بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

تسلا و مایکرواستراتژی روی هم رفته ۱.۵ میلیارد دلار در ضرر قرار دارند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

ارزش ذخایر السالوادور، تسلا و مایکرواستراتژی و شرکت Block پس از سقوط بازار بیتکوین به مقدار زیادی کاهش یافته و ضرر کرده‌اند.

قیمت بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) سقوط کرد زیرا این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰٪ سقوط را تجربه کرده است. در زمان نوشتن این مطلب قیمت بیت کوین حتی تا ۲۳٬۵۰۰ دلار در صرافی بایننس کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد علت افت اخیر بازار ترس از رکود به دلیل تورم فزاینده در ایالات متحده و اروپا ادامه است و بانک‌های مرکزی را مجبور به افزایش نرخ بهره برای اولین بار در دهه‌های اخیر کرده است.

بر اساس آمارها السالوادور دارای ۲٬۳۰۱ بیت کوین با میانگین قیمت خرید ۴۵٬۱۷۱.۸۶ دلار است. از روز دوشنبه، سرمایه گذاری این کشور آمریکای مرکزی به سرعت به زیان تحقق نیافته ۵۰٪ نزدیک می‌شود.

شرکت مایکرو استراتژی متعلق به مایکل سیلور (Michael Saylor) در ماه می (اردیبهشت ۱۴۰۱) زمانی که قیمت BTC به کمتر از میانگین قیمت خرید این شرکت یعنی ۳۰٬۷۰۰ دلار رسید، فهمید که خرید بیت کوین مایکرواستراتژی با شکست مواجه شده است و حالا با افت بیشتر قیمت، مقدار ضرر این شرکت نیز بیشتر شده است.

این شرکت در حال حاضر ۱۲۹٬۲۱۸ واحد بیتکوین در اختیار دارد که با ضرر ۱۸٪ مواجه شده است. اگرچه سیلور معتقد است شرکت او نیازی به فروش بیتکوین‌هایش ندارد.

مقدار بیت‌کوین‌های شرکت مایکرواستراتژی
مقدار بیت‌کوین‌های شرکت مایکرواستراتژی منبع: The Block Crypto Data

در همین حال، شرکت تسلا متعلق به ایلان ماسک تقریبا ۴۲٬۰۰۰ بیت کوین با میانگین قیمت خرید ۳۱٬۶۲۰ دلار دارد. بنابراین در زمان نوشتن این مطلب، سرمایه گذاری این شرکت کمی بیش از ۲۰٪ در ضرر قرار دارد.

در نهایت، شرکت بلاک (اسکوئر سابق) متعلق به جک دورسی که کمترین میانگین قیمت خرید را با ۲۷٬۴۰۷ دلار دارد، ۸٬۰۲۷ بیت کوین هولد کرده و مقدار ضرر وی کمتر از ۸٪ است.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

بر اساس داده‌های The Block Research حدود ۷۲٪ از کل بیت کوین‌های عرضه شده اکنون در سود هستند که نسبت به ماه قبل که این رقم ۹۲٪ بود ۲۰٪ کمتر شده است.

منبع:‌ The Block Crypto Data

منبع:  میهن بلاکچین و به نقل theblockcrypto،

تسلا و مایکرواستراتژی روی هم رفته ۱.۵ میلیارد دلار در ضرر قرار دارند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا