اقتصاددیجیتال

اختصاص سهم ۵۳ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۳

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مدیر عامل شرکت بورس تهران گفت: براساس پیش بینی‌های انجام شده در سال ۲۰۲۳ شاهد سهم ۵۳ درصدی از اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص جهانی خواهیم بود که این امر موضوع شرکت‌های دانش بنیان به‌ویژه حوزه اقتصاد دیجیتال را بسیار مهم کرده است.

«محمود گودرزی» امروز در همایش «شرکت های دانش بنیان بازار سرمایه، دورنمای آینده» اعلام کرد: موضوع بسیار مهم و حیاتی این است که بنیانگذاران یک کسب و کار زمانی که می خواهند مدل کسب و کار مدرن خود را تغییر دهند، باید اقدام به ارزیابی اکوسیستم فعالیت خود کنند.

وی افزود: نامگذاری امسال به سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» شبیه تغییر مدرن کسب و کار حکمرانی اقتصاد ایران است و می توان انتظار داشت که شاهد یک تحول اساسی در اقتصاد به‌ویژه در حوزه شرکت های دانش بنیان باشیم.

گودرزی، دغدغه اصلی این روزهای جوانان کشور را بحث اشتغال دانست و گفت: کارآفرینی به خصوص در حوزه اقتصاد دیجیتال می تواند بسیار آسان باشد، زیرا مانند یک صنعت نیازمند هزینه و سرمایه گذاری ثابت و زیاد نیست و فقط مبتنی بر نیروی انسانی است.

مدیرعامل شرکت بورس تهران ادامه‌داد: اکنون در کشور نزدیک به هفت هزار شرکت دانش بنیان وجود دارد و ۶۵ درصد آنها به درآمد عملیاتی رسیده اند، اما بقیه آنها شرکت‌های نوپا هستند.

وی ادامه‌داد: به نظر می‌رسد با قانونی که در سال ۹۲ گذاشته شد شاهد تحول اساسی در شرکت های دانش بنیان بودیم، زیرا نیمی از شرکت های دانش بنیان در هشت سال اخیر تاسیس شده‌اند.

گودرزی با بیان اینکه امروز ۴۶ درصد از تولید ناخالص کل کشورهای جهان نشات گرفته از حوزه اقتصاد دیجیتال است، گفت: این عدد در چهار سال گذشته یعنی در سال ۲۰۱۸ ، نزدیک به ۱۶ درصد بود که این امر نشان دهنده تحول شگرف است و بیشتر بورس های دنیا هم در حال فعالیت در حوزه اقتصاد دیجیتال هستند.

مدیرعامل شرکت بورس تهران خاطرنشان‌کرد: براساس پیش بینی های انجام شده در سال ۲۰۲۳ شاهد سهم ۵۲ درصدی از اقتصاد دیجیتال در  تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان خواهیم بود که این امر موضوع شرکت های دانش بنیان به‌ویژه حوزه اقتصاد دیجیتال را بسیار مهم کرده است.

وی گفت: بورس تهران با همکاری سازمان نظام صنفی یارانه ای این همایش را با هدف ایجاد گفتمان بین بازار سرمایه و شرکت های دانش بنیان سر و شکل داد.

گودرزی با تاکید بر اینکه نیاز است تا متولیان بازار سرمایه با مدل کسب و کار دانش بنیان توجه کنند، اظهار داشت: این گفت و گوی دو سویه می تواند دغدغه های مدنظر را مورد توجه سیاستگذار بازار سرمایه قرار دهد تا مورد پیگیری واقع شود.

منبع: ایرنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا