تجهیزات هوشمندهوش مصنوعی

دوربین‌های عجیب و غریب هوش مصنوعی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

دوربین های عجیب و غریب هوش مصنوعی هر چند واقعی به نظر می‌رسند، اما وجود خارجی ندارند. این دوربین‌ها به کمک سامانه هوش مصنوعی با نام DALL-E 2 طراحی شده‌اند که می‌توانند با تکیه بر یک متن توصیفی، تصاویری واقعی ارائه دهند.

این دوربین های عجیب و غریب هوش مصنوعی را نرم‌افزار هوش مصنوعی OpenAI ایجاد کرده است. این سامانه اوایل سال جاری شروع به کار کرد که برای تولید تصاویر حقیقی تنها به مقداری اطلاعات توصیفی نیاز دارد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند با استفاده از ابزارهای ساده‌ای که این برنامه در اختیارشان قرار می‌دهد، عکس‌های خود را ویرایش کنند.

سامانه DALL-E 2 نه تنها می‌تواند از صفر تا صد ایجاد تصاویر را خود انجام دهد، بلکه قابلیت تغییر تصاویر موجود را نیز دارد.

متیو اِستِرن، عکاس و یوتیوبر، تصمیم گرفت با ارائه توصیفات اندکی، از DALL-E 2 برای تولید تعدادی دوربین غیرمعمولی استفاده کند.

دوربین های عجیب و غریب هوش مصنوعی

اِستِرن می‌گوید: «همیشه دوست داشتم دوربین‌های عجیب و غریبی طراحی کنم. این عکس‌ها گلچینی از بهترین طراحی‌هایی است که در طول یک هفته با استفاده از سامانه DALL-E 2 ایجاد کرده‌ام.»

اِستِرن در حساب اینستاگرامش، مجموعه متنوعی از آنچه که خود دوربین های عجیب و غریب هوش مصنوعی می‌نامد، منتشر کرده است. فیلم‌هایی از قبیل «ارباب حلقه‌ها»، «جنگ ستارگان» و «شِرِک» از جمله موضوعاتی هستند که عکس‌های اِستِرن از آن‌ها ایده گرفته‌اند.

برخی از این دور‌‌‌‌‌‌بین های عجیب و غریب هوش مصنوعی، شخصیت‌های مشهور تلویزیونی مانند «خانواده سیمپسون‌ها» هستند.

دوربین های عجیب و غریب هوش مصنوعی

برخی دیگر هم به موضوعاتی مانند مصر باستان و تمدن آزتِک‌ها پرداخته است.

برخی از این طراحی‌ها و دوربین های عجیب و غریب هوش مصنوعی مانند آن عکس‌هایی که مشخصاً هومِر سیمپسون یا باب اسفنجی را به شکل دوربین نشان می‌دهند، خیلی غیرعادی‌اند، اما سایر طراحی‌ها (مانند عکس‌هایی از مرد آهنی، R2-D2 یا سائورون، شخصیت ارباب حلقه‌ها) به نظر واقعاً جالب هستند و می‌توان کلکسیونی از آن‌ها را در اختیار داشت.

امکان استفاده از برنامه DALL-E 2 برای همه فراهم نیست و در حال حاضر، تنها به کسانی اجازه دسترسی می‌دهد که در لیست انتظار باشند. البته در کنار این برنامه، شرکت گوگل هم نمونه‌ای مشابه ایجاد کرده است.

اِستِرن می‌گوید: «این تحول در هوش مصنوعی برای من خارق‌العاده است. هنرهای مولد، ابزار جدیدی در دست من برای رشد خلاقیتم هستند.»

منبع: هوشیو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا