آموزش و همایش دیجیتالهمایش و نمایشگاه

نخستین رویداد روز هوش مصنوعی برگزار می شود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

 نخستین رویداد روز هوش مصنوعی با ارایه ۹ پنل تخصصی با محوریت دانشگاه و صنعت و با تمرکز بر محورهای اصلی رویداد ۱۹ تا ۲۱ مهرماه در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود.

سعید فرضی دبیر اجرایی این رویداد در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا با بیان اینکه این رویداد بستری برای تعامل بین دانشگاه و صنعت فراهم می آورد که متعاقباً منجر به آشنایی بیشتر دانشگاه با نیازمندی‌های صنعت و همچنین صنعت با توانمندهای دانشگاه می شود، افزود: این رویداد به شکلی برنامه ریزی شده است که افراد و سازمان های دولتی تصمیم گیر و تصمیم ساز در حوزه هوش مصنوعی و همچنین شرکت های پیشرو در زمینه فناوری اطلاعات به همراه افراد آکادمیک و دانشگاهی بتوانند تعاملات و همکاری های بیشتری با یکدیگر برقرار کننر و زمینه هم افزایی آنها فراهم شود.
وی اظهار داشت: در این رویداد علاوه بر سخنرانی‌ها و پنل‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه فناورانه با مشارکت شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برنامه‌ریزی شده است.

دبیر اجرایی نخستین رویداد روز هوش مصنوعی در ادامه،  شناسایی و ارایه توانمندی‌های دانشگاه در حوزه هوش مصنوعی،  گردهم آوری ذی‌نفعان دولتی، خصوصی، دانشگاهی و صنعتی در حوزه هوش مصنوعی و احصاء نیازمندی‌های موجود در جامعه و ارایه راهکارهایی برای پاسخ به این نیازمندی‌ها را از مهم ترین اهداف برگزاری این رویداد اعلام کرد.

فرضی گفت: در این رویداد از افراد با تجربه و تاثیر گذار در حوزه هوش مصنوعی در ایران و جهان دعوت شده است. مهمانان این رویداد از صنعت و دانشگاه انتخاب شده‌اند و در بیش از هفت سخنرانی کلیدی حضور خواهند داشت و در خصوص فرصت‌ها چالش‌هایی که هوش مصنوعی در ایران و جهان ایجاد کرده است، سخنرانی می کنند.

وی با یادآوری اینکه در این رویداد چند پانل تخصصی با تمرکز بر محورهای اصلی رویداد در دو روز برنامه‌ریزی شده است، افزود: در این پنل‌های تخصصی علاوه بر معرفی پروژه‌های هوش مصنوعیِ اجرا شده در دانشگاه، خبرگان دانشگاهی و صنعتی جهت ایجاد هم‌افزایی بیشتر به بحث و گفت و گو می پردازند.

دبیر اجرایی نخستین رویداد روز هوش مصنوعی ادامه داد: موضوع پنل‌ها شامل پزشکی و سلامت، انرژی، عمران و محیط زیست، برق و کامپیوتر، اقتصاد، خدمات شهری و حمل و نقل، صنایع هوا فضا و خودرو است. از بیش از ۱۰ شرکت پیشرو در حوزه هوش مصنوعی و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان برای برپایی غرفه دعوت شده است. همچنین شرکت های علاقمند می توانند از طریق سایت رویداد برای دریافت غرفه اقدام کنند.

فرضی ادامه داد: در این رویداد بیش از ۶ کارگاه دو ساعته با صدور گواهی معتبر از طرف IEEE بخش ایران رایگان با هدف آشنایی مدعوین با ابزارها و موضوعات پیشرفته هوش مصنوعی تشکیل می شود.

وی با بیان این که کارگاه های آموزشی در ۱۹ مهرماه قبل از شروع رویداد به صورت حضوری در پردیس مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی برگزار می شود، اظهار داشت: علاقه مندان برای ثبت نام در کارگاه‌های آموزشی باید از طریق وبگاه رویداد اقدام کنند.

دبیر اجرایی نخستین رویداد روز هوش مصنوعی مسیرهای ارتباطی با این رویداد را شامل دبیرخانه دائمی رویداد روز هوش مصنوعی در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تقاطع خیابان شریعتی و اتوبان رسالت (پل سید خندان) و آدرس وب سایت: https://ai-day.kntu.ac.ir، ایمیل:Ai-day@saba.kntu.ac.ir اعلام کرد.

منبع: ایرنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا