خانه / رسانه دیجیتال / درگیری فیس بوک با ناشران خبر بر سر رعایت کپی رایت
درگیری فیس بوک با ناشران خبر بر سر رعایت کپی رایت

درگیری فیس بوک با ناشران خبر بر سر رعایت کپی رایت

در شرایطی که مدیران سایت‌های اطلاع رسانی در استرالیا خواستار رعایت حقوق مالکیت معنوی خود توسط فیس‌بوک در زمان بازنشر اخبار هستند، فیس‌بوک این مساله را رد می‌کند.

فیس‌بوک مدعی است تعداد افرادی که با هدف مطالعه اخبار به این شبکه اجتماعی مراجعه می‌کنند، اندک است و لذا سایت‌های تولیدکننده محتوا نباید انتظار پرداخت پول داشته باشند یا تصور کنند بازنشر اخبارشان در فیس‌بوک موجب نقض کپی رایت یا حقوق مالکیت معنوی آنها می‌شود.

در عین حال دولت فدرال استرالیا کماکان بر نظرات خود در این زمینه اصرار می‌ورزد و خواستار آن است که شرکت‌هایی مانند گوگل و فیس‌بوک برای بازنشر محتوای سایت‌های استرالیایی هزینه پرداخت کنند.

این دو شرکت می‌گویند در حال تعامل با رگولاتوری استرالیا هستند تا بتوانند روشی عمل‌گرایانه، متوازن و مقبول را برای به نتیجه رسیدن بیابند. پیش از این برخی سایت‌های خبری در کشورهای اروپایی نیز به همین علت با فیس‌بوک و گوگل دچار منازعه حقوقی شده بودند.

فید خبری فیس‌بوک از ژانویه تا می سال ۲۰۲۰ در مجموع حدود ۲.۳ میلیارد ارجاع به سایت‌های خبری استرالیایی داشته است و بر اساس برآوردهای مقامات استرالیایی باید از این بابت ۱۹۵.۸ میلیون دلار استرالیا سود به این سایت‌ها پرداخت کند.

منبع: مهر به نقل از زد دی نت،

محتوی دیگر از نقش شبکه‌های اجتماعی در رسانه‌ها در اقتصاد الکترونیکی:

فحش، تهدید و فشار؛ ماهی ۳ میلیون تومان!
آمازون به دنبال تسخیر دنیای پادکست‌
کاربران توئیتر قبل از بازنشر مقاله باید آن را بخوانند
ایرانسل و «ساترا» تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
نسخه وب توئیتر میزبان قابلیت “زمان بندی” شد
فضای مجازی جایگزین هیچ رسانه‌ای نیست

محتوی دیگر از دیجیتال مارکتینگ در شبکه های اجتماعی در اقتصادالکترونیکی:

دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا
آیا قرعه‌کشی‌های تبلیغاتی اینستاگرام بازده تبلیغاتی برای کسب وکارها دارد؟!
مهاجرت جمهوری خواهان از توئیتر به پارلر
فروش کالا در اینستاگرام راحت تر می شود
کدام کشورها بیش‌ترین کاربران اینستاگرامی را دارند؟
آمارهای جدید و جالب درباره اینستاگرام
تبلیغات چالش جدید شبکه های اجتماعی

حتما ببینید

آینده اقتصاد تولید محتوا در دنیای Web3

آینده اقتصاد تولید محتوا در دنیای Web3

اقتصاد تولید محتوا جریان نوآوری را در صنایع گوناگون به پیش می‌راند، تعاریف موجود از کار …

۲ نظر

  1. تعقيب: آمازون به دنبال تسخیر دنیای پادکست‌ - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

  2. تعقيب: فحش، تهدید و فشار؛ ماهی ۳ میلیون تومان! - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.