مقاله کسب و کار دیجیتال

۵ درس مدیریتی از چارلی دی آملیو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : آدریان فالک – کارشناس کسب و کار و کارآفرین   مترجم : امیر آل علی  

به گزارش اقتصادالکترونیکی به نقل از فرصت امروز؛ اگر بخواهیم مهمترین شخصیت تیک تاک را نام ببریم که باعث شد تا این شبکه رشد بهتری را هم تجربه کند، بدون شک یک جوان ۱۸ ساله، انتخاب اول خواهد بود. وی در مدت زمان کمتر از یک سال فعالیت خود در تیک تاک موفق شده است تا میلیون ها طرفدار را برای خود پیدا کند. در این زمینه خواهر او نیز پس از مشاهده موفقیت های به دست آمده، در این زمینه فعالیت هایی را آغاز کرده که همکاری این دو نفر، کلیپ های محبوبی را ایجاد کرده است. بدون شک در رابطه با هر موفقیت بزرگی، نکات آموزشی و درس هایی وجود دارد که در ادامه پنج مورد درباره چارلی دی آملیو را بررسی خواهیم کرد.

۱-ثابت قدم باشید

نخستین نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که باید در کار خود ثبات داشته باشید. درواقع هیچ چیز تحت عنوان موفقیت یک شبه وجود ندارد و حتی در صورتی که موفقیت خاصی را هم حس نکرده اید، باید کار خود را ادامه دهید. در این رابطه رعایت الگوریتم های هر شبکه، بسیار مهم بوده و دی آملیو از همان کلیپ اول خود، تمامی قواعد را رعایت کرده است. همین امر باعث شد تا شانس دیده شدن بالایی را داشته باشد. همچنین وی از زمان انتشار اولین کلیپ، همواره نظم کاری خاصی را رعایت کرده است که در موفقیت وی، کاملا تاثیرگذار بوده و لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که هر شبکه، استاندارد فعالیت خاص خود را دارد. 

۲-از معجزه شبکه های اجتماعی غافل نشوید

درواقع این موفقیت بزرگ که امروزه با بیش از ۱۰۰ میلیون دنبال کننده همراه شده است به خوبی تاثیر شبکه های اجتماعی را نشان می دهد. در این زمینه فراموش نکنید که این بستر، تمامی محدودیت های را کنار گذاشته و شما می توانید حتی از دورترین نقاط نیز مخاطب و در نهایت مشتری داشته باشید. نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید این است که امروزه دیگر برای فروش و کسب درآمد، صرفا به در اختیار داشتن محصول نیاز نخواهید داشت. درواقع یک ایده خلاقانه می تواند درآمدهایی فراتر از حد تصور را ایجاد نماید. همچنین این امر که شبکه ای نوظهور را مورد توجه قرار دهید، باعث خواهد شد تا در فضایی کم رقیب وارد شوید. تحت این شرایط طبیعی است که شانس موفقیت شما بسیار زیاد باشد. 

۳-بدون استراتژی اقدامی را انجام ندهید

اگر تصور می کنید که تنها کلیپ های دی آملیو باعث موفقیت وی شده است بدون شک سخت دراشتباه هستید و در این رابطه لازم است تا برگ برنده اصلی را استراتژی درست وی در زمینه ایجاد روابط خوب با مخاطب به حساب آورد. در این زمینه وی پس از موفقیت های اولیه، از توصیه های یک آژانس بازاریابی استفاده نمود و با رعایت نکات آنها موفق شد تا تعامل میان خود و کاربران را با افزایشی چشمگیر مواجه سازد. درواقع آژانس های بازاریابی، به علت تجربه، توانایی، ارتباطات گسترده و مهارتی که دارند به خوبی می توانند شما را به یک ستاره محبوب تبدیل کنند. درواقع شما برای برندسازی شخصی خود لازم است تا بودجه مناسب را کنار بگذارید. در این زمینه حتی اگر توانایی مالی لازم وجود ندارد می توانید وام گرفته و یا از فردی قرض نمایید. بدون شک هنگامی که پتانسیل رشد بالایی را دارید، در مدت زمان کوتاه قادر به بازپرداخت خواهید بود. درواقع همکاری با افراد دارای استعداد ستاره شدن، به حوزه ای تبدیل شده است که برخی از افراد ثروتمند، در این رابطه اقداماتی را انجام می دهند و آژانس های بازاریابی می توانند شما را به چنین افرادی متصل نمایند. درواقع آنها به ازای هزینه ای که در حال حاضر پرداخت می کنند، در سودهای آینده سهیم خواهند بود. درواقع این امر طبیعی است که شما نسبت به قواعد بازاریابی و دیده شدن در شبکه های اجتماعی، آگاه نباشید. به همین خاطر اقدام کم ریسک، همکاری با آژانس های معتبر است و این کار درست اقدامی می باشد که چارلی دی آملیو انجام داده است. 

۴-سبک خود را داشته باشید 

واقعیت این است که اقدامات تقلیدی، ابدا جذابیت و کاربرد لازم را ندارد. درواقع در بازار به شدت رقابتی حال حاضر که گزینه های متعددی وجود دارد، شما باید سبک خود را داشته باشید. بدون شکر با مشاهده ویدئوهای دی آمیلو، متوجه این امر خواهید شد که وی سبک جدیدی را در ویدئوها پیاده کرده است که همین امر باعث شده تا محبوبیت سریعی را پیدا کند. درواقع شما باید در هر زمینه ای، اقدامی را انجام دهید که تاکنون توسط فردی دیگر مورد استفاده قرار نگرفته است. درواقع تا زمانی که حداقل یک مورد نوآورانه و یا خلاقانه را ندارید، بهتر است که کسب و کار خود را شروع نکنید. درواقع اگر سبک خاص خود را داشته باشید، به یک الگو بری دیگران تبدیل خواهید شد و این امر به معنای موفقیت هایی فراتر از حد تصور است. 

۵-همواره فعالیت بیشتر به معنای موفقیت نیست 

تا مدت ها قبل، چارلی دی آملیو تنها در تیک تاک فعالیت داشت. این امر در حالی است که بسیاری از افراد تصور می کنند که از همان ابتدا باید شبکه های مختلف را مورد توجه خود قرار دهند تا شانس جذب مخاطب بیشتر را به دست آورند. با این حال شما باید در یک بخش به تکمیل ظرفیت برسید و پس از آن به دنبال گسترش باشید، در غیر این صورت بیش از حد درگیر خواهید شد و این امر کیفیت کار شما را کاهش می دهد. در این رابطه فراموش نکنید که امروزه صفحه اینستاگرام، کاملا متفاوت از تیک تاک است و زندکی روزمره خود را نشان می دهد. درواقع شما نباید تصور کنید که مجاز به استفاده از یک محتوا در شبکه های مختلف هستید. این نکته را فراموش نکنید که مدیران تیک تاک نیز به خاطر وفاداری چارلی دی آملیو، حمایت های خوبی را از صفحه او انجام دادند. 

 منبع: فرصت امروز از entrepreneur

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا