حاکمیت سایبری خارج از کشور-۸؛ وضع قوانین جدید برای کنترل گوگل و فیس بوک در انگلیس
واحد جدیدی در سازمان «رقابت و بازارهای انگلیس» قوانین جدیدی برای کنترل شرکت های فناوری از جمله گوگل و فیس بوک در حوزه تبلیغات دیجیتال وضع کرده است.
دولت انگلیس سال آینده میلادی قوانین جدید رقابت را ارائه می کند تا به گوگل و فیس بوک اجازه ندهد بر شرکت های کوچک سلطه و از مشتریان سواستفاده کنند.
این قانون توسط یک واحد مخصوص در سازمان «رقابت وبازارهای انگلیس»(CMA) اجرا می شود. واحد تازه تاسیس شده به نام « بازار دیجیتال»، از ماه آوریل فعالیت خود را آغاز کرده و احتمالا قدرت تعلیق و مسدود کردن تصمیم شرکت های فناوری را دارد و در صورت عدم همخوانی با قوانین، می تواند جریمه های مالی وضع کند.
به گفته سازمان رقابت و بازارهای انگلیس، گوگل و فیس بوک بر بازار تبلیغات دیجیتال انگلیس سلطه دارند. به طوریکه از ۱۴ میلیارد پوندی که در ۲۰۱۹ صرف هزینه تبلیغات دیجیتال شده، ۸۰ درصد در این دو شرکت صرف شده است.
هر دو شرکت آمریکایی اعلام کرده اند با دولت و قانونگذاران انگلیس در حوزه تبلیغات دیجیتال همکاری می کنند ، از جمله آنکه به کاربران اختیارات بیشتری درباره کنترل اطلاعات و تبلیغاتشان می دهند.
به گفته دولت انگلیس شرکت های فناوری باید درباره شیوه کنترل اطلاعات مشتریان شفاف سازی کنند و از سوی دیگر محدودیت هایی که سبب می شود استفاده از پلتفرم های رقیب محدود شود نیز حذف خواهند شد.
واحد «بازار دیجیتال» سازمان «رقابت و بازارهای انگلیس» سال جاری میلادی اعلام کرده بود باید قوانین جدیدی برای کنترل شرکت های بزرگ فناوری وضع شود.
منبع: مهر به نقل از رویترز،