بازاریابی دیجیتالرسانه دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

راهکارهایی برای دریافت محتوای تولیدی کاربران در دنیای بازاریابی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : کوین پین – کارشناس بازاریابی   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

استفاده از محتوای تولیدی کاربران در دنیای بازاریابی امر تازه ای نیست. بسیاری از برندها مایل به استفاده از محتوای تولیدی کاربران و طرفدارهای برندشان در عرصه بازاریابی هستند. در این میان نیز همیشه برندهای بزرگ شانس بهتری برای تعامل با مخاطب هدف دارند. درست به همین دلیل شمار بسیار بیشتری از محتوای تولیدی کاربران برای چنین برندهایی در دسترس قرار دارد. 

بدون شک برندهای کوچک و محلی نیز مایل به استفاده از استراتژی محتوای تولیدی کاربران هستند. این امر می تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف داشته و هزینه های بازاریابی را نیز به طور چشمگیری کاهش دهد. نکته مهم اینکه شما برای اثرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم اقدام به استفاده از استراتژی های تازه کنید، در غیر این صورت شاید کمتر کاربری نسبت به ارائه یا تولید محتوا پیرامون برند شما روی خوش نشان دهد. 

وقتی کاربران در پیرامون یک برند استفاده از محتوای تولیدی کاربران را مشاهده می کنند، واکنش بسیار بهتری به آن کسب و کار و محصولاتش خواهند داشت. این امر می تواند برای بسیاری از برندها یک نشانه عالی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشد. در این صورت شما به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط تان را پیدا می کنید. 

متاسفانه بسیاری از برندها در دنیای امروز توانایی یا قدرت لازم برای ترغیب کاربران به سوی تولید محتوا درباره برندشان را ندارند. این امر نه تنها دردسرهای زیادی برای یک برند به همراه دارد، بلکه بار مالی گسترده ای نیز به همراه خواهد داشت. درست به همین دلیل در مقاله کنونی ما به دنبال یک راهکار ساده و تاثیرگذار برای ترغیب کاربران به سوی تولید محتوا پیرامون برندها هستیم. این امر می تواند جذابیت از دست رفته برند شما را بازیابی کرده و شرایط تان را نیز به طور چشمگیری توسعه دهید. در این رابطه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بسیاری از شرایط شان را توسعه داده و با استفاده از محتوای تولیدی کاربران اعتباری دوباره پیدا می کنند. اگر شما هم دوست دارید در میان برندهای بزرگ و حرفه ای باشید، می توانید به سادگی هرچه تمام تر استفاده از شیوه های متفاوت را در دستور کار قرار دهید. ما در ادامه قصد داریم برخی از مهمترین نکات برای ترغیب کاربران به سوی تولید محتوا پیرامون برندها را مورد بررسی قرار دهیم. 

درخواست برای بازخورد کاربران

راهکارهایی برای دریافت محتوای تولیدی کاربران در دنیای بازاریابی

بسیاری از مردم درباره برندها کنجکاوی پایان ناپذیری دارند. این امر می تواند شامل ارزیابی دقیق عملکرد برندها و حتی مقایسه آنها با هم باشد. در این صورت شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تازه به طور مداوم به بازخوردهای کاربران در شبکه های اجتماعی نیاز خواهید داشت. این بازخوردها به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و فرصت تان در این میان را افزایش می دهد. 

امروزه بسیاری از برندها چشم انداز متمایزی از مشتریان‎شان دارند. درست به همین دلیل نیز در بسیاری از اوقات فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یا بهینه سازی رابطه‎شان با مشتریان پیدا نمی کنند. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با شیوه ای حرفه ای هستید، می توانید از همان ابتدا از کاربران یا مشتریان وفادار برندتان درباره بازخوردشان نسبت به فعالیت های مختلف کسب و کار خود درخواست نمایید. این درخواست ها به طور معمول برای مشتریان بی نهایت جذاب و هیجان انگیز است. 

وقتی شما بازخوردهای اولیه مشتریان را دریافت کردید، در واقع یک نقشه راه برای طراحی شیوه ای تازه به منظور رفع اشتباهات گذشته در دنیای بازاریابی را خواهید داشت. این امر می تواند برای شما هزینه های بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی تان را نیز در این میان به طور چشمگیری افزایش دهد. 

پس از اینکه مشتریان برند شما واکنش صریحی نسبت به فعالیت تان در دنیای بازاریابی نشان دادند، شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن امیدوار به تولید محتوا پیرامون کسب و کارتان از سوی آنها باشید. این امر نه تنها درباره برند شما، بلکه هر برندی که راه و روشی مشابه را در پیش گیرد مصداق دارد. مشتریان وقتی سطح تعامل بالایی با یک برند پیدا می کنند، به طور معمول تمایل شان برای همکاری با برند مورد نظر به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. شما در این صورت می توانید به ساده ترین شکل ممکن در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف عمل نمایید. یادتان باشد در دنیای امروز بسیاری از برندها فقط با یک تکنیک ساده توانایی تاثیرگذاری بر روی دامنه وسیعی از مشتریان را پیدا می کنند. بنابراین شما لازم نیست برای دریافت محتوای تولیدی کاربران یا ترغیب آنها به این سوی خیلی خودتان را به زحمت اندازید. تنها نکته مهم و تاثیرگذار در این رابطه تلاش برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای خلاقانه است. 

ایجاد هشتگ های مناسب

راهکارهایی برای دریافت محتوای تولیدی کاربران در دنیای بازاریابی

ایجاد هشتگ های مناسب یکی دیگر از راهکارهای تاثیرگذار برای تعامل با مخاطب هدف محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها برای تعامل با مخاطب هدف شان برنامه های بسیار متنوعی دارند. این امر نه تنها برای برندهای بزرگ، بلکه برندهای کوچک نیز مهم خواهد بود. شما باید همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بهترین شیوه ها سود ببرید. این امر می تواند شامل ایجاد یک هشتگ کاربردی نیز شود. بسیاری از برندها برای فعالیت بازاریابی یک هشتگ یا چند نمونه مشخص دارند. شما با این کار به سادگی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید. 

وقتی کاربران مایل به استفاده از محتوای برند شما هستند و در جواب تمایل شان برای تولید محتوا پیرامون شما افزایش پیدا می کند، باید یک راهکار ارتباطی سریع داشته باشند، در غیر این صورت خیلی زود انگیزه شان کاهش پیدا می کند. یک هشتگ مناسب می تواند ساده ترین راهکار تعاملی میان برند شما و مشتریان باشد. به این ترتیب دیگر نیازی به طی مراحل بسیار طولانی یا حتی ارسال محتوا در قالب ایمیل برای شما نیست. بسیاری از برندها امروزه به ساده ترین شکل ممکن با یک هشتگ هزاران محتوای تولیدی کاربران در طول روز دریافت می کنند. این یعنی دسترسی به یک منبع مهم و معتبر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف. یادتان باشد هرچه محتوای دریافتی شما بیشتر می شود، باید معیارهای سختگیرانه تری برای انتخاب بهترین نمونه ها داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین برود. در آن صورت دیگر هیچ فرصتی برای بهینه سازی شرایط تان در بازار پیش روی شما نخواهد بود. 

برگزاری مسابقات در اینستاگرام

راهکارهایی برای دریافت محتوای تولیدی کاربران در دنیای بازاریابی

برگزاری مسابقات در اینستاگرام یکی از روش های پرطرفدار و بسیار جذاب برای بازاریابی محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها نیاز به تعامل نزدیک با مخاطب هدف دارند. البته در دنیای شلوغ اینستاگرام بسیاری از برندها هرگز فرصتی برای دیده شدن پیدا نمی کنند. دلیل این امر نیز کاملا روشن است. اگر مشتریان شما سرگرم محتوای جذاب تر و کاربردی تر باشند، هرگز به شما توجه نخواهند کرد. در این میان یک مسابقه جذاب می تواند انگیزه های آنها را به طور چشمگیری افزایش دهد. درست به همین دلیل شما باید به طور مداوم حواس تان به این بخش از فعالیت تان باشد.

بسیاری از برندها امروزه از مسابقات جذاب در اینستاگرام برای جلب نظر مخاطب هدف سود می برند. این امر بسیاری از برندها را بدل به موتورهای ایجاد مسابقات خلاقانه کرده است. با این حساب اگر شما مایل به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، می توانید یکی از همین نمونه مسابقات را طراحی کنید. 

یادتان باشد برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف مسابقات شما باید دارای مراحل جذاب و همچنین جایزه های معتبر باشد، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی شما قرار نگیرد. این امر می تواند برای بسیاری از برندها به مثابه یک امر بی نهایت غم انگیز محسوب شود. اگر برند شما در این میان خیلی راحت از برندهای بزرگ برای برگزاری مسابقات الگوبرداری کند، مسیر بسیار ساده تری برای اثرگذاری بر روی آنها خواهد داشت. 

یادتان باشد شما برای دریافت محتوای تولیدی کاربران در مسابقه تان باید همه تلاش خود را انجام دهید. این امر می تواند شامل تعیین مراحل مسابقه بر مدار تولید محتوا از سوی شرکت کنندگان باشد. در نهایت نیز باید یکی از محصولات ارزنده برندتان را به عنوان جایزه به مشتریان بدهید، در غیر این صورت شاید کمتر کسی مایل به شرکت در مسابقه برند شما گردد. 

گوش دادن به گفت و گوی مشتریان

بسیاری از مشتریان درباره برندها در شبکه های اجتماعی اظهارنظر می کنند. این امر در پلتفرم هایی مثل توییتر با شدت بسیار بالایی جریان دارد. کاربران به طور معمول در قالب توییت نظرشان پیرامون رویدادهای مختلف را بیان می کنند. در این میان وضعیت برندها یا کیفیت عملکردشان امر بسیار مهمی محسوب می شود. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه روند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور جدی دنبال نمایید. 

گوش دادن به مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی می تواند ایده بسیار خوبی برای آگاهی از نظرات آنها باشد. این امر شما را به منبعی مستقیم از نظرات مشتریان درباره برندتان وصل می کند. به این ترتیب دیگر نیازی به نگرانی نسبت به تغییر رفتار خرید یا حتی سلیقه مشتریان نیست، چراکه شما همیشه به عنوان اولین نفر از این تغییرات باخبر خواهید شد. این امر می تواند در بلندمدت شانس شما را به طور چشمگیری در بازار توسعه دهد. در این صورت دیگر نیازی به نگرانی نسبت به نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دنیای امروز بازاریابی نیست. 

یادتان باشد شناخت شما از مخاطب هدف تان امر بی نهایت مهمی محسوب می شود. این نکته می تواند تمام تلاش های شما در دنیای بازاریابی را تحت تاثیر قرار داده و وضعیت تان را نیز متحول سازد. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی کاربران هستید، باید همیشه نیم نگاهی به تغییر روش فعالیت شان در بازار داشته باشید. این امر می تواند شما را در مدت زمانی کوتاه بدل به یکی از برندهای پرطرفدار در بازار نماید. 

یادتان باشد گوش دادن به گفت و گوی مخاطب هدف در فضای آنلاین باید با اجازه کامل آنها صورت گیرد، در غیر این صورت شاید نارضایتی های عمیقی از نحوه فعالیت برندتان را به دنبال داشته و توانایی شما را نیز به طور چشمگیری کاهش دهد. درست به همین خاطر باید همیشه در راستای گردآوری اطلاعات از اجازه رسمی آنها استفاده کنید. همچنین پس از گردآوری اطلاعات می توانید به سادگی با مخاطب هدف درباره آنها صحبت کرده و شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را امتحان کنید. این امر شما را بدل به یکی از برندهای دوست داشتنی در بازار خواهد کرد. 

یکی از مشکلات برندها در زمینه جلب نظر کاربران مربوط به استفاده از شیوه های درست برای دریافت چنین محتوایی است. اگر شما گفت و گوهای کاربران را به طور دقیق زیر نظر داشته باشید، به سادگی امکان فهم و درک نقطه مناسب شروع گفت و گو را خواهید داشت. این امر شما را بدل به یکی از برندهای جذاب در دنیای بازاریابی خواهد کرد. 

همکاری با اینفلوئنسرها

راهکارهایی برای دریافت محتوای تولیدی کاربران در دنیای بازاریابی

همکاری با اینفلوئنسرها می تواند اتفاق بسیار مهمی برای برند شما باشد. این امر کاربران را به سوی توجه بیشتر به برند شما و همچنین تولید محتوا درباره تان سوق می دهد. یکی از نکات مهم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دنیای امروز مربوط به توجه مداوم به آنهاست. از آنجایی که بسیاری از کاربران علاقه بالایی به اینفلوئنسرها در دنیای امروز دارند، شما می توانید با اطمینان خاطر بسیار بالا برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان از چنین افرادی سود ببرید. 

امروزه به طور معمول اینفلوئنسرها تمایل بالایی برای همکاری با برندها دارند. همین امر نیز شرایط را برای اجرای این همکاری بسیار ساده می سازد. تنها نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از شرایط همکاری مناسب است. این امر به معنای عقد یک قرارداد رسمی و تعیین میزان پرداختی از سوی شما و شیوه تولید محتوا از سوی فرد موردنظر است.

اگر همکاری میان شما و اینفلوئنسرها به طور حرفه ای دنبال شود، شما به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی را از پیش پای شما کم کرده و حتی شرایط تان را نیز به شدت توسعه دهد. یادتان باشد برندها در دنیای امروز برای بسیاری از کارهای شان نیاز به ارزیابی وضعیت مشتریان دارند. همکاری با اینفلوئنسرها به شما کمک می کند تا جذابیت برندتان برای مشتریان را محک زده و آن را توسعه دهید. نتیجه امر اینکه مشتریان با تمرکز بر روی نحوه متفاوت فعالیت برند شما می توانند تجربه ای لذت بخش از تعامل با برندتان را به دست بیاورند. این امر به سادگی هرچه تمام تر شما را در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. 

درگیر کردن کارمندان شرکت

راهکارهایی برای دریافت محتوای تولیدی کاربران در دنیای بازاریابی

کارمندان یک شرکت به طور معمول بهترین گروه برای تولید محتوا درباره آن کسب و کار محسوب می شوند. این دسته از افراد درگیری مستمری با مشتریان داشته و به خوبی از نقطه نظرات آنها آگاهی دارند. درست به همین دلیل شما برای اثرگذاری بر روی مشتریان باید یک راست سراغ این دسته از افراد بروید. بسیاری از مردم وقتی کارمندان خوشحال یک برند را مشاهده می کنند، نظرشان درباره کل آن کسب و کار عوض می شود. بنابراین شما باید تلاش کنید مشتریان بهترین وجهه از برندتان را مشاهده نمایند، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نکنید. 

کارمندان شرکت شما در صورتی که مایل به تولید محتوا پیرامون برندتان باشد، به سادگی توانایی جلب نظر مشتریان را نیز دارند. درست به همین دلیل شما باید خودتان را برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن آماده سازید. این امر می تواند شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و وضعیت تان را نیز متحول سازد. درست به همین خاطر باید هرچه در توان دارید برای اثرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف در این میان صرف کنید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای بهینه سازی شرایط تان پیدا نمی کنید. همکاری با مخاطب هدف در زمینه بازاریابی می تواند امری دشوار باشد. با این حال کارمندان برند شما توانایی ساده سازی این فرآیند را دارند. درست به همین خاطر باید همیشه خودتان را برای همکاری با آنها آماده نگه دارید، در غیر این صورت شاید هزینه بسیار سنگینی برای بازاریابی پرداخت کنید. این امر می تواند شرایط شما را به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار دهد. درست به همین دلیل توصیه ما برای شما تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با شروع کار از کارمندان شرکت است. 

یادتان باشد در دنیای امروز هر فردی شیوه خاصی برای کار کردن در یک شرکت دارد. شما باید از دیدگاه‎های مختلف کارمندان تان برای روایت جذاب و متنوع از وضعیت شرکت سود ببرید. این امر می تواند جذابیت کار شما را به طور چشگیری افزایش داده و موقعیت تان در بازار را نیز تقویت نماید. 

بی تردید امروزه کارمندان نیز انتظارات‎شان از برندها به مانند مشتریان بالا رفته است. در این راستا شما باید توجه ویژه ای به کارمندان تان داشته باشید. این امر می تواند کمک ویژه ای به شما کرده و موقعیت تان را نیز به شکل استثنایی تغییر دهد. وقتی کاربران شاهد روابط خوب و عالی میان شما و کارمندان تان باشند، علاقه‎شان برای همکاری با برند شما به طور ناخودآگاه بیشتر می شود. این امر می تواند در بخش های مختلفی از فعالیت برندتان خودش را نشان دهد. درست به همین دلیل باید همیشه همکاری با کارمندان برای بهینه سازی موقعیت برند را در خاطر داشته باشید. استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله می تواند شروع خوبی برای کار شما در راستای بازاریابی بهتر با کمک محتوای تولیدی کاربران باشد. 

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا