قوانین مقررات ارزدیجیتال

 نسخه لو رفته‌ای از پیش نویس لایحه رمزارزها در آمریکا، از قوانین سختگیرانه خبر می‌دهد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
علی ابراهیمی

در واپسین ساعات روز دوشنبه، یکی از لایحه های در دست تدوین برای حوزه رمزارزها در ایالات متحده آمریکا به رسانه‌ها درز کرد. این لایحه ۶۰۰ صفحه‌ای مربوط به حوزه ارز دیجیتال، که در شبکه‌های اجتماعی بسیار بحث برانگیز شد، قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای را شامل می‌شود.

در انتهای روز دوشنبه، حساب توییتری bot-slam صفحاتی از سندی را منتشر کرد که ادعا می‌شود بخشی از لایحه در دست تدوین برای حوزه رمزارز در ایالات متحده است.

با این لایحه، شفافیت نظارتی که مدت‌ها بود سرمایه‌گذاران و فعالان ارز دیجیتال آن را درخواست می‌کردند، بالاخره ارائه شده است و شک و تردیدهای بزرگ در رابطه با این صنعت را از بین برده است. با این حال، چندین بند بسیار سخت‌گیرانه نیز در این لایحه وجود دارد که در صورت تصویب شدن ممکن است به کابوسی برای سرمایه‌گذاران و سازمان‌ها تبدیل شود.

در رابطه با بحث انطباق با قوانین آمریکا، سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز (DAO)، صرافی‌ها و ارائه‌دهندگان استیبل کوین‌ها باید به عنوان شخصیت حقوقی ثبت شوند. در صورتی که این سازمان‌ها از ثبت شدن امتناع کنند، مشمول مالیات خواهند شد.

بسیاری از قوانین مربوط به اوراق بهادار شفافیت پیدا کرده‌اند و تعداد زیادی از دارایی‌ها طبقه‌بندی مجدد شده‌اند و به عنوان «کالا (Commodity)»، تحت نظارت کمیسیون معاملات آتی کالا آمریکا (CFTC) قرار گرفته‌اند. در میان تمام بندهای این لایحه، بندی که توجه بسیاری را جلب کرد شامل این شرط بود که، اگر یک دارایی، همراه با بدهی، سهم، درآمد حاصل از سود و یا سود تقسیمی از هرنوع باشد، دیگر به عنوان کالای دیجیتال طبقه‌بندی نخواهد شد. این موضوع به فضای دیفای آسیب جدی خواهد زد و جالب اینجاست که در این لایحه نامی از دیفای دیده نمی‌شود و در عدم شفافیت قانونی در مورد این حوزه پابرجا است.

قوانین افشای اطلاعات بسیار سخت‌‌گیرانه‌تر شده است، به نحوی که فعالیت پروژه‌های ناشناس را تقریبا غیرممکن می‌کند.

قوانین جداگانه‌ای در رابطه با صرافی‌های رمزارز در این لایحه مشخص شده است. پیشنهاد شده تا هزینه‌های مرتبط با ثبت و فعالیت در آمریکا افزایش یابد و بار این هزینه‌ها ممکن است با افزایش کارمزدها به دوش سرمایه‌گذاران گذاشته شود.

علاوه بر این، در این لایحه، تعاریف مربوط به ورشکستگی نیز تغییر کرده است. بر این اساس، دارایی‌های واریزشده، به کاربران بازگردانده می‌شوند و نقد نخواهند شد. این بند، در صورت تصویب ممکن است به معامله‌ای دو سر برد برای کاربران تبدیل شود.

علاوه بر این، بر اساس قوانین «حاشیه کارمزد»، صرافی‌ها باید بخشی از کارمزدهای دریافتی خود به دولت پرداخت کنند و این موضوع نیز احتمالا فشار کارمزد بر کاربران را افزایش خواهد داد.

لایه ارز دیجیتال آمریکا علاوه بر موارد گفته شده، بخش جداگانه‌ای دارد که به شرایط و مقررات سرویس دهی برا اساس ورژن کد یک پروژه اشاره می‌کند و بر اساس آن، هرگونه به روزرسانی در کد پروژه، مستلزم یک توافق جدید خواهد بود.

همچنین به تعدادی از ارگان‌های قانون‌گذار دیگر، اختیاراتی برای بررسی و ارائه مشاوره در رابطه با قوانین حوزه‌های جدید اعطا شده است. علاوه بر این، موسسات سپرده‌گذاری از این پس می‌توانند استیبل کوین عرضه کنند. همچنین این لایحه به وضوح سایر الزامات مرتبط با انطباق با قوانین و مجازات‌ها را مشخص کرده است.

در واکنش به لایحه درز پیدا کرده مرتبط با رمزارزها، آدام کاکرن (Adam Cochran) از شرکت سینم‌هاین ونچرز (Cinneamhain Ventures) در رشته توییت خود نوشت: این سند شامل چند مورد خوب است که ما را به جلو می‌برد، اما موارد مشکل‌زای زیادی هم در آن است.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

به طور کلی، این قوانین فضای کریپتو در ایالات متحده را شفافیت می‌کند، اما هزینه‌ و درد بلوغ بسیار سنگینی دارد.

رشته توییت در مورد لایحه جدید
منبع: توییتر

علاوه بر موارد گفته شده، این لایحه قصد دارد چندین قانون جدید برای انتقال پول بین ایالت‌های مختلف آمریکا وضع کند و به اشتراک‌گذاری اطلاعات بین آژانس‌های نظارتی مختلف را بهبود دهد.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از واچر گورو،

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

 نسخه لو رفته‌ای از پیش نویس لایحه رمزارزها در آمریکا، از قوانین سختگیرانه خبر می‌دهد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا