مقالات فناوری مالیهوش مصنوعی

تغییرات هوش مصنوعی در فین‌تک

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

فین‌تک یا فناوری مالی، یکی از نوآوری‌های عرصه فناوری مالی است و از مدیریت تراکنش‌های مالی تا تشخیص کلاهبرداری‌ها را پوشش می‌دهد. همگرایی بسیاری بین هوش مصنوعی و فین‌تک وجود دارد و به‌نوعی تغییرات هوش مصنوعی در فین‌تک بسیار است. فناوری هوش مصنوعی توانسته است با بهبود شناخت و شبیه‌سازی اجتماعی از حاشیه درآمده و به کانون توجهات تبدیل شده است. این مقاله به ۵ نمونه از تغییرات هوش مصنوعی در فین‌تک می‌پردازد:

امنیت قوی‌تر بخش مالی از سوی هوش مصنوعی

امنیت قوی‌تر بخش مالی از سوی هوش مصنوعی کمک شایانی به این بخش کرده است. امروزه، هوش مصنوعی در حوزه امنیت سایبری، عموماً به شکل چت‌بات وجود دارد که سؤالات متداول را به مکالمات شبیه‌سازی‌شده تبدیل می‌کنند. علاوه بر این، گذرواژه‌های فراموش‌شده را بازیابی می‌کنند یا در صورت لزوم به آن‌ها دسترسی بیشتری می‌دهند.

امنیت مالی از سوی زیرمجموعه‌های هوش مصنوعی

با فناوری‌هایی که ذیل چتر هوش مصنوعی قرار می‌گیرند، مانند یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، شبکه‌های عصبی و غیره می‌توان به طور قابل توجهی به بهبود فناوری مالی کمک کرد و به‌نوعی امنیت مالی از سوی زیرمجموعه‌های هوش مصنوعی نیز صورت می‌گیرد. در واقع، هوش مصنوعی اکنون نقش حیاتی را در زمینه خدمات مالی ایفا می‌کند و کارایی‌های جدیدی را به ارمغان آورده است که در همه زمینه‌های فناوری مالی اهمیت پیدا می‌کنند و یکی از مواردی است که جزو تغییرات هوش مصنوعی در فین‌تک محسوب می‌شود.

بهبود خدمات به مشتریان

بهبود خدمات به مشتریان یکی از تغییرات هوش مصنوعی در فین‌تک به حساب می‌آید. حقیقت این است که خدمات مشتری یکی از برجسته‌ترین حوزه‌های فین‌تک است که هوش مصنوعی به ارتقای آن کمک کرده است. پیچیدگی روزافزون هوش مصنوعی منجر به ایجاد چت‌بات‌ها، دستیار مجازی و رابط‌های هوش مصنوعی شده است که می‌توانند به طور امن با مشتریان تعامل داشته باشند. قابلیت پاسخگویی به سؤالات اساسی تأثیر زیادی بر کاهش هزینه‌های دفاتر خدمات پیشخوان و پشتیبانی می‌گذارد.

پروفایلینگ ریسک مشتری

در زمینه خدمات مالی مانند بانک‌ها و شرکت‌های بیمه، نمایه‌سازی مشتری یا پروفایلینگ ریسک مشتری بر اساس امتیاز ریسک آن‌ها انجام می‌شود که بسیار حیاتی است. به وسیله فناوری‌های هوش مصنوعی مانند شبکه‌های عصبی مصنوعی می‌توان از داده‌های قبلی برای آموزش مدل‌های طبقه‌بندی استفاده تا نمایه مشتری را از کمترین به بیشترین رتبه‌بندی کرد  از این طریق تغییرات هوش مصنوعی در فین‌تک انجام می‌گیرد.

تجارت الگوریتمی

معاملات و تجارت الگوریتمی از مجموعه دستورالعمل‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده برای تجزیه و تحلیل داده‌هاست که به تصمیم‌گیری سریع‌تر انسان‌ها کمک می‌کند. یکی از انعطاف‌پذیرترین فناوری‌های هوش مصنوعی که چنین فرصتی را فراهم آورده است، یادگیری ماشینی است. هوش مصنوعی پتانسیل بالایی در صنعت فین‌تک دارد که از طرق مختلف تغییرات هوش مصنوعی در فین‌تک انجام گرفته است و در واقع می‌تواند به طرق مختلف به سازمان‌ها از لحاظ بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها و خودکارسازی فرایندها کمک کند. برای اطلاعات بیشتر از این دست، سایت Analytics Insight را دنبال کنید.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا