آلت‌کوین

نهنگ سولانا همزمان با ارائه سومین پروپوزال سولند، بخشی از بدهی خود را پرداخت کرد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

پروتکل سولند، در هفته گذشته با اتفاق نادری در جامعه کریپتو مواجه شد که تهدید بزرگی محسوب می‌شود. در استخر اصلی Solend یک نهنگ که با سپرده‌گذاری مقادیر زیادی توکن‌ SOL در استخر سولند اقدام به دریافت وام از آن کرده بود. مقادیر وثیقه این نهنگ بسیار بالا و بوده و ۹۵٪ از توکن‌های سولانا موجود در استخر را تشکیل داده است. پس از کاهش قیمت سولانا و احتمال لیکویید شدن این مقدار وثیقه یک بحران در سولند شکل گرفت و تیم این پروتکل پیشنهاداتی برای کنترل شرایط مطرح کردند.

پروتکل وام‌دهی غیرمتمرکز سولند که بر بستر سولانا فعالیت می‌کند، در بحبوحه سقوط قیمت سولانا و حواشی پیرامون حساب‌های یک نهنگ‌، دست و پنجه نرم می‌کند.

پیشنهاد اول برای مدیریت بحران این بود که پروتکل سولند (Solend) در شرایط اضطراری کنترل حساب‌های نهنگ را در دست بگیرد. با این حال، با واکنش منفی جامعه روبرو شد. در حالی که ریسک نقدینگی بالا همچنان سولند را تهدید می‌کند، پروپوزال سوم سولند به نام SLND3 به دنبال ایجاد سقفی برای استقراض و کاهش حداکثر نقدینگی است.

پروپوزال SLND3 موارد زیر را پیشنهاد می‌کند: حداکثر سقف وام برای هر حساب را ۵۰ میلیون دلار قرار دهید. صرف نظر از ارزش وثیقه، هر بدهی بالاتر از این ممکن است باعث لیکویید شدن شود.

با محدودیت ۱۲۰ میلیون دلاری برای هر حساب شروع کنید و به تدریج آن را به ۵۰ میلیون دلار کاهش دهید. به این صورت که در هر ساعت کاهش ۵۰۰٬۰۰۰ دلاری اعمال شود.

سولند قصد دارد لیکویید شدن در هر تراکنش را از ضریب ۲۰ کاهش دهد. این بدان معناست که حداکثر ضریب بسته شدن لیکویید در هر تراکنش از ۲۰٪ به ۱٪ کاهش می‌یابد.

سولند همچنین به صورت موقت جریمه لیکویید SOL را از ۵٪ به ۲٪ کاهش می‌دهد. این به کاهش اسپم کردن فٰرآیند لیکویید کمک می‌کند.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

در زمان نگارش این خبر، فرآیند این رای‌گیری تا ۱۰ ساعت آینده ادامه دارد. نهنگ ذکر شده پس از ۱۳ روز، فعالیت خود را از سر گرفته است و امروز به جابه‌جایی بخشی از دارایی خود مشغول شده است؛ تاکنون حدود ۲۴ میلیون بدهی USDC این نهنگ پرداخت شده است.

نهنگ سولند بخشی از بدهی خود را پرداخت کرد
منبع: توییتر

بر اساس داده‌ها ، قیمت رمزارز سولانا در حال حاضر ۳۷ دلار است.

منبع: میهن‌بلاک‌چین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا