کاربرد بلاک‌چینکتاب‌های اقتصاد دیجیتالمقالات فناوری مالی

معرفی کتاب «بلاک‌چین، فین‌تک و تامین مالی اسلامی: ساختن آینده در اقتصاد دیجیتال نوین اسلامی»

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی، انتشارات دِگرویتر  در نظر دارد کتاب «بلاک‌چین، فین‌تک و تامین مالی اسلامی: ساختن آینده در اقتصاد دیجیتال نوین اسلامی» را به قلم مشترک هازیک محمد و حسنیان علی  در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی منتشر نماید.

ویرایش دوم این کتاب پس از موفقیت نسخه اول، توسط نویسندگان به روز، اصلاح و ارائه شد. در این کتاب بر پتانسیل اختلال دیجیتال  در کاهش نقش و ارتباط بانک‌های امروزی تاکید می‌گردد، در حالی که به طور همزمان خدمات بهتر، سریع‌تر و ارزان‌تری که بخشی ضروری از زندگی روزمره خواهد بود ارائه می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که تحول دیجیتال توانایی ایجاد راه‌های جدید به منظور انطباق بهتر با ارزش‌های اسلامی را در راستای بازسازی اعتماد و اطمینان به سیستم مالی فعلی ارائه می‌دهد.

در این کتاب بینش و دیدگاه‌هایی در مورد تغییر در فرآیندها و همچنین چالش‌هایی که باید در راستای کاربردهای عملی هوش مصنوعی و بلاک‌چین بر آنها غلبه کرد، رویکرد و چگونگی مواجه با چنین نوآوری‌هایی ارائه می‌شود. همچنین مقوله ریسک‌های جدید تکنولوژیکی که ناشی از بهره‌گیری از فناوری‌هایی پیشرو  همچون هوش مصنوعی، بلاک‌چین و اینترنت اشیا  است را نیز پوشش می‌دهد. به نظر می‌رسد رهبران صنعتی، متخصصان امور تامین مالی اسلامی، همراه با دانشجویان و دانشگاهیان فعال در زمینه‌های تامین مالی و اقتصاد اسلامی از این کتاب بهره‌مند شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

زینب بیابانی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا