رباتیک

سگ های رباتیک در فورد مشغول به کار شدند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

شرکت فورد در یک طرح آزمایشی برای کاهش هزینه‌های خود از دو سگ رباتیک استفاده می‌کند. این ربات‌ها وظیفه اسکن کردن کل کارخانه را بر عهده دارند.

شرکت خودروسازی فورد در یک طرح آزمایشی جدید ۲ سگ رباتیک را به کار گرفته تا در وقت و هزینه‌های کارخانه‌های خود در آمریکا صرفه جویی کند.

این سگ‌های رباتیک توسط شرکت بوستون دینامیکز ساخته شده‌اند و فورد آنها را در تاسیسات «ون دایک» خود در ایالت میشیگان به کار گرفته است.

هریک از ربات‌ها مجهز به ۵ دوربین هستند و می‌توانند با یک بار شارژ به مدت ۲ ساعت با سرعت ۳ مایل بر ساعت حرکت کنند. فورد از آنها برای اسکن کردن کف کارخانه استفاده می‌کند. این اسکن‌ها به مهندسان کمک می‌کند طراحی رایانشی از تاسیسات را قبل از تنظیم ابزار آلات، آپدیت کنند.

ربات‌های بوستون دینامیکز می‌توانند به نقاطی از کارخانه تردد کنند که دسترسی به آنها کار مشکلی است. این امر اسکن از کارخانه را راحت‌تر می‌کند. همچنین به گفته کارشناسان هزینه تهیه چنین اسکنی از کل کارخانه حدود ۳۰۰ هزار دلار است اما با استفاده از ربات‌ها مقدار آن کاهش می‌یابد.

مارک گادریس  مدیر مهندسی دیجیتال فورد در این باره می گوید: طی گذر زمان تغییراتی در کارخانه ایجاد می شود که قبلا برای آنها برنامه ریزی نشده است. با استفاده از این ربات ها می توان کل کارخانه را اسکن کرد. به این ترتیب مهندسان می توانند طراحی سازه در وضعیت فعلی را رصد کنند و یک مدل مهندسی جدید بسازند. این مدل دیجیتال در مرحله بعد برای تنظیم ابزارآلات کارخانه جهت تولید محصولات جدید به کار می رود.

در حال حاضر این ربات ها طوری برنامه ریزی شده اند که مسیر خاصی را طی کنند و اپراتور می تواند از فاصله ۵۰ متری آنها را کنترل کند. اما قرار است در آینده ربات ها طوری تنظیم شود که بتوان از راه دور آنها را کنترل کرد.

منبع: مهر به نقل از پرس اسوسیشن،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا