بانکداری‌دیجیتال

توسعه درآمدهای غیر شاپرکی ایران کیش از طریق خدمات ارزش افزوده

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مدیرعامل شرکت ایران کیش از ایجاد تغییرات در کارمزدها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ایران کیش به دنبال ایجاد و توسعه درآمدهای غیر شاپرکی از طریق خدمات ارزش افزوده است و در این مسیر حرکت خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از ایبِنا، پیمان طبری در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران کیش درباره عملکرد این شرکت در سال ۹۸ گفت: عملکرد ایران کیش در سال گذشته مناسب بوده و در حوزه درگاه‌های اینترنتی سرمایه گذاری خوبی انجام شد که با رشد خوبی همراه بوده که امیدواریم دستاورد آن در سال ۹۹ محقق شود؛ قیمت سهام شرکت نیز با توجه به رشدها به ۷ هزار و ۱۸۶ ریال رسیده که نسبت به سال گذشته رشدی ۱۸۲ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش ادامه داد: در سهم تعدادی تراکنش در سال گذشته رتبه پنجم و در سهم مبلغی رتبه سوم را کسب کردیم و از سویی دیگر در رتبه درگاه پرداخت اینترنتی جایگاه نهم حاصل شد که امیدواریم با اقداماتی فنی در سال ۹۹ رشد قابل قبولی ایجاد کند.

ایران کیش یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه کارتخوان فعال دارد

وی در خصوص وضعیت کارتخوان‌های ایران کیش اظهار داشت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه کارتخوان فعال ثبت شده داریم که از طریق آنها دو میلیارد و ۱۶۳ میلیون تراکنش به ارزش ۴ میلیارد میلیون ریال انجام شده که در بهمن و اسفند ماه رشد چندان زیادی نداشت، چرا که کسب و کارها به دلیل کرونا تعطیل بودند و همین موضوع در آمارها تاثیر داشت.

سرانه تراکنش پایانه‌های ایران کیش به ۱۶۸ تراکنش رسید

طبری افزود: سرانه تراکنش کارتخوان‌های شرکت از ۱۵۱ در سال ۹۷ به ۱۶۸ در سال ۹۸ رسیده است؛ ایران کیش اولین شرکت پرداخت در حوزه موبایل پوز به شمار می‌رود که در حوزه کارتخوان موبایلی رشد خوبی ایجاد کرده و ۱۵ هزار و ۵۱۶ دستگاه فعال دارد که رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ داشته است.

مدیرعامل ایران کیش در خصوص تعمیر دستگاه‌های کارتخوان اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر  ۵۰ هزار دستگاه کارتخوان توسط ایران کیش تعمیر و ۷۰ هزار دستگاه نیز لود نرم افزاری شده است؛ ایران کیش مزایده شرکت نفت را نیز موفق شد تا کسب کند و ۱۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه در این بخش را تعمیر کند.

احیای ۲۰۰ هزار دستگاه کارتخوان و صرفه جویی ۲۰ درصدی در مصرف رول کاغذ

وی خاطر نشان کرد: ایران کیش در راستای صرفه جویی در منابع و توسعه مطلوب ناوگان به تکنولوژی بومی سازی و احیای ۲۰۰ هزار دستگاه دست پیدا کرده که افتخاری بزرگ محسوب می‌شود؛ همچنین با توجه به افزایش قیمت کاغذ و لزوم صرفه جویی در منابع، ۲۰ درصد در مصرف رول کاغذ از طریق چاپ نشدن رسید دوم و کوچک شدن کاغذ رسید صرفه جویی شد.

حرکت به سوی درآمدهای غیر شاپرکی به دلیل ایجاد تغییرات در کارمزدها

طبری با اشاره به لزوم حرکت به سوی ایجاد درآمد از طریق  خدمات ارزش افزوده گفت: نگاه شرکت به سوی درآمدهای شاپرکی تغییر کرده و باید از طریق خدمات غیر شاپرکی از جمله سرویس‌ها و خدمات ارزش افزوده (VAS) درآمد داشته باشیم  چرا که آمارها حاکی از تغییراتی در زمینه کارمزد و بانک مرکزی به زودی درآمد شاپرکی را کاهش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش تاکید کرد: در سال جاری باید به یک میلیون و ۱۹۱ هزار دستگاه پایانه فروش فعال برسیم و ۳ میلیارد تراکنش داشته باشیم؛ همچنین باید ناوگان کارتخوان‌های اندرویدی توسعه یابد و تعداد صندوق‌های فروشگاهی به سه هزار دستگاه برسد.

محتوی دیگر از بانکداری الکترونیک در اقتصاد الکترونیکی:

الکترونیکی شدن خدمات بانکی گامی در مسیر شفافیت بیشتر است
وضعیت نظام کارمزد با مدل فعلی نمی‌تواند ادامه پیدا کند
پنج نکته از گزارش شاپرک درباره تراکنش کارت‌های بانکی در اسفند ۹۸ اولین آمار رسمی از افت فروش کسب‌و‌کار‌ها بعد از کرونا
فناوری نوین در بانک‌ها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا