استخراج ارز دیجیتال

درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین به پایین‌ترین سطح ۱۱ ماه اخیر رسید

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

همزمان با کاهش قیمت بیت کوین و ادامه زمستان ارز دیجیتال، درآمد و سود حاصل از استخراج بیت کوین به شدت کاهش یافته است و درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین به پایین‌ترین سطح ۱۱ ماه اخیر رسید.

ماه می یکی از بدترین ماه‌ها برای ماینرهای بیت کوین در طول یک سال گذشته بوده است چراکه درآمد و سودآوری آنها در این ماه بسیار کاهش یافته است به طوری که آمار حاکی از افت ۲۷ درصدی در این ماه است.

بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی بلاکچین دات کام، در روز نخست ماه می (۱۱ اردیبهشت)، درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین ۴۰.۵۷ میلیون دلار بوده اما این رقم در پایان ماه (۱۰ خرداد) به ۲۹.۳۷ میلیون دلار کاهش یافته است. نکته حائز اهمیت این است که درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین در تاریخ ۲۴ می (۳ خرداد)، کمترین میزان خود در ۱۱ ماه گذشته را تجربه کرده و به ۲۲.۴۳ میلیون دلار رسیده است.

نمودار میزان درآمد روزانه استخراج بیت کوین
نمودار میزان درآمد روزانه استخراج بیت کوین

درآمد روزانه استخراج بیت کوین در آوریل (فروردین) سال ۲۰۲۱ به اوج ۸۰ میلیون دلاری رسید اما از آن زمان تاکنون ۶۲٪ کاهش یافته است.

نمودار سودآوری استخراج بیت کوین
نمودار سودآوری استخراج بیت کوین

سودآوری استخراج، که به صورت دلاری به ازای هر تراهش در ثانیه محاسبه می‌شود، به پایین‌ترین سطح خود از اکتبر (مهر) سال ۲۰۲۰ رسیده است. طبق داده‌های Bitinfocharts، سودآوری استخراج در حال حاضر، ۰.۱۱۲ دلار به ازای هر تراهش در ثانیه است. گفتنی است این معیار از ابتدای سال ۵۶٪ کاهش یافته و از اوج سال ۲۰۲۱، یعنی ۰.۴۵۰ دلار به ازای هر تراهش بر ثانیه، بیش از ۷۵٪ فاصله گرفته است.

علیرغم کاهش درآمد روزانه استخراج بیت کوین، هش ریت این شبکه همچنان بالاست و میانگین روزانه آن، در محدوده ۲۱۱.۸۲ اگزاهش در ثانیه قرار دارد. هش ریت کنونی بیت کوین حدود ۱۶٪ از رکورد ۲۵۰ اگزاهش ۲ می (۱۲ اردیبهشت) خود فاصله دارد.

هش ریت بالا اما سودآوری پایین نشان می‌دهد سطح رقابت بسیار بیشتری در زمینه استخراج بیت کوین نسبت به گذشته وجود دارد. در بازارهای نزولی قبلی، ماینرها همزمان با کاهش قیمت بیت کوین و غیرسودآور شدن عملیات استخراج، به طور موقت فعالیت خود را متوقف می‌کردند.

علاوه بر این، میزان ورودی بیت کوین استخراج‌شده ماینرها به صرافی‌ها به تازگی به اوج ۴ ماهه خود رسیده است که نشان می‌دهد ممکن است برخی از استخراج‌کنندگان برای پوشش هزینه‌ها و کاهش درآمد خود، برای فروش بخشی از دارایی‌شان آماده باشند.

توییت گلسنود
منبع: توییتر

منبع:  میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف،

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا