کسب و کار هوشمند در ایران

مدیرعامل شرکت آمازون به دادگاه احضار شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

کمیته قضایی مجلس آمریکا از جف بزوس درخواست کرد تا برای دفاع از فعالیت‌های اخیر شرکت آمازون در دادگاه حاضر شود.

بر اساس گزار‌ش‌های به دست آمده، کمیته قضایی مجلس آمریکا از مدیر عامل شرکت آمازون، جف بزوس در روز جمعه درخواست کرده تا بر علیه ادعا‌های یک رهبر دموکرات شهادت دهد. طبق اطلاعات منتشر شده این رهبر حزب دموکرات باور دارد که مدیران شرکت آمازون در کنفرانس‌های خود مرتکب به دروغگویی شده‌اند.

درخواست کمیته قضایی از جف بزوس برای شهادت دادن در دادگاه

طی ایمیلی که به مدیر عامل شرکت آمازون ارسال شده، هفت عضو دوحزبی کمیته قضایی مجلس آمریکا به وی درباره فعالیت‌های شرکت آمازون در دریافت داده‌ها و تکنیک‌های ساخت محصولات‌شان گفته‌اند. طبق ادعای این اعضا، این فعالیت‌ها با بیانیه‌های پیشین شرکت همخوانی نداشته است. طبق گزارش‌های هفته گذشته، اعلام شده که برخی کارکنان این شرکت با دریافت داده‌ها و تکنیک‌های جدید سعی کرده‌اند با شرکای جدید همکاری کرده تا با محصولات شخصی برند آمازون رقابت کنند.

کمیته قضایی مجلس آمریکا در نامه خود نوشت: ” اگر اطلاعات گزارش منابع خبری درست باشد، شرکت آمازون بر اساس بیانیه‌ها و قرار‌های خود عمل نمی‌کند و جلوی فعالیت‌های غیرقانونی کارمندانش را نگرفته است”. در طی سال‌های اخیر کمیته قضایی مجلس آمریکا تلاش داشته تا بر علیه پیش‌روی افراد سوءاستفاده‌گر در شرکت‌ها و ایجاد رقابت‌های غیرقانونی جلوگیری کند. این کمیته همچنین شرکت‌هایی مانند فیسبوک و گوگل را نیز در کنار آمازون تحت نظر داشته است. به دنبال تلاش‌های کمیته قضایی مذکور در سال گذشته، نیت ساتون، معاون عمومی شرکت آمازون نیز بر علیه فعالیت‌های غیرقانونی شهادت داد.

مدیرعامل شرکت آمازون به دادگاه احضار شد

وی در بیانیه خود اظهار داشت که شرکت آمازون به داده‌های محصولات فروشنده‌های مستقل دسترسی ندارد و نمی‌تواند با استفاده از آن‌ها کالای خود را پرورش دهد. او گفت: ” تلاش ما همواره این است که فروشنده‌ها موفق شوند چرا که رشد ما نیز به آن‌ها بستگی دارد”. با این حال کمیته قضایی مجلس آمریکا باور دارد که شرکت آمازون نتوانسته آن‌طور که باید به وعده‌های خود عمل نکرده است. از طرفی سخنگوی شرکت آمازون اعلام کرده که این مجموعه به هیچ عنوان چنین رفتاری را از روی هدف خاصی انجام نداده و شرایط تنها از کنترل خارج شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا