اقتصاددیجیتال

لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای رونق اقتصاد روستا‌ها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: جوانان روستا از فرصت و ظرفیت فضای مجازی برای عرضه و فروش برخط محصولات روستای خود بهره ببرند و گام موثری برای رونق اقتصاد روستای خود در قالب توسعه اقتصاد دیجیتال بردارند.

حامد سرائی اظهار داشت: اهالی روستای باغدره با ۶۲ خانوار و جمعیت نزدیک به ۲۰۰ نفر که تا چندی قبل محروم از ارتباط مناسب بودند هم اکنون از دسترسی به ارتباط و اینترنت برخوردار شده اند.

وی افزود: احداث سایت این روستا با هزینه کرد اعتبار ۲ میلیارد و ۸۰۰ تومان از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و واگذاری اجرا به کارگزار همراه اول و مخابرات زنجان انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: این اداره کل تلاش می‌کند توسعه دسترسی ارتباطات و اینترنت برای همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان انجام گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که جوانان روستای باغ دره از فرصت و ظرفیت فضای مجازی برای عرضه و فروش برخط محصولات روستای خود بهره ببرند و گام موثری برای رونق اقتصاد روستای خود در قالب توسعه اقتصاد دیجیتال بردارند.

سرائی با بیان این که توسعه ارتباطات روستایی را وظیفه خود می‌دانیم و تبعیضی بین روستاها قائل نیستیم خاطر نشان کرد: قبل از شیوع کرونا پوشش اینترنت پرسرعت روستایی در استان زنجان ۶۴ درصد بود که این میزان طی دو سال اخیر افزایش داشته و به ۷۸ درصد رسیده است.

وی با بیان این که باید به فکر بهره برداری از زیرساختهای ارتباطی باشیم تصریح کرد: اینترنت و فضای مجازی صرفاً برای شبکه های اجتماعی نیست ولی هرچند ما باید بدون ایجاد محدودیت امکان دسترسی پرسرعت برای همه مشترکین را فراهم بیاوریم.

منبع: موج رسا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا