کسب وکار هوشمند در جهان

ضرورت توافق تامین اجتماعی و دولت برای حمایت بیمه‌ای از کسب و کار‌های نوپا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

علی اکبر علیزاده برمی گفت: کارگاه‌هایی که تا پنج نیروی انسانی را به کار گرفته‌اند از پرداخت حق بیمه معاف هستند، اما اگر بیش از این تعداد باشد باید حق بیمه پرداخت کنند که ضروری است مساعدت‌هایی صورت پذیرد

حمایت از اشتغالزایی در شرایط اقتصاد رکوردی اهمیت بالایی دارد. در همین راستا عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ضروری است دولت با سازمان تأمین اجتماعی برای حمایت‌های بیمه‌ای از کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان توافق کند یا اینکه لایحه‌ای به مجلس در این راستا ارائه شود تا تدبیری برای حمایت‌های گسترده بیمه‌ای صورت پذیرد.
علی اکبر علیزاده برمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره حمایت‌های بیمه‌ای اظهار کرد: بیمه قانون خود را دارد و نمی‌توان به آن برای معافیت‌های بیمه‌ای فشار وارد کرد، چون از شرایط خاصی بهره می‌برد، اما با این حال شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان تحت بعضی از شرایط از پرداخت حق بیمه قراردادها معاف هستند.
وی افزود: معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای برای حمایت از کسب و کارهای نوپا امری مهم و ضروری است و در این راستا گام‌های مؤثری برداشته شده است.
نماینده مردم دامغان خاطرنشان کرد: طبق قانون کارفرما باید بخشی از حق بیمه نیروی انسانی خود را پرداخت کند که همین مسئله فشاری را به صاحبان مشاغل دانش‌بنیان وارد ساخته است، چون ضرایب بیمه‌ای متفاوت بوده و صاحب مشاغل دانش‌بنیان باید متناسب با حقوق و مزایای پرداختی حق بیمه را پرداخت کند.
علیزاده برمی تأکید کرد: حمایت‌های بیمه‌ای به رشد و توسعه اقتصادی کمک می‌کند. همانطورکه گفتم کارگاه‌هایی که تا پنج نیروی انسانی را به کار گرفته‌اند از پرداخت حق بیمه معاف هستند اما اگر بیش از این تعداد باشد باید حق بیمه پرداخت کنند که ضروری است مساعدت‌هایی صورت پذیرد تا شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات مرتبط با حق بیمه برای بیش از این تعداد بهره‌مند شوند، ولی تمام اینها باید با توافق دولت و سازمان تأمین اجتماعی باشد و البته اگرلایحه‌ای به مجلس ارائه شود می‌توان آن را به قانون هم تبدیل کرد.
وی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی ملاحاظات خود را دارد و باید طوری تدبیر شود که این سازمان با مشکل مواجه نشود، چون اگر سازمان تأمین اجتماعی تحت فشار قرار داشته باشد ممکن است به سرنوشت میلیون‌ها وابسته به این سازمان تحت تأثیر قرار گیرد، لذا ضروری است دولت با سازمان توافق کند یا اینکه لایحه‌ای به مجلس در این راستا ارائه شود و مجلس به آن ورود داشته باشد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید مدنظر داشت که هرگونه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان چه نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری امری مهم به حساب می‌آید و می‌تواند شرایط را برای این شرکت‌ها تسهیل کند و روند رو به رشد آنها را بهبود بخشد.

منبع: موج

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا