آلت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

سقوط شدید آلتکوین‌ها همزمان با کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۲۷٬۵۰۰ دلار

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
احمد محمدیان

پس از اعلام شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد)، که برابر با ۸.۶٪ اعلام شد، بازارهای مالی دچار نوساناتی شدند. قیمت بیت کوین پس از این تاریخ به صورت آهسته کاهش یافته و اکنون با ۵.۶٪ افت نسبت به روز قبل، تا کف ۲۷٬۲۴۹ دلار رسیده است. در نتیجه با کاهش بیت کوین آلتکوین‌ها سقوط کردند.

با اینکه بیت کوین توانست روز شنبه قیمت خود را بالاتر از سطح ۲۸٬۰۰۰ دلار نگه دارد، اما ساعاتی قبل این حمایت از دست رفت و اکنون بزرگ‌ترین رمزارز بازار در تلاش است تا محدوده ۲۷٬۵۰۰ دلار را حفظ کند. همزمان با افت قیمت ارز دیجیتال BTC، ارزش کل بازار رمزارزها نیز تا ۱.۱۰۵ تریلیون دلار کاهش یافته است و سلطه بیت کوین به ۴۷.۶٪ رسیده است.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم ۱ ساعته
نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم ۱ ساعته؛ منبع: تریدینگ ویو

قیمت اتریوم نیز با ۱۲.۳٪ کاهش نسبت به روز قبل به ۱٬۴۶۸ دلار رسیده است. شاخص ترس و طمع امروز روی عدد ۱۴ قرار دارد. قیمت اتر در ماه جاری با از دست دادن محدوده حمایتی خود اکنون در معرض کاهش بیشتری قرار دارد. جفت ارز ETH/BTC نیز در حال ادامه دادن به روند نزولی خود است. در همین حال رویداد مرج اتریوم و سپرده‌گذاری‌های صورت گرفته در رابطه با آن در پلتفرم‌های دیفای موضوعی است که می‌تواند به شدت قیمت دومین رمزارز بازار را تحت تاثیر قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم و گزارش «خطر از دست رفتن برابری اتر استیک شده با قیمت اتریوم» را مطالعه کنید.

اطلاعات سایت کوین گلس نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۴ میلیون دلار قرارداد آتی لیکویید شده است که از این مقدار ۸۶٪ متعلق به قراردادهای خرید استقراضی (Long) بوده است.

با نگاه به جدول قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال در می‌یابیم که شرایط برای سایر رمزارزها نیز چندان خوشایند نبوده است. قیمت BNB کوین پنجم بازار با ۱۱٪ کاهش به ۲۵۸ دلار رسیده است، قیمت کاردانو و ریپل نیز هرکدام با ۱۱٪ کاهش به ترتیب به ۰.۵۱ دلار و ۰.۳۴ دلار افت کرده‌اند. قیمت سولانا نیز با ۱۴٪ کاهش به ۳۲ دلار سقوط کرده است.

جدول قیمت روز ارزهای دیجیتال
جدول قیمت روز ارزهای دیجیتال؛ منبع: میهن بلاکچین

در بین ۱۰ رمزارز برتر ۳ استیبل کوین قرار دارد که روی هم رفته ۱۴۴.۱ میلیارد دلار ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌اند. این مقدار معادل ۱۳٪ از مارکت کپ بازار ارزهای دیجیتال است. قیمت تتر در بازارهای ایرانی به ۳۳٬۱۷۴ تومان رسیده است. پیش از این آخرین باری که قیمت ریالی تتر از مرز ۳۲,۰۰۰ تومان عبور کرده بود، مربوط به مهر ۱۳۹۹ است و از آن زمان قیمت USDT برای مدت زیادی پایین‌تر از سطح ۳۰,۰۰۰ تومان در صرافی‌ها معامله می‌شد. 

در بین میم کوین‌ها نیز شاهد کاهش ۱۳٪ قیمت دوج کوین هستیم. قیمت ارز دیجیتال دوج (DOGE) اکنون برابر با ۰.۰۷ دلار معادل ۲٬۳۳۳ تومان است. از سوی دیگر قیمت شیبا (SHIB) نیز با ۱۴٪ کاهش به ۰.۰۰۰٬۰۰۵ دلار معادل ۰.۳ تومان رسیده است.

منبع: میهن‌بلاک‌چین

سقوط شدید آلتکوین‌ها همزمان با کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۲۷٬۵۰۰ دلار

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا