فناوری بلاک چین

بلاکچین دوستدار محیط زیست فایر (۵ire)، موفق به جذب ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
پرستو کوراوند

یک شرکت توسعه هندی به دنبال ایجاد پلی بین پایداری و فناوری بلاک چین با پروتکل لایه ۱ اختصاصی است که همسو با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل فعالیت خواهد کرد. این شرکت از آنچه که مکانیزم اثبات سودمندی (Proof-of-Benefit) می‌نامد استفاده می‌کند و می‌گوید ۵ireChain تنها بلاک چین متمرکز بر پایداری در جهان است.

منظور از پایداری (Sustainability) برآوردن نیازهای نسل فعلی بدون به خطر انداختن توانایی نسل‌های آینده برای برآوردن نیازهایشان است. این مفهوم علاوه بر پایداری محیط زیست و منابع طبیعی به منابع اجتماعی و اقتصادی نیز اشاره دارد.

روز جمعه اعلام شد بلاک چین لایه اول ۵ire در دوره سری A‌ جمع‌آوری سرمایه از شرکت SRAM & MRAM مستقر در بریتانیا ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

این پروژه در حال حاضر مجموعا ۱۲۱ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. قبلا نیز ۲۱ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران برجسته حوزه تکنولوژی از جمله آلفابیت، لانچ پول لبز، مارشال کپیتال و مون‌راک کپیتال تامین سرمایه انجام داده بود.

۵ire تلاش می‌کند برای بلاک چین موارد استفاده جدیدی ارائه کند که با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل همسو هستند. شبکه ۵ireChain خود را به عنوان یک بلاک چین لایه اول، مبتنی بر پایداری و نسل پنجم توصیف کرده است.

۵ireChain توسط یک پروتکل اجماع مبتنی بر اثبات پایدار سهام اداره می‌شود که اعتبارسنجها را بر اساس تعداد اهداف توسعه پایداری که به آن دست پیدا می‌کنند و عوامل زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی (ESG) دنبال می‌کنند رتبه‌بندی می‌کند. همانطور که وایت پیپر آن توضیح می‌دهد، شانس گره‌ها برای اعتبار سنجی بر اساس معیارهایی که شامل مقدار استیکینگ، قابلیت اطمینان، رای‌گیری تصادفی، امتیاز پایداری و نامزدی قبلی است، مشخص می‌شود.

منبع: میهن‌بلاک‌چین به نقل از کوین دسک،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا