همایش و نمایشگاه

به صورت محدودتر و هوشمندتر؛ الکامپ هوشمند انتهای شهریورماه برگزار می‌شود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ( نصر ) در اطلاعیه ای تاریخ جدید نمایشگاه الکامپ امسال را ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه اعلام کرد و از تغییراتی در ابعاد، جهت‌گیری و اولویت‌بندی آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی به نقل از سازمان نظام صنفی کشور، الکامپ آینده که برگزاری آن در پی ملاحظات بهداشتی برای فاصله‌گذاری اجتماعی به تاخیر افتاده بود در هماهنگی با شرکت سهامی نمایشگاه‌ها به انتهای شهریورماه انتقال پیدا کرده و در برگزاری آن کوشیده شده است دست‌چین مناسبی از صنعت و بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و بازیگرانی که به بهبود شرایط بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی در دوران قرنطینه کمک کرده‌اند، حضور پیدا کنند.

محمد باقر اثنی‌عشری ، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، با اشاره به اینکه این سازمان به عنوان برگزارکننده الکامپ از نزدیک روند شرایط بحران کرونا و توسعه آن را در ماه‌های آتی دنبال می‌کند، گفت: در اوج بحران کرونا هرچند بخش‌های بزرگی از بازار فناوری ایرانی لطمات سنگینی به لحاظ فروش، سرمایه و نیروی کار خورد، ولی بخش‌های دیگری از آن توانستند اقدمات درخشانی در زمینه آموزش، بهداشت، سرگرمی و تجارت الکترونیکی به شهروندان ارائه کنند که دامنه آنها از اپراتورها و بانک‌ها تا استارت‌آپ‌ها و فروشگاه‌های آنلاین متغیر است.

وی ادامه داد:از همین رو با امید به آنکه شرایط کلی اپیدمی تا پایان تابستان جاری بهبود محسوسی پیدا کند، تصمیم کمیته سیاستگذاری و برگزاری الکامپ بر آن شد که نسخه محدودتر، هوشمندتر و دقیق‌تری از نمایشگاه را در پایان فصل گرما برگزار کنیم تا فرصت بهتری برای معرفی این تلاش‌های بازیگران فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و ترمیم آسیب‌های وارد شده به این صنعت فراهم شود.

رضا حیدری ، مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ ۹۹ نیز با تایید آنکه در پی بحران کرونا، تقویم نمایشگاهی کشور دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده است گفت: طبیعتا در نمایشگاه آتی شاهد نسخه محدودتری از نمایشگاه الکامپ همیشگی خواهیم بود که تمرکز بر سرویس‌های هوشمند در این عرصه دارد .

وی افزود: این سرویس ها در دوران فاصله‌گذاری اجتماعی و پس از آن پیشران فضای اجتماعی، بهداشتی و کسب وکار خواهند بود، ولی برداشت صنفی سازمان نصر به عنوان سازمان ‌دهنده الکامپ این است که بازار فناوری ایران به تحریک مثبت در این زمینه‌ها نیاز دارد.

حیدری تصریح کرد: حوزه‌هایی مانند اپراتورها، سرویس‌های فروش آنلاین، محتوای دیجیتالی و سلامت آنلاین در این دوران با وجود محدودیت‌های فراوان، خدمات شایان توجهی به مردم ارائه کرده اند که در نمایشگاه پیش‌رو عرصه برای شناساندن، تقویت و توسعه آنها فراهم خواهد بود. البته همچنان توجه به ملاحظات بهداشتی و شرایط کلی فاصله‌گذاری اجتماعی بالاترین اولویت در برگزاری نمایشگاه الکامپ هوشمند آینده است و از تمامی راهکارهای موجود برای دسترسی الکترونیک به محتوا و حاضرین نمایشگاه استفاده خواهد شد.

وی درباره تاریخ جدید پیش ثبت نام الکامپ نیز گفت: در روزهای آینده و در اطلاعیه ای جداگانه تاریخ جدید پیش ثبت نام این نمایشگاه از طریق سایت رسمی الکامپ را به اطلاع همه علاقمندان خواهیم رساند.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا