امنیت ارز دیجیتالامنیت اقتصاد دیجیتالکاربرد بلاک‌چین

ادعای بیت کوین ماکسیمالیست مشهور؛ استفاده از نام «بلاکچین» کلاهبرداری بازاریابی است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مازیار نسیمی

اهمیت درک «بلاکچین» و «بیت کوین» و موارد استفاده‌ های آنها در چیست؟ مکس کایزر بیتکوین ماکسیمالیست مشهور با تایید نظر یکی از فعالان حوزه رمزارزها مبنی بر «کلاهبرداری» بودن کلمه بلاکچین در این روزها، داستان خواندنی رقم زده است.

کوری کلیپستن (Cory Kilppsten) مدیرعامل سوان بیت کوین، در مصاحبه با برنامه پاول بارون (Paul Barron) کلمه «بلاکچین»را کلاهبرداری بازاریابی خوانده است. وی در این برنامه بیان کرده است که تاکنون تنها کاربرد ارزشمند بلاکچین این است که به عنوان بخشی از سیستم طراحی‌شده برای بیت کوین محسوب می‌شود.

مکس کایزر یکی از معروف‌ترین بیت کوین ماکسیمالیست‌ها در توییتر با انتشار بخشی از این مصاحبه، نوشته است:(ویدیو را ببینید) کلمه «بلاکچین» یک کلاهبرداری بازاریابی است. اگر کسی از نام بلاکچین استفاده کرد، بدانید او در حال کلاهبرداری از شما است.

این واقعیت دیگر نیاز به زیر سوال بردن ندارد.

در این مرحله، کسانی که آن را تکرار می‌کنند باید به عنوان دروغگوهای بیمار شناخته شوند.

هاسکینسون با نظر کایزر مخالفت کرد و بلاکچین را کلاس شناخته‌شده‌ای از فناوری خوانده است که مشکلات واقعی حوزه‌های مختلف از رای‌گیری تا زنجیره تامین را برطرف می‌کند. کایزر که یکی از ماکسیمالیست‌های بیت کوین شناخته می‌شود، اغلب اوقات به انتقاد از آلتکوین‌ها پرداخته است.

از طرف دیگر، هاسکینسون درباره اهمیت بلاکچین صحبت کرده است. وی در سخنان خود گفته است که به فناوری بلاکچین و قابلیت آن برای تبدیل بنیادین سرویس‌های دولتی در تمام جهان و حتی تعامل‌پذیر ساختن آنها باور راسخ دارد.

با تغییر شرایط زندگی ما و تبدیل آن به جامعه جهانی، بلاکچین می‌تواند با امکان‌پذیر ساختن انتقال ایمن اطلاعات به روش روان و دموکراتیک، از جامعه‌های جهانی متصل و مرتبط با یکدیگر پشتیبانی کند. به گفته موسس کاردانو، در بلاکچین هیچکدام از عوامل و کاربران بر منابع و موارد مهم کنترل کامل ندارند.

توییت هاسکینسون در خصوص فناوری بلاکچین
منابع: Twitter

در اواخر ماه ژوئن، هاسکینسون در کمیته کشاورزی که مسئول کمیته CFTC محسوب می‌شود، درباره آینده قانونگذاری رمزارزها صحبت کرده بود. وی با ذکر مثال‌هایی درباره نحوه استفاده از فناوری بلاکچین به منظور رسیدگی و برطرف کردن مسائل دنیای واقعی، درباره آینده این فناوری صحبت کرده است. او به کاربردهای مختلف فناوری بلاکچین نظیر بهبود زنجیره تامین و قابلیت رصد و پیگیری این فناوری در صنایع مختلف اشاره کرده است.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از یوتودی،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا