بانکداری دیجیتال

چگونگی دور زدن سوئیفت توسط روسیه؟ اتحاد روسیه، هند و چین در مقابل غرب

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بانک مرکزی روسیه (CBR) فاش کرده است که قصد دارد روبل دیجیتال جایگزینی برای سیستم پیام رسانی مالی سوئیفت شود. به گفته اولگا اسکوروبوگاتووا، معاون اول رئیس CBR، زمانی که پلتفرم کاملاً آماده شود، روسیه دیگر نیازی به سوئیفت نخواهد داشت.

اسکوروبوگاتووا این را در مصاحبه ای با خبرگزاری دولتی TASS به اشتراک گذاشت که در آن به طور گسترده در مورد مسائل مربوط به سیستم مالی روسیه صحبت کرد. او این اظهارات را در حالی بیان کرد که چرا بانک مرکزی تلاش زیادی برای پروژه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی انجام می دهد.

او گفت:”ما متوجه شدیم که باید خیلی سریع از نظر فناوری دیجیتال و توسعه نوآوری حرکت کنیم. به علاوه، این مسئله قطع ارتباط با سوئیفت را نیز حل می کند، زیرا با چنین ادغامی، دیگر به SWIFT نیازی نخواهد بود.”

معاون فرماندار همچنین مجدداً تأیید کرد که بانک مرکزی پروژه آزمایشی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را در آوریل ۲۰۲۳ تسریع می‌کند. ۱۲ بانک بخشی از طرح آزمایشی هستند و در مراحل مختلف اجرایی هستند و سه بانک دیگر به دنبال پیوستن به این پروژه هستند.

او افزود که افق زمانی برای یک روبل دیجیتال کامل و کارآمد حدود سه سال تخمین زده می شود.

روسیه چگونه سوئیفت را دور خواهد زد؟/ اتحاد روسیه، هند و چین در مقابل غرب

طرح روسیه برای همکاری بین المللی CBDC

در همین حال، با جایگزینی روبل دیجیتال با SWIFT در روسیه، بانک مرکزی این کشور انتظار دارد که کشورهایی که هنوز برای تجارت با آن باز هستند، در توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی خود نیز پیشی بگیرند. قابل توجه است که متحدان روسیه از جمله چین و هند نیز در توسعه پلتفرم CBDC خود در حال پیشرفت هستند.

بانک مرکزی روسیه قبلاً در مورد ادغام سیستم روبل دیجیتال با پشتیبانی از یوان دیجیتال صحبت کرده بود که در حال حاضر در سطح پیشرفته ای از توسعه قرار دارد. اسکوروبوگاتووا می‌گوید که روسیه با سایر کشورها صبور خواهد بود تا بتواند عقب‌نشینی کند زیرا با گذشت زمان مشخص می‌شود که با چه کسی می‌تواند همکاری کند.

CBDC تنها گزینه ای نیست که روسیه در نظر دارد از آن برای تسهیل شهرک سازی های فرامرزی استفاده کند. در بیانیه اخیر، رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد که ارزهای دیجیتال می توانند برای تسویه حساب های بین المللی استفاده شوند.

از زمان اعلام جنگ به اوکراین، روسیه هدف تحریم های بین المللی بسیاری قرار گرفته است که یکی از آنها محدودیت استفاده از سوئیفت بود.

بر اساس گزارش فورچون، مرید مک گینس، کمیسر خدمات مالی اروپا، مجدداً از اتحادیه اروپا خواست تا مقرراتی را تصویب کند که تحریم‌های بیشتر علیه روسیه را ممکن می‌سازد. این تحریم ها به ویژه به استفاده روسیه از دارایی های دیجیتال برای دور زدن تحریم ها مربوط می شود.

منبع:  خبرآنلاین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا