز بی نهایت ساده خواهد کرد. درست به همین دلیل باید همیشه حواس تان به مخاطب هدف و نحوه تاثیرگذاری بر روی آنها باشد، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی کاربران با هشتگ های درست را پیدا نکنید. 

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

استفاده از عنصر صدا

بازاریابی در تیک تاک با چاشنی کسب لایک بیشتر

در بازاریابی مبتنی بر تیک تاک عنصر صدا اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی داشته و شانس تان در عمل را نیز بی نهایت افزایش دهد. بسیاری از برندها در دنیای امروز برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از روش های گوناگون سود می برند. در این میان عنصر صدا در کنار سایر فرمت ها کمتر مورد توجه قرار می گیرد. توصیه ما به شما برای بازاریابی در تیک تاک توجه به عنصر صداست، چراکه کاربران در تیک تاک میانه بسیار خوبی با صدا یا به عبارت بهتر ترک های موسیقی دارند. همین امر می تواند به شما برای موفقیت در دنیای کسب و کار و بازاریابی در تیک تاک کمک کند. 

استفاده از موسیقی های مختلف برای شما در تیک تاک امر دشواری نیست. این پلتفرم به صورت درون برنامه ای به شما امکان استفاده از این روش را می دهد. درست به همین خاطر باید همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف روش های درست و مناسب را مد نظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نکرده و وضعیت کاری تان به طور مداوم بدتر شود. 

بی شک تیک تاک شباهت زیادی به سایر شبکه های اجتماعی دارد، اما از یک نظر شما باید به فکر تفاوت ها در این میان نیز باشید، چراکه تیک تاک یکی از پلتفرم های متفاوت با سایر نمونه ها نیز هست. درست به همین خاطر استفاده از عنصر صدا در این میان می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شرایط تان را نیز به شدت توسعه دهد. 

استفاده از موسیقی های متن مناسب یا حتی تولید محتوا با نیم نگاهی به موسیقی های مختلف می تواند ایده بسیار خوبی باشد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در این میان را نیز به شدت ارتقا می دهد. 

برخی از ترک های موسیقی در طول زمان در تیک تاک محبوبیت بسیار زیادی پیدا می کنند. شما می توانید از این ترک ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در کنار ویدئو اصلی تان سود ببرید. چنین امری شما را در کانون توجه مخاطب هدف قرار داده و کارتان را بی نهایت ساده تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. 

استفاده از کپشن ها

بازاریابی در تیک تاک با چاشنی کسب لایک بیشتر

استفاده از کپشن ها می تواند نقش مهمی در موفقیت شما برای بازاریابی بهتر در شبکه  های اجتماعی داشته باشد. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. یادتان باشد در این میان برند شما تقریبا وضعیت بسیار متمایزی دارد، چراکه کپشن هر برند باید به طور اختصاصی طراحی و نوشته شود. اینکه شما صرفا از روی دست دیگر برندها کپی برداری کنید، به اندازه کافی شما را جذاب و حرفه ای جلوه نخواهد داد. درست به همین دلیل باید همیشه کارتان را به حرفه ای ترین شکل ممکن دنبال کنید، در غیر این صورت شاید خیلی زود مشکلات زیادی برای تان در این میان به وجود آید. 

یک کپشن خوب در تیک تاک باید به اندازه کافی کوتاه باشد تا کاربران را خیلی نسبت به ویدئو بی توجه نسازد. در سوی دیگر شما باید توضیحات مورد نیاز را در این بخش قرار دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود شانس و توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور کامل از بین برود. آن وقت دیگر هیچ شانسی بری تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تغییر وضعیت بازاریابی تان نخواهید داشت. این امر می تواند در بلندمدت شما را با مشکلات بسیار زیادی در حوزه بازاریابی مواجه سازد. 

اگر شما یک کپشن ابتدایی برای محتوای تان در تیک تاک طراحی کرده اید، توصیه ما در این میان انتشار آزمایشی اش برای مخاطب هدف است. این امر می تواند شما را به طور حرفه ای در کانون توجه مخاطب هدف قرار داده و کارتان را نیز بهبود بخشد. یادتان باشد در این میان شما می توانید همیشه کارتان را به خوبی در میان کاربران توسعه داده و به خوبی بر روی مخاطب هدف تاثیرگذاری داشته باشید. 

اصلاح مداوم کپشن ها و مطالعه چندباره شان از سوی شما می تواند به کیفیت نهایی آنها ربط پیدا کند. درست به همین خاطر شما باید همیشه کپشن های تان را پیش از انتشار برای دفعات طولانی مطالعه کنید. در این بین می توانید همیشه بر روی کمک همکاران تان نیز حساب کرده و از آن به بهترین شکل ممکن سود ببرید. در این صورت کار شما بی نهایت ساده تر از هر زمان دیگری در عرصه بازاریابی و تولید محتوا در تیک تاک خواهد شد. 

همکاری با دیگر برندها

همکاری میان شما با دیگر برندها یا حتی اینفلوئنسرها می تواند ایده بسیار جذابی باشد. این امر شما را در کانون توجه کاربران قرار داده و شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور چشمگیری توسعه می دهد. یادتان باشد وقتی شما با یک برند دیگر همکاری دارید، در واقع شانس تان برای جلب نظر کاربران را به طور چشمگیری افزایش می دهید. این امر در نهایت موجب تمایل بالاتر کاربران برای لایک کردن پست های شما نیز می شود. 

تیک تاک نیز درست مانند سایر شبکه  های اجتماعی به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و وضعیت تان را نیز بهبود خواهد بخشید. این امر شما را به خوبی در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. درست به همین دلیل اگر شما یک برند همکار یا دارای زنجیره مشترک مشتریان دارید، باید همکاری با برند موردنظر را به خوبی توسعه دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست داده و کارتان به شدت دشوار و پیچیده شود. 

همکاری شما با برندهای دیگر باید از همان نقطه شروع دارای برنامه و شرایط مشخص باشد، در غیر این صورت شاید در میانه راه اختلاف نظرها و ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شما را با مشکلات زیادی رو به رو سازد. این امر برای تمام برندها در دنیای کسب و کار روی داده و به احتمال زیاد برای شما نیز در صورت بی توجهی به شرایط فعالیت کاری روی می دهد. 

استفاده از یک قرارداد درست و حسابی برای تعیین شرایط همکاری می تواند امر مهمی محسوب شود. این امر شما را در کانون توجه کاربران قرار داده و کارتان را نیز به خوبی ساده می سازد. یادتان باشد شما در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه باید از تکنیک های تازه سود ببرید. همکاری با دیگر برندها شاید یک تکنیک تازه و جذاب نباشد، اما بدون تردید شما را در مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در شرایط ایده آلی قرار خواهد داد. این امر به شما برای بهبود وضعیت بازاریابی تان کمک شایانی کرده و موقعیت‎تان را نیز توسعه می دهد. 

انتخاب برندهای همکار شاید در نگاه نخست امر ساده‎ای به نظر برسد، اما اگر شما وسواس زیادی برای این کار داشته باشید، به احتمال زیاد کارتان حسابی گره خواهد خورد. دلیل این امر نیز ضرورت نسبت به تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط کاری به شیوه ای استاندارد خواهد بود. این امر می تواند برای شما شرایط خوبی به همراه داشته و کارتان را نیز توسعه دهد. بر این اساس شما برای بهینه سازی موقعیت‎تان باید همیشه یک راهکار درست را در نظر بگیرید. اینکه یک برند کمی بیشتر از شما شهرت و محبوبیت داشته و همچنین رقیب مستقیم‎تان هم نباشد، به اندازه کافی برای شکل‎دهی به یک همکاری ایده آل کافی خواهد بود. این امر شما را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. همچنین کاربران را نیز به طور گریزناپذیری به سوی لایک کردن محتوای تان خواهد کشاند. 

استفاده از افکت ‎های تیک تاک

بازاریابی در تیک تاک با چاشنی کسب لایک بیشتر

تیک تاک در طول یک سال اخیر در زمینه معرفی افکت‎های مختلف به خوبی با اسنپ چت هم رقابت کرده است. این امر به شما برای پیدا کردن بهترین افکت‎ها و تولید محتوای سرگرم‎کننده کمک می کند. بدون شک بسیاری از اوقات برندها فقط به دنبال یک محتوای خنده‎دار با اندکی پس زمینه شوخی و طنز برای مخاطب هدف‎شان هستند. این امر می تواند بسیار سخت و غیرممکن باشد. در این صورت اگر به خوبی کارتان را با افکت‎های تیک تاک پیش ببرید، ایده های تان به خوبی در کانون توجه مخاطب هدف قرار می گیرد. 

یادتان باشد شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به کمی شوخی نیز دارید. پس همیشه افکت های تیک تاک را نیز در کانون توجه خودتان قرار دهید. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و کارتان را نیز به خوبی توسعه دهد. 

بارگذاری مداوم محتوا

بازاریابی در تیک تاک با چاشنی کسب لایک بیشتر

یکی از اشتباهات اساسی بازاریاب‎ها در زمینه تولید محتوا و بازاریابی در تیک تاک مربوط به فعالیت بسیار نامنظم است. این امر به معنای بارگذاری محتوا در یک روز مناسب و سپس بی توجهی به تیک تاک برای چند هفته است. این امر تمام مخاطب هدف شما را از بین برده و شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی کاربران را نیز به شدت کاهش می دهد. درست به همین دلیل شما برای بهینه سازی موقعیت‎تان در راستای بهبود وضعیت بازاریابی باید همیشه کارتان را به بهترین شکل ممکن دنبال کنید. این امر شما را در کانون توجه کاربران قرار داده و کارتان را نیز بهبود می بخشد. 

بارگذاری مداوم محتوا در شبکه  های اجتماعی می تواند به شما برای بهبود وضعیت بازاریابی تان کمک کرده و به ویژه در تیک تاک نقش مهمی در افزایش میانگین لایک پست های تان دارد. درست به همین خاطر شما باید همیشه چنین نکته مهمی را در ذهن داشته و به دنبال استفاده از شرایط مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشید. چنین روندی شما را به خوبی بدل به برندی دوست داشتنی برای مشتریان خواهد کرد. 

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا