آموزش و همایش دیجیتالاپلیکیشن و نرم افزارامنیت اطلاعات

تغییرات جدید نرم افزار زوم برای مقابله با حملات هکری

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

طراحان نرم افزار ویدئوکنفرانس زوم قصد دارند قابلیت‌های امنیتی این نرم افزار را تقویت کنند تا از حملات و مزاحمت‌های مکرر هکری جلوگیری کنند.

همزمان با افزایش حمله به نرم افزار زوم و ورود ناگهانی افراد مزاحم به داخل اتاق‌های مجازی گفتگو، طراحان این نرم افزار برای مقابله با این پدیده که به اصطلاح بمباران زومی یا zoombombing نام گرفته، دست به کار شده‌اند.

از همین رو، ادمین های اتاق‌ها به تازگی به گزینه از کار انداختن شناسه‌های شخصی افراد مزاحم و نیز امکانات بیشتر برای برنامه‌ریزی و آغاز نشست‌های مختلف دسترسی یافته‌اند.

اما از تاریخ نهم می یعنی سه روز دیگر تمامی حساب‌های کاربری که بخواهند وارد محیط یک نشست شوند باید از کلمه عبوری که ادمین در اختیار آنها می‌گذارد، استفاده کنند. همچنین ادمین از گزینه‌های بیشتری برای تنظیم سطح دسترسی سایر حضار یک نشست و نیز بررسی هویت و صلاحیت آنها برخوردار خواهد بود.

شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی میلیون‌ها کارمند و نیروی حرفه‌ای در سراسر جهان، استفاده از نرم افزار زوم را افزایش داده ولی مزاحمت‌های شدید در محیط این نرم افزار برای معلمان، دانش آموزان، صاحبان مشاغل و غیره بسیاری از افراد را به سمت استفاده از نرم افزارهای رقیب مانند گوگل میت سوق داده است.

خبرگزاری مهر به نقل از انگجت،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا