دولت دیجیتالهوش مصنوعی

علاقه دولت عراق به توسعه تسهیلات هوش مصنوعی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

علاقه دولت عراق به توسعه تسهیلات هوش مصنوعی، در دیدار نخست‌وزیر این کشور با ضیاءالجمیلی تأیید شد؛ در بیانیه مطبوعاتی کابینه دولت در روز یکشنبه، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، طی جلسه‌ای با ضیاءالجمیلی، استاد هوش مصنوعی و رئیس انجمن مهندسی eSystems، اعلام کرد دولت به توسعه تسهیلات هوش مصنوعی علاقه‌مند است و قصد دارد از پژوهشگران حوزه‌های مرتبط پشتیبانی به عمل آورد.

کاظمی در این دیدار، از دستاوردهای علمی جمیلی که در مجامع علمی جهانی نیز مورد توجه قرار گرفته است، تقدیر کرد و از علاقه دولت عراق به توسعه تسهیلات هوش مصنوعی سخن گفت.

در این بیانیه مطبوعاتی، کاظمی با ابراز علاقۀ دولت نسبت به پشتیبانی از پژوهشگران هوش مصنوعی، از قصد خود برای تأسیس پایگاه علمی این فناوری مدرن در کشور و آموزش منابع انسانی متخصص در این حوزه خبر داد.

از سوی دیگر، جمیلی با تشکر از استقبال نخست‌وزیر، از برنامه‌های دولت مبنی بر حمایت از نوآوران و گسترش نقش آن‌ها در جامعه است، تمجید کرد و آن را نشانه علاقه دولت عراق، به توسعه تسهیلات هوش مصنوعی دانست.

برای اشاره به حوزه‌های پژوهشی مورد علاقۀ ضیاء الجمیلی، استاد دانشکده علوم کامپیوتر و ریاضیات دانشگاه جان مورز لیورپول، می‌توان به طیف وسیعی از دیدگاه‌های بین‌رشته‌ای، در مورد نظریات و کاربرد هوش مصنوعی کاربردی در پزشکی، زیست‌شناسی انسانی، محیط زیست، جامعه هوشمند و مراقبت‌های بهداشتی اشاره کرد.

از ضیاءالجمیلی تا کنون بیش از ۳۰۰ مقاله ممتاز در عرصه بین‌المللی، ۱۲ کتاب و ۱۴ فصل از کتاب‌های مستقل در حوزه‌های پژوهشی میان‌رشته‌ای، به چاپ رسیده است.

هوش مصنوعی به قابلیت کامپیوترهای دیجیتال یا ربات‌های کامپیوتری در انجام مسائلی اشاره دارد که معمولاً به هوش انسانی منتسب می‌شدند. هوش مصنوعی علمی مدرن است که طی سال‌های اخیر گسترش یافته‌ و حوزه‌های پژوهشی و صنعتی فراوانی، از جمله رباتیک و خدمات دولتی هوشمند را تحت تأثیر قرار داده است. علاقه دولت عراق به توسعه تسهیلات هوش مصنوعی، می‌تواند گامی مهم در جهت پیشرفت این کشور باشد.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا