رسانه دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

تبلیغات در یوتیوب با تکنیک های کاربردی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : جیل ساسکین گیلز – کارشناس بازاریابی دیجیتال   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

یوتیوب با کلی کاربر فعال روزانه در میان محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا قرار دارد. این امر برای بسیاری از برندها به معنای ضرورت حضور در فضای یوتیوب و تبلیغات با هزینه های سرسام آور است. البته تمام برندها نیازی به صرف بودجه های بسیار کلان در این فضا ندارند. ایده های شما برای بازاریابی و تبلیغات همیشه سرانجام بسیار بهتری برای شما به همراه خواهد داشت. نکته مهم در این میان محبوبیت بالای یوتیوب در میان کاربران و به طور کلی شبکه های اجتماعی مشابه است. امروزه نزدیک به ۳میلیارد نفر در سراسر دنیا از یوتیوب استفاده می کنند. این امر به معنای آشنایی و حضور نزدیک به ۳۳ درصد از مردم جهان در این پلتفرم دوست داشتنی است. چنین امری برای برندها اهمیت بالایی داشته و می تواند انگیزه هر بازاریابی برای سرمایه گذاری در این فضا را به طور چشمگیری توسعه دهد. 

فروش در یوتیوب شاید به سادگی اینستاگرام با راه اندازی یک فروشگاه درون برنامه ای نباشد، اما بی تردید مزایای خاص خودش را نیز دارد. این امر می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی به همراه داشته و حتی اعتبار برندتان را نیز به طور چشمگیری توسعه دهد. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه برنامه ای ویژه برای حضور در یوتیوب داشته باشید. 

تبلیغات در یوتیوب با تکنیک های کاربردی

این روزها بسیاری از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط بسیار ویژه ای دارند. این امر شامل سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی به جای شیوه های سنتی بازاریابی است. اگر شما در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط تان را تغییر ندهید، به طور قابل ملاحظه ای با مشکلات عمده رو به رو خواهید شد. مهمترین مسئله در این میان نه پذیرش حضور در شبکه های اجتماعی، بلکه انتخاب گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری است. اگر شما به درستی سلیقه مخاطب هدف تان را بلد نباشید، به سختی توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا خواهید کرد. این امر می تواند برای شما به قیمت از دست دادن فرصت های مداوم تمام شود. 

توسعه هویت برند و جلب نظر مخاطب هدف تازه در یوتیوب یکی دیگر از دلایل توجه برندها به این فضای مهم است. این امر می تواند برای شما مزایای بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی تان در این میان را تقویت نماید. یادتان باشد بسیاری از برندها بدون پیدا کردن مخاطب هدف تازه عملا خیلی زود از بازار حذف می شوند. درست به همین دلیل شما باید خیلی زود توانایی تان در این میان را تقویت نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به دست نیاورید. 

وقتی یوتیوب را به طور دقیق بررسی کنیم، به یک اسم مهم برخواهیم خورد. این اسم مهم گوگل است. با وجود حضور گوگل در کنار یوتیوب و مدیریت این شبکه اجتماعی تحت نظر گوگل نباید نسبت به کاربردهای آن برای کاربران و همچنین جذابیت های بازاریابی اش شک کرد. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای بازاریابی و موفقیت در یوتیوب است. در ادامه برخی از انواع تبلیغات در یوتیوب و سپس راهنمایی ساده برای انجام این کار را مد نظر قرار خواهیم داد. 

انواع تبلیغات در یوتیوب

یوتیوب یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی در دنیا و برترین پلتفرم ویدئو محور است. بسیاری از مردم برای تماشای ویدئوهای مورد علاقه شان اول از همه به سراغ یوتیوب می روند. این امر جذابیت های این پلتفرم را به طور قابل ملاحظه ای توسعه داده و توانایی شان را به شدت افزایش خواهد داد. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط بسیار ویژه ای برای فعالیت در دنیای امروز دارید. تبلیغات در یوتیوب باید با دقیق ترین شکل ممکن صورت گیرد، در غیر این صورت شاید محتوای شما به دست مخاطب نادرست رسیده یا حتی توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب تان را به سادگی از دست بدهید. 

یکی از نکات مهم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دنیای امروز مربوط به شیوه های فعالیت در دنیای کنونی است. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط بسیار ویژه ای دارند. این امر می تواند به معنای تلاش برای به دست آوردن مخاطب هدف تازه با هزینه های بسیار زیاد باشد. نکته اساسی در این میان تمرکز شما بر روی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدون هزینه های بسیار گزاف و به طور حرفه ای است. دلیل تمایل بسیاری از برندها به سوی هزینه های گزاف ناتوانی شان برای پیگیری روند تبلیغات استاندارد در یوتیوب است. با این حساب اگر شما به طور حرفه ای و درست با وضعیت تبلیغات در این فضا آشنا شوید، دیگر مشکلی پیش روی تان نخواهد بود. اولین قدم هم در این میان آشنایی با الگوهای تبلیغات یا انواع آن در یوتیوب است. 

شناخته شده ترین نوع تبلیغات در یوتیوب تبلیغات قابل پرش است. این تبلیغات به طور معمول در ابتدا یا میانه پخش ویدئوها برای مخاطب هدف نمایش داده می شود. کاربران پس از چند ثانیه مشاهده اجباری این میان برنامه به سادگی امکان پرش از آن و مشاهده ادامه ویدئوی اصلی را خواهند داشت. چنین الگویی در صورتی که ویدئوی تبلیغاتی شما کوتاه و جذاب باشد، نکاه هر کاربری را جلب خواهد کرد. 

یکی دیگر از الگوهای تبلیغات در یوتیوب مربوط به ویدئوهای غیر قابل پرش است. این دست از ویدئوها باید به طور کامل از سوی کاربران مشاهده شود. نکته مهم اینکه ویدئوهای اینچنینی باید همیشه کمتر از ۱۵ ثانیه بوده و کاربران فقط در ابتدا یا انتهای هر ویدئو آن را مشاهده خواهند کرد. پس یادتان باشد برای استفاده از این روش تبلیغاتی باید ویدئوهای بسیار کوتاه را در دستور کار قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور درست پیدا نکنید. 

تبلیغات دیگری که محبوبیت زیادی در یوتیوب دارد، مربوط به نمایش ویدئوهای میان برنامه یا در قالب کادر کوچک برای کاربران موبایل است. این دسته از تبلیغات فقط برای کاربران موبایل نمایش داده می شود. بهترین تجربه از این سری تبلیغات برای کسانی که اپ یوتیوب را دارند، اتفاق می افتد. با این حساب شما مشکل زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

یکی دیگر از تبلیغات در یوتیوب که محبوبیت بالایی دارد، مربوط به الگوی تبلیغات وابسته است. این تبلیغات در خود یوتیوب نمایش داده نمی شود، اما در عوض ویدئوی شما را در سایت های مرتبط با یوتیوب یا به عبارت بهتر گوگل تبلیغ می کند. شما با این کار به سادگی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا کرده و می توانید نقش مهمی در تاثیرگذاری بر روی کاربران برای مشاهده ویدئوهای تان داشته باشید. 

بدون شک تبلیغات در یوتیوب برای هر برندی شرایط متفاوتی دارد. درست به همین دلیل شما باید براساس سطح نیازتان اقدام به استفاده از یک سرویس در یوتیوب نمایید، در غیر این صورت شاید توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به سرعت کاهش پیدا کرده و خیلی زود دیگر توانایی اثرگذاری بر روی کسی را نداشته باشید. انتخاب از میان الگوها یا گونه های تبلیغاتی فوق به شما در این میان کمک شایانی خواهد کرد. 

چطور در یوتیوب تبلیغات انجام دهید؟

تبلیغات در یوتیوب کار سختی نیست. شما اول از همه به یک ویدئو تبلیغاتی برای بارگذاری در یوتیوب نیاز دارید. بدون تردید مهمترین ویژگی یوتیوب در میان دیگر شبکه های اجتماعی بحث مرتبط با ساختار ویدئو محورش است. به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یا ویدئوهای ارگانیک یا حتی تبلیغات در این فضا هستید، چاره ای به غیر از تلاش برای استفاده از ویدئو به عنوان محور اصلی کارتان ندارید. 

هدف اصلی در این بخش آموزش نحوه راه اندازی یک کمپین در یوتیوب است. این امر به شما کمک ویژه ای خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مرور کرده و به شما آموزش کاملی برای تبلیغات در این فضا خواهیم داد. 

ایجاد کمپین تازه

کمپین ها به معنای تلاش شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن هستند. این امر به شما کمک شایانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کرده و به یوتیوب نشان می دهد شما مایل به فعالیت تبلیغاتی در پلتفرمش هستید.
 
یوتیوب یکی از اولین شبکه های اجتماعی دنیا در زمینه طراحی پنل ویژه برای تبلیغات برندها محسوب می شود. این امر نقش مهمی در موفقیت این شبکه اجتماعی در میان کاربران داشته است. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دنیای تبلیغات هستید، می توانید مطمئن باشید یوتیوب یکی از پیشرفته ترین پنل های کاربری را برای شما تهیه کرده است. شما با انتخاب ایجاد کمپین به منوی ساده در عین حال کاربردی دسترسی پیدا می کنید. در این بخش می توانید انواع مختلف کمپین را مشاهده کرده و در صورت نیاز کمپین تازه ای ایجاد کنید. 

از آنجایی که ویرایش کمپین همیشه امر مهمی محسوب می شود، کاربران گاهی اوقات کمپین های قبلی شان را در این بخش مورد ویرایش قرار می دهند. پس شما باید همیشه این بخش را در کانون توجه قرار دهید. 

تعیین جزییات کمپین

جزییات کمپین به شما و البته یوتیوب برای ساماندهی کمپین کمک خواهد کرد. بدون تردید برخی از کمپین ها بدون هیچ هدف مشخصی در دنیای یوتیوب بارگذاری می شوند. این دسته از کمپین ها به طور معمول تاثیرگذاری لازم را به همراه نداشته و به سختی کاربران را جلب خواهند کرد. درست به همین خاطر شما باید همیشه برای تعامل با مخاطب هدف بهترین جزییات را در نظر بگیرید. 

همانطور که در بخش قبل درباره انواع ویدئوهای تبلیغاتی در یوتیوب با شما حرف زدیم، در این بخش باید از آن استفاده عملی نمایید. این امر به معنای انتخاب نوع کمپین در بخش کنونی است. این امر به یوتیوب اطلاعات مهمی درباره نحوه فعالیت شما در این فضا می دهد. به این ترتیب می توانید به ساده ترین شکل ممکن تعامل با مخاطب هدف را در دستور کار قرار دهید. این امر برای شما جذابیت های بسیار زیادی داشته و شرایط تان را نیز به طور چشمگیری توسعه می دهد. یادتان باشد برای بهینه سازی شرایط تان باید همیشه اوضاع تان را به بهترین شکل ممکن دنبال کنید. بنابراین همیشه جزییات مربوط به کمپین را بسیار دقیق در اختیار یوتیوب قرار دهید. 

اگر شما هدف خاصی از اجرای کمپین دارید، باید در این بخش به ساده ترین شکل ممکن آن را با دیگران به اشتراک گذاشته و هدف تان را مشخص سازید، در غیر این صورت وضعیت فعالیت تان در یوتیوب به شدت دشوار و غیر قابل درک خواهد شد. 

یکی از نکات مهم در دنیای امروز مربوط به استفاده از شرایط درست و حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این امر به معنای تعیین اهداف دقیق برای بازاریابی در این فضا خواهد بود. برخی از برندها بدون توجه به تعیین هدف از این مرحله عبور می کنند. نتیجه این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری درست بر روی مخاطب هدف و حتی هدف گذاری بر روی کاربران نادرست و بی علاقه به برندتان است. 

تعیین استراتژی پرداخت هزینه

تبلیغات در یوتیوب هزینه‎بر خواهد بود. این امر به معنای ضرورت آمادگی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط تان است. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط بسیار دشواری را دنبال کرده و خودشان را در موقعیت های خطرناک قرار می دهند. یکی از مثال های بارز در این میان ناتوانی برای نمایش تبلیغات در یوتیوب است. دلیل این امر سیستم مزایده ای در یوتیوب است. به این معنا که یوتیوب در مرحله آخر علاوه بر کیفیت هر ویدئو تبلیغاتی به میزان تمایل برندها برای پرداخت هزینه نیز توجه نشان می دهد. با این حساب هرچه تمایل شما برای پرداخت هزینه در این میان بیشتر باشد، دست آخر شانس بالاتری برای نمایش محتوای تبلیغاتی تان در یوتیوب خواهید داشت. این امر می تواند جذابیت های بسیار زیادی برای شما و برندتان در پی داشته باشد. درست به همین خاطر بسیاری از برندها قبل از اینکه شرایط خیلی سخت شود، با یک پیشنهاد خوب جایگاه ویدئوی تبلیغاتی شان را تضمین خواهند کرد. 

شما به طور کلی برای پرداخت هزینه به یوتیوب امکان انتخاب براساس معیارهای مختلف را دارید. در حالی که برخی از برندها برای پرداخت هزینه به دنبال استفاده از شیوه های متفاوت هستند، بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان به دنبال بهینه سازی شرایط شان هستند. یکی از روش های تعیین روش پرداخت مربوط به پرداخت در ازای هر بازدید از ویدئو است. در این روش شما به ازای هر بازدید از ویدئوی تان هزینه مورد نظر را پرداخت خواهید کرد. در روش دیگر به جای تعداد بازدید، شما براساس تعداد دفعاتی که ویدئوی تان در صفحه اصلی کاربران ظاهر می شود، هزینه مشخصی پرداخت می کنید. این امر شما را در کانون توجه مخاطب هدف قرار داده و بازدید ویدئوهای تان را نیز مشروط به جذابیت های خود ویدئو خواهد کرد. 

یکی دیگر از راهکارها برای شیوه پرداخت هزینه به یوتیوب مربوط به پرداخت در ازای مراجعه کاربران به لینک های جانبی ویدئو است. این امر هزینه زیادی برای برندها به همراه دارد، چراکه معمولا کمتر کاربری به لینک های جانبی برندها توجه نشان می دهد. 

یادتان باشد شما هر روشی برای پرداخت هزینه را انتخاب کنید، در نهایت کیفیت ویدئوی تان نیز در این میان نقش مهمی دارد. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داده و شرایط شما را نیز به طور حرفه ای تغییر می دهد. پس همیشه به غیر از روش پرداخت در یوتیوب به دنبال ویدئوهای باکیفیت نیز باشید. 

 اضافه کردن ویدئوهای مرتبط

اگر شما دوست دارید در یوتیوب هنگام پخش ویدئوی تبلیغاتی تان برای مخاطب هدف، توصیه هایی برای مشاهده ویدئوهای مشابه اکانت تان برای آنها نمایش داده شود، باید در این بخش ویدئوهای مورد نظر را انتخاب کنید. این امر می تواند نقش مهمی در تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف داشته باشد. شما می توانید با این کار به سادگی هرچه تمام تر انگیزه مخاطب هدف برای تعامل بیشتر با برندتان را افزایش دهید. در این صورت دیگر مشکلی از نظر سطح تعامل با کاربران و همچنین افزایش بازدید سایر ویدئوهای تبلیغاتی بدون پرداخت هزینه بیشتر نخواهید داشت.

یادتان باشد شما برای انتخاب ویدئوها به منظور توصیه به دیگر کاربران نیازی به پرداخت هزینه ندارید. درست به همین دلیل باید به خوبی از این گزینه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده نمایید، در غیر این صورت شاید سطح تعامل کاربران با برندتان کاهش پیدا کرده و توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز به شدت کاهش پیدا کند. 

انتخاب مخاطب هدف

شما برای تبلیغات در یوتیوب باید قبل از هر کاری مخاطب هدف تان را نیز مشخص کنید. پس از این مرحله می توانید با خیال راحت کمپین تان را شروع کرده و تمام کارها دقیقا براساس برنامه تان پیش خواهد رفت. این امر می تواند در بلندمدت برند شما را در کانون توجه مشتریان قرار دهد. 

بسیاری از برندها در صورتی که محتوای تبلیغاتی شان به دست مخاطب بی علاقه برسد، هیچ بازگشت سرمایه ای را تجربه نخواهند کرد. به علاوه، شما در صورت عدم تعیین مخاطب هدف تان به سادگی امکان مواجهه با اعتراض های دنباله دار مخاطب هدف را نیز خواهید داشت. درست به همین دلیل شما باید به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط تان را زیر نظر داشته باشید. 

انتخاب مخاطب هدف در یوتیوب به ساده ترین شکل ممکن صورت می گیرد این امر براساس معیارهایی نظیر جنسیت، محل سکونت، سن و حتی علاقه های جزئی انجام خواهد شد. با این حساب شما می توانید مطمئن باشید محتوای تبلیغاتی تان به دست افراد بی علاقه نخواهد افتاد و شکایتی هم از دست برندتان در پی نخواهد بود. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا