پیشنهاد سردبیرسوپر کامپیوترفناوری هوشمندگوشی هوشمند

دوقولوی دیجیتال انسان با فناوری “جی۶”

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

سامسونگ درباره این فناوری توضیح داده است که افراد نه تنها قادر به تماشا خواهند بود، بلکه می‌توانند با دوقلو‌های دیجیتال کنش و واکنش داشته باشند.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از فرادید؛ شرکت سامسونگ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند، ضمن اعلام برنامه‌هایش برای فناوری جی۶ (نسل ۶)، چشم‌انداز «دوقلوی دیجیتال» ما انسان‌ها را تشریح کرد. در پژوهشی که به‌تازگی منتشر شد، این شرکت بزرگ کره‌جنوبی اعلام کرد که جی۶ سه خدمت اساسی ارایه خواهد داد: «واقعیت گسترده همه‌جانبه (XR)، هولوگرام تلفن همراه با وضوح صدای بالا، و قابلیت خواندن همه‌جا و همه‌وقت.»

نشریه white paper که این پژوهش در آن منتشر شد، آورده است: «تکرار موجودیت‌های فیزیکی، از جمله افراد، ابزارها، اشیا، سامانه‌ها و حتی مکان‌ها، به کمک حس‌گر‌های پیشرفته، هوش مصنوعی و فناوری‌های ارتباطی در یک دنیای مجازی، میسر خواهد شد.»

این پژوهش می‌افزاید: «در یک محیط جی۶ و از طریق دوقلو‌های دیجیتال، کاربران قادر خواهند بود که واقعیت را در یک دنیای مجازی، بدون محدودیت‌های زمانی یا محیطی، کشف و مشاهده کنند. کاربران می‌توانند تفاوت‌ها را مشاهده کنند یا مشکلات را از راه دور، از طریق نمایندگانی که دوقلو‌های دیجیتال در اختیار قرارمی‌دهند، پیدا کنند.»

چنین پیشرفت فناوری می‌تواند خدمت بزرگی به کار‌ها و معاشرت‌های از راه دور باشد. تماس‌های ویدیویی می‌تواند با واقعیت گسترده همه‌جانبه جایگزین شود که نسل بعدی ابزار‌ها و نمایش‌گر‌های هولوگرافی واقعیت مجازی امکان آن را فراهم می‌آورد.

سامسونگ درباره این فناوری توضیح داده است که افراد نه تنها قادر به تماشا خواهند بود، بلکه می‌توانند با دوقلو‌های دیجیتال کنش و واکنش داشته باشند. برای نمونه، یک کاربر می‌تواند در محیطی در آن‌سوی دنیا، از طریق دوقلوی دیجیتال خود کار کند «که می‌تواند یک مجموعه حس‌گر‌ها و محرک‌های کنترل از راه دور باشد.»

برای رسیدن به این هدف، جی۶ باید قابلیت منحصربه‌فردی در انتقال سریع داده‌ها داشته باشد. وقتی ابزار‌ها از راه دور کنترل می‌شوند، نرخ انتقال داده‌ها باید بسیار بالا باشد و تاخیر بسیار پایین باشد. جی۶ از نرخ داده یک هزار گیگاباتی پشتیبانی می‌کند که ۵۰ برابر نقطه اوج نرخ داده جی۵ است.

اما به گفته سامسونگ، کاربران اصلی فناوری جی۶، ماشین‌ها خواهند بود. برآورد می‌شود که ۵۰۰ میلیارد دستگاه تا سال ۲۰۳۰ در شبکه ارتباطی باشند – که این رقم ۵۹ برابر بیشتر از جمعیت مورد انتظار دنیا در آن سال است. این پژوهش می‌افزاید: «با افزایش تعداد ماشین‌هایی که در ارتباط هستند، کاربران غالب ارتباطات جی۶ ماشین‌ها خواهند بود.»

«با نگاه به تاریخچه ارتباطات بی‌سیم، مشاهده می‌شود که فناوری‌ها امکاناتی را برای انسان‌ها توسعه داده‌اند، چون انسان‌ها کاربران اصلی آن‌ها بودند. ما انتظار داریم که فناوری‌های جی۶ به‌طورمشخص برای ارتباط دادن میلیارد‌ها ماشین و برآوردن نیاز‌های آن‌ها توسعه یابد.»

پژوهشگران دانشگاه بولونیا و کمیسیون انرژی‌های جایگزین و انرژی اتمی فرانسه، به این نکته اشاره دارند که دیگر کاربرد جی۶، در رادار شخصی و نقشه‌های داخلی است که توسط تلفن‌های همراه تهیه می‌شود.

نسل جدید فناوری ارتباطات راه دور، در مجموع در ۱۰ سال اخیر عرضه شده‌است. قرار بود که فناوری جی۵ در سال ۲۰۳۰ کنارگذاشته شود و جی۶ جایگزین آن شود، اما اکنون سامسونگ اعلام کرده است که این امر در سال ۲۰۲۸ رخ خواهد داد.

سامسونگ سال گذشته مرکز پژوهش‌های ارتباطات پیشرفته را برای افزایش دقت تحقیقات درباره فناوری جی۶ راه‌اندازی کرد. سونگهیون چوی، رئیس مرکز تحقیقات جی۶ سامسونگ، می‌گوید: «اگرچه ارتباطات جی۵ هنوز در مراحل اولیه است، اما هیچ زمانی برای آماده‌شدن برای جی۶ خیلی زود نیست.»

او می‌افزاید: «ما تحقیقات لازم را برای توسعه فناوری‌های جی۶ آغاز کرده‌ایم. این فناوری بر اساس تجربیاتی که از کار با نسل‌های متعدد فناوری، از جمله فناوری جی۵ اندوخته‌ایم، توسعه می‌یابد.» منبع: ایندیپندنت

محتوی دیگر که پیشنهاد می شود مطالعه نمایید:

از شهربازی رباتیک تا ساخت گلخانه هوشمند
خرید صوتی مُد می شود! فناوری صوتی در خدمت بازاریابان
کشاورزی دیجیتال، نیاز دنیای آینده
پیوستن به قراردادهای مالی رومینگ مبتنی بر بلاک چین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: خرید صوتی مُد می شود! فناوری صوتی در خدمت بازاریابان : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا