بازاریابی دیجیتالرسانه دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

چطور در اینستاگرام قیف فروش برای برند تان طراحی کنید؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : میشله مارتین – کارشناس بازاریابی دیجیتال   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

حضور برندها در اینستاگرام امر تازه یا تعجب برانگیزی نیست. امروزه شمار بسیار زیادی از برندها برای بازاریابی و موفقیت در دنیای کسب و کار اقدام به حضور در شبکه های اجتماعی می کنند. این امر نه تنها امری جذاب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود، بلکه توانایی برندها در بازار را نیز به طور چشمگیری افزایش خواهد داد. نکته مهم در این میان انتخاب یک پلتفرم مناسب برای سرمایه گذاری و بازاریابی است. امروزه اینستاگرام به دلیل حجم بالای کاربران و فضای مناسب برای بازاریابی برندها همیشه به عنوان گزینه اول مطرح می شود. این امر به بازاریاب ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس‎شان برای بازاریابی بهینه را به طور چشمگیری افزایش می دهد. 

استفاده از قیف فروش در دنیای بازاریابی یکی از تکنیک های قدیمی و در عین حال تاثیرگذار محسوب می شود. در این شیوه بازاریاب ها و کارشناس های فروش به جای تلاش های بی نتیجه و پراکنده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به سوی روش های کاملا مطمئن و معتبر می روند. این امر می تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف به همراه داشته باشد. هر قیف فروش شامل یک ورودی، بخش میانی و در نهایت بخش پایانی است. هدف اصلی در این میان نیز تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از بهترین ایده های ممکن در دنیای بازاریابی و تبلیغات است. 

بدون شک بسیاری از برندها در بازار به دنبال فروش بهتر در بازار هستند. این امر می تواند یک هدف بسیار مهم و تاثیرگذار برای هر برند باشد. بدون فروش هیچ برندی در بازار امکان ادامه فعالیت ندارد. درست به همین خاطر بسیاری از برندها برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف شان از مدت ها قبل دست به کار شده اند. هدف ما در این مقاله آموزش نحوه استفاده درست از قیف فروش در اینستاگرام است. این امر با توجه به راه اندازی فروشگاه رسمی در اینستاگرام مهمتر از هر زمان دیگری به نظر می رسد. با این حساب شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از تمام ظرفیت های برندتان سود ببرید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا نکنید. 

در این مقاله ما به دنبال راهکارهای مناسب برای تقویت شیوه فروش در اینستاگرام با تمرکز بر روی قیف فروش هستیم. در این راستا برخی از مهمترین تکنیک های فروش در این فضا را به طور منظم مورد ارزیابی و مرور قرار خواهیم داد. 

مراح یک قیف فروش استاندارد کدام است؟

چطور در اینستاگرام قیف فروش برای برندتان طراحی کنید؟

هر قیف فروشی از مراحل مختلفی تشکیل شده است. این امر به مخاطب هدف برای آشنایی با برند مورد نظر کمک کرده و شانس آن برند در بازار را نیز به طور چشمگیری افزایش می دهد. درست به همین خاطر امروزه برندهای بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از یک قیف فروش مناسب استفاده می کنند. نکته مهم در این میان اهمیت طراحی درست قیف فروش است. در غیر این صورت نه تنها تاثیرگذاری لازم بر روی مخاطب هدف را به همراه ندارد، بلکه برای شما دردسرهای زیادی در راستای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز به همراه خواهد داشت. این امر می تواند دردسرهای پیش روی شما را به طور چشمگیری افزایش دهد. 

ما در این بخش پیش از اینکه سراغ برخی از توصیه ها و تکنیک های کلیدی برای فروش بیشتر در اینستاگرام برویم، برخی از توصیه های کاربردی در رابطه با ایجاد قیف فروش را مرور خواهیم کرد. این توصیه ها به طور مشخص درباره مراحل این قیف است. اگر شما این نکات را به یاد داشته باشید، کارتان در زمینه فروش محصولات در بازارهای واقعی به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند. 

یک قیف فروش خوب باید مراحل زیر را دارا باشد. لطفا در این رابطه به چنین نکاتی توجه نشان دهید:

•    آگاهی بخشی

•    جلب نظر مخاطب

•    ایجاد انگیزه برای خرید

•    دعوت به عمل برای خرید

•    تعامل با مشتریان

•    جلب وفاداری مشتریان

•    دعوت از مشتریان برای معرفی برند به دوستان

•    تکرار فرآیند خرید

مراحل فوق در یک قیف فروش به طور معمول باید رعایت شود. این امر به شما برای تبدیل مشتریان به خریداران وفادار و از سوی دیگر جلب نظر دوستان و آشنایان مشتریان کمک خواهد کرد. این امر در چشم انداز فعلی دارای اهمیت بسیار زیادی است. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای و تاثیرگذار هستید، باید قبل از هر نکته ای به دنبال رعایت گام های فوق باشید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا نکرده و مشتریان نیز به سراغ برندهای دیگر بروند. 

چطور فروش برند را با قیف فروش در اینستاگرام افزایش دهیم؟

چطور در اینستاگرام قیف فروش برای برندتان طراحی کنید؟

آگاهی بخشی درباره برند با استفاده از سرویس ریلز

چطور در اینستاگرام قیف فروش برای برندتان طراحی کنید؟

اینستاگرام در طول سال های اخیر سرویس های بسیار زیادی را در دسترس کاربران قرار داده است. از توسعه بخش استوری گرفته یا IGTV، اینستاگرام همیشه نوآوری های خلاقانه برای کاربران داشته است. این امر در بسیاری از موارد به اینستاگرام برای جلب نظر کاربران تازه کمک کرده و موقعیت این پلتفرم را نیز در میان سایر شبکه های اجتماعی به طور چشمگیری افزایش داده است. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید از همین شیوه و به طور مشخص استفاده از سرویس های تازه اینستاگرام سود ببرید. 

یکی از سرویس های تازه و تاثیرگذار اینستاگرام در طول سال های اخیر بخش ریلز است. این بخش به طور مداوم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف توسعه پیدا کرده است. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری کوتاه و خودمانی بر روی کاربران هستید، باید به طور ویژه ای استفاده تان از ریلز را گسترس دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان در این میان کاهش پیدا کرده و دیگر شانسی برای تعامل با مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن نداشته باشید. 

ریلز اولین بار برای رقابت با تیک تاک از سوی اینستاگرام رونمایی شد. ماهیت موزیکال این بخش برای بسیاری از کاربران جذاب بوده و حتی برندها را نیز به سوی تعامل با مخاطب هدف سوق داده است. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از این بخش است. همیشه بخش ها و سرویس هایی که تازگی دارند، تاثیرگذاری بالاتری بر روی مخاطب هدف به همراه خواهد داشت. درست به همین دلیل شما برای بهینه سازی وضعیت فعالیت تان در اینستاگرام باید همیشه از ریلز به عنوان یک سرویس تازه و تاثیرگذار سود ببرید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف و کسب فروش بالا از بین برود. 

از آنجایی که محتوای ویدئویی در طول سال های اخیر شهرت بسیار زیادی به دست آورده است، شما باید به طور مداوم برای افزایش این شهرت اقدام به سرمایه گذاری بر روی بخش های کاربردی کنید. این امر می تواند برای شما جذابیت های زیادی به همراه داشته و برندتان را به عنوان یک کسب و کار نوآور به مشتریان معرفی نماید. 

بدون تردید ریلز بخش جذابی برای بازاریاب ها محسوب می شود. با این حال شما باید معرفی محصولات و تلاش برای فروش را نیز در این بخش مورد توجه قرار دهید، در غیر این صورت خیلی زود فرصت و شانس تان برای اثرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف در این فضا از بین خواهد رفت. آن وقت دیگر شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکرده و وضعیت فروش تان نیز تغییر نمی کند. توصیه ما در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده مداوم از شیوه های بهینه در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. ریلز به عنوان یک سرویس تازه به شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای و معرفی محصولات کمک خواهد کرد. 

تعامل با مخاطب هدف در بخش استوری

چطور در اینستاگرام قیف فروش برای برندتان طراحی کنید؟

استوری از مدت ها قبل یکی از سرویس های دوست داشتنی برای کاربران بوده است. بسیاری از افراد حوصله انتشار پست های عادی را ندارند، درست به همین دلیل داستان ها یا ماجرای شان را در قالب یک استوری کوتاه پیش دیگران انتشار می دهند. 

بخش استوری به طور طبیعی نیازمند ویرایش محتوا به طور معمولی یا حتی بسیار اندک است. همین امر بسیاری از کاربران را به سوی استفاده از این بخش سوق داده است. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای هستید، می توانید اخبار مهم برند یا اتفاقات جالب را برای کسب و کارتان در این میان پوشش دهید. این امر شما را به طور حرفه ای در کانون توجه مشتریان قرار می دهد.

اگر یادتان باشد در قیف فروش به اهمیت اطلاع رسانی درباره محصولات برند اشاره شد. بخش کنونی به طور چشمگیری در راستای همان بحث توسعه پیدا کرده است. با این حساب شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدون دردسرهای اضافه را پیدا کرده و شانس تان در بازار نیز بالا می رود. یادتان باشد هرچه کاربران اطلاعات تازه تری درباره برند شما داشته باشند، فرصت تان برای اثرگذاری بر روی آنها بیشتر شده و انگیزه آنها نیز برای خرید از شما بالا می رود. 

خوشبختانه امروزه امکان ایجاد هایلایت برای محتوای بازاریابی برندها در بخش استوری وجود دارد. با این حساب دیگر لازم نیست نگران از دست رفتن محتوای تان پس از پایان ۲۴ ساعت انتشارش باشید. این امر به شما برای اثرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شرایط تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. 

شما برای معرفی کسب و کارتان به مشتریان همیشه زمان محدودی دارید. حضور رقبا در بازار یکی از تهدیدات مهم در این میان محسوب می شود. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال اثرگذاری بر روی مخاطب هدف یا معرفی برندتان به آنها هستید، باید خیلی سریع تر از هر زمان دیگری عمل کنید. وگرنه خیلی زود فرصت طلایی پیش روی برندتان از بین رفته و دیگر شانسی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نخواهید کرد. 

متاسفانه بسیاری از برندها برای استفاده از بخش استوری وسواس زیادی به خرج می دهند. این امر می تواند بعدها مشکلات زیادی برای این برندها به همراه داشته باشد. یادتان باشد شما در صورت ویرایش بسیار سنگین محتوای تان در بخش استوری باید همیشه این تکنیک را پیاده کنید. آن وقت دیگر در عمل شانسی برای انتقال اخبار مهم برندتان به مخاطب هدف نخواهید داشت. این امر شما را در وضعیت دشواری از نظر تعامل با مخاطب هدف قرار داده و بسیاری از فرصت های پیش روی تان را نیز از بین می برد. 

تولید محتوای آموزشی درباره کار با محصولات برند

چطور در اینستاگرام قیف فروش برای برندتان طراحی کنید؟

تولید محتوای آموزشی از سوی برندها پیشینه بسیار طولانی دارد. در این میان کمتر برندی به دنبال تولید محتوا برای آموزش کار با محصولاتش بوده است. این امر یک نقطه ضعف بسیار بزرگ در دنیای کسب و کار محسوب می شود. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال ایجاد انگیزه در مشتریان برای خرید محصولات تان هستید، باید این بخش را به درستی طی کنید. 

اینستاگرام بیش از هر زمان دیگری تبدیل به یک پلتفرم بصری شده است. در این میان نیز ویدئو محبوبیت خاص خودش را دارد. شاید زمانی دور اینستاگرام فقط برای بارگذاری تصاویر بود، اما امروزه ویدئو حرف اول و آخر را در این پلتفرم می زند. درست به همین دلیل شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف چاره ای به غیر از سرمایه گذاری بر روی ویدئوها ندارید. 

توصیه ما در این بخش استفاده از ویدئوهای بازاریابی در اینستاگرام برای معرفی کار با محصولات تان است. این امر انگیزه بسیار زیادی در میان کاربران برای خرید محصولات تان ایجاد خواهد کرد. به هر حال مشتریان وقتی با کارکرد محصولات شما آشنایی داشته باشند، انگیزه بالاتری نیز برای خرید آنها پیدا می کنند. این امر در بلندمدت تمام طرف های دیگر در فرآیند بازاریابی را بهره مند خواهد ساخت. 

یادتان باشد شما برای بازاریابی ویدئویی در اینستاگرام ابزارهای بسیار زیادی در دسترس دارید. این امر می تواند تاثیرگذاری بسیار متنوعی پیش روی شما قرار داده و شرایط تان را نیز به شدت بهبود بخشد. یادتان باشد اگر شما برای اولین بار دست به طراحی یا تولید محتوای بازاریابی در اینستاگرام می زنید، باید همیشه از یک مشاور برای پیشبرد بهینه کارهای تان استفاده کنید، در غیر این صورت شاید خیلی زود فرصت های بازاریابی پیش روی تان از بین رفته و دیگر شانسی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نکنید. 

برخی از برندها در دنیای امروزی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکلات بسیار زیادی پیش رو دارند. این امر می تواند در رابطه با ناتوانی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به منظور خرید محصولات خلاصه شود. اگر شما هم در این مرحله مشکل دارید، تولید محتوای آموزشی درباره برندتان می تواند یک راه حل کاربردی و تاثیرگذار باشد. 

نظرسنجی در اینستاگرام

اطلاع از نظرات مشتریان در اینستاگرام همیشه امر مهمی محسوب می شود. این نکته می تواند برای شما جذابیت های زیادی نیز به همراه داشته و شانس تان در این میان را تقویت کند. بسیاری از برندها پس از سال ها فعالیت در شبکه های اجتماعی متوجه استراتژی های غلط فروش شان می شوند. در این میان اگر شما به طور مداوم از مشتریان تان نظرخواهی کنید، شانس تان به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد شد. 

اینستاگرام استیکر مناسب برای نظرخواهی از مخاطب هدف را در دسترس کاربران قرار داده است. برندها نیز در این میان می توانند به سادگی هرچه تمام تر برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام نمایند. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و منبع مهمی از نظرات آنها را نیز پیش روی شما قرار می دهد. نظرات مشتریان در قالب بازخوردهای حاصل از نظرسنجی اغلب اوقات بسیار دقیق و تاثیرگذار است. درست به همین خاطر شما می توانید از این نظرات برای تبدیل خریداران عادی به مشتریان وفادار برند استفاده کنید. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. با این حساب دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان نخواهد بود. 

برخی از برندها که محصولات بسیار متنوعی برای عرضه در بازار دارند، در عمل از تکنیک نظرخواهی برای ترغیب مشتریان به خرید بیشتر نیز سود می برند. به این ترتیب شما می توانید چند نوع از محصولات تان را در کنار هم قرار داده و از مشتریان برای انتخاب بهترین نمونه نظرخواهی کنید. در این شرایط انگیزه کاربران برای خرید یک محصول به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. با این حساب دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی شما یا برندتان نخواهد بود. 

یادتان باشد در دنیای امروز بسیاری از برندها برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط دشوار و سختی را دارند. این امر می تواند مشکلات مربوط به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش دهد. در این میان یک نظرخواهی ساده از مشتریان توانایی حل بسیاری از مشکلات را دارد. 

ارائه تخفیف های ویژه 

چطور در اینستاگرام قیف فروش برای برندتان طراحی کنید؟

تخفیف همیشه عامل مهمی برای خرید بیشتر مشتریان از یک برند محسوب می شود. این امر در بسیاری از مواقع افرادی که هیچ انگیزه ای برای خرید ندارند را نیز ترغیب می کند. تنها کاری که شما در این میان باید به دقت انجام دهید، تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای و تاثیرگذار؛ آن هم همراه با تخفیف های جذاب است. اشتباه برخی از برندها تلاش برای ارائه تخفیف های عادی است. این امر نه تنها تاثیرگذاری لازم را به همراه ندارد، بلکه به شما به عنوان یک برند برای بهبود وضعیت تان نیز کمکی نخواهد کرد. در عوض شما باید تخفیف های بالا را در مدت زمانی کوتاه اجرا کنید. این امر ترس از دست دادن فرصت خرید را در مشتریان تقویت کرده و میزان فروش تان را نیز به شدت افزایش خواهد داد. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا