همایش و نمایشگاه

بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات آسیا لغو شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۰ در تایوان که بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه فناوری اطلاعات قاره آسیا محسوب می‌شود، به علت شیوع ویروس کرونا لغو شد.

برگزارکنندگان کامپیوتکس در ماه مارس تصمیم گرفتند برگزاری این نمایشگاه را به تأخیر انداخته و آن را به جای ماه ژوئن در اواخر ماه سپتامبر یا شهریور ماه برگزار کنند. اما با تداوم شیوع ویروس کرونا سرانجام تصمیم به لغو برگزاری این نمایشگاه گرفته شد.

بر اساس تازه‌ترین اطلاعیه کامپیوتکس، برگزاری این نمایشگاه برای ژوئن سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده و بنابراین در سال ۲۰۲۰ این نمایشگاه به هیچ وجه تشکیل نمی‌شود. پیش از این بسیاری از نمایشگاه‌های مشابه مانند کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون اسپانیا نیز به علت نگرانی از ابتلای شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان به ویروس کرونا لغو شده بود.

در تایوان تا به حال تنها ۴۴۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و از این عده هفت نفر فوت کرده‌اند. بنابراین در این کشور شیوع ویروس کرونا جدی نیست، ولی نکته مهم این است که بخش عمده افراد مبتلا به کرونا در تایوان افرادی هستند که قبلاً از خارج به این کشور وارد شده و موجب شیوع کرونا شده‌اند. تایوان بیم دارد که مسافرت هزاران نفر به این کشور برای مشارکت در کامپیوتکس ۲۰۲۰ به انتشار گسترده ویروس یادشده منجر شود.

قرار بود ۴۳ هزار نفر برای برگزاری کامپیوتکس ۲۰۲۰ به تایوان بیایند که می‌توان حدس زد تنفس این افراد در فضای بسته نمایشگاهی تا چه میزان خطر ابتلاء به کرونا را تشدید می‌کند.

منبع: مهر به نقل از تک کرانچ

محتوی دیگر از نمایشگاه‌ها در اقتصادالکترونیکی:

لزوم برگزاری نمایشگاه‌های مجازی در دوران شیوع کرونا
مرکز نوآوری رسانه‌ها افتتاح شد
نمایشگاه فناوری برلین با وجود کرونا برگزار می شود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: لزوم برگزاری نمایشگاه‌های مجازی در دوران شیوع کرونا - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: مرکز نوآوری رسانه‌ها افتتاح شد - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا