بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

تحلیلگر ارزهای دیجیتال: سقوط اخیر بیت کوین خواسته نهنگ‌هاست

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نیما غلامی

یکی از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال، می‌گوید روند نزولی اخیر بیت کوین تا حدی تحت‌تأثیر فعالیت نهنگ‌های شبکه است. او می‌گوید اصلاح قیمت به این سرمایه‌گذاران بزرگ اجازه می‌دهد بیت کوین را با قیمت‌های کمتری انباشت کنند.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از ارزدیجیتال از دیلی هودل، یکی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال به‌تازگی از عواملی که فکر می‌کند پشت پرده روند نزولی اخیر بیت کوین هستند، صبحت کرده است.

حساب توییتری کریدیبل کریپتو (Credible Crypto)، اوایل آوریل (فروردین) در حالی که بیت کوین همچنان بالای سطح ۴۷٬۰۰۰ دلار معامله می‌شد، به ۳۲۲٬۵۰۰ دنبال‌کننده خود گفت که یک نهنگ بزرگ سفارش خرید سنگینی در محدوده ۴۰٬۰۰۰ تا ۴۴٬۰۰۰ دلار ثبت کرده است.

او روز ۲ آوریل (۱۳ فروردین) در توییتر خود نوشته بود: یک نهنگ بزرگ، هم‌زمان با آزمایش مجدد سطح هفتگی که پیش‌تر مطرح کرده بودم، چند موقعیت معاملاتی بین قیمت‌های ۴۰٬۰۰۰ تا ۴۴٬۰۰۰ دلار ایجاد کرده است. به نظر می‌رسد این نهنگ همان سرمایه‌گذاری باشد که قبلاً نیز تعداد زیادی موقعیت خرید در قیمت‌های ۳۲٬۰۰۰ تا ۳۸٬۰۰۰ دلار ایجاد کرده بود. اگر او بتواند قیمت‌ها را با سفارش‌گذاری خود دست‌کاری کند، به‌احتمال زیاد همان فرد است.

نمودار موقعیت‌های خرید در بیت کوین.
نقشه حرارتی حجم موقعیت‌های معاملاتی در سطوح مختلف.

سطحی که کریدیبل کریپتو به آن اشاره می‌کند مربوط به توییتی است که در اول آوریل (۱۲ فروردین) منتشر کرد و در آن پیش‌بینی کرده بود که بیت کوین قبل از روند صعودی بعدی یک اصلاح را تجربه خواهد کرد.

به‌گفته وی، اصلاح قیمت به این سرمایه‌گذار بزرگ اجازه می‌دهد بیت کوین را با قیمت‌های کمتری انباشت کند.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

کریدیبل کریپتو گفته است: با اتمام هفته معاملاتی گذشته توانستیم سطح بسیار مهمی را پس بگیریم. چهار بار قبلی که در بازه‌های زمانی بلندمدت، کندل قیمت بیت کوین بالاتر یا پایین‌تر از این سطح بسته شد، نمودار قیمت طی چند هفته بعد به‌‌سمت مخالف محدوده حرکت کرد. این بار نیز انتظار داریم قیمت به حمایت ۴۰٬۰۰۰ دلاری سقوط کرده و سپس روند صعودی ادامه پیدا کند.

نمودار قیمت بیت کوین در نمای هفتگی؛ تحلیل کریدیبل.
نمودار قیمت بیت کوین در نمای هفتگی؛ تحلیل کریدیبل کریپتو.

او پس از سقوط بیت کوین به زیر ۴۲٬۰۰۰ دلار، در توییتر خود نوشت: بالاخره اتفاق افتاد. نهنگ صرافی بیتفینکس در حال تکمیل خریدهای مورد انتظار خود از دارایی فروشندگان است. افزایش حجم در کف قیمتی نمودار نشان می‌دهد که این پیشنهادها جعلی نیستند و در حال انجام است.

نمودار موقعیت‌های خرید در بیت کوین.
نقشه حرارتی حجم موقعیت‌های معاملاتی در سطوح مختلف.

با وجود اینکه کریدیبل یک روند نزولی کوتاه‌مدت را برای بیت کوین متصور شده، یک حرکت صعودی در روزهای بعد از پایان اصلاح را نیز برای این ارز دیجیتال پیش‌بینی کرده است.

این تحلیلگر ارزهای دیجیتال همچنین به داده‌های وب‌سایت تحلیلی گلسنود (Glassnode) استناد کرده است که میزان روبه‌رشد انباشت حداقل یک‌ساله بیت کوین را نشان می‌دهد.

وی گفته است: فروش بیت کوین اشکالی ندارد، فقط [بهتر است] در این قیمت‌ها فروشنده نباشید.

شاخص نرخ انباشت بیت کوین که حداقل یک سال از زمان معاملات آن می‌گذرد.
شاخص نرخ انباشت بیت کوین که حداقل یک سال از زمان معامله آنها می‌گذرد.

با نگاهی به نمودار بالا می‌توان فهمید که از لحاظ تاریخی هر بار که شاخص (خط آبی در تصویر) به منطقه سبز رسیده، بیت کوین یک حرکت صعودی قوی به راه انداخته است.

منبع: ارزدیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا