بیت‌کوین

موجودی بیت کوین‌های مایکرواستراتژی با خرید جدید به ۱۳۰٬۰۰۰ BTC رسید

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مایکل سیلور، مدیر اجرایی سابق شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، با انتشار توییتی از خرید ۳۰۱ بیت کوین دیگر به مبلغ ۶ میلیون دلار خبر داد و اعلام کرد که میانگین قیمت هر بیت کوین در زمان خرید جدید ۱۹٬۸۵۱ دلار بوده است.

با اعلام این خبر توسط مایکل سیلور در توییتر، اکنون این شرکت مالک ۰.۶۲٪ از کل بیت کوین‌های استخراج شده است. در مجموع، این شرکت یکی از بزرگ‌ترین دارندگان بیت کوین در دنیا است که هم‌اکنون صاحب ۱۳۰ هزار بیت کوین است. به نظر می‌رسد که سیلور اعداد رند را دوست دارد و برای رسیدن به عدد ۱۳۰ هزار، ۳۰۱ بیت کوین دیگر خریده است.

در توییت سیلور آمده است: مایکرواستراتژی ۳۰۱ بیت کوین دیگر را به ارزش حدود ۶ میلیون دلار خریداری کرد که میانگین قیمت هر بیت کوین حدودا ۱۹٬۸۵۱ دلار بود. در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۸ شهریور ۱۴۰۱) مایکرواستراتژی صاحب حدود ۱۳۰ هزار بیت کوین به ارزش ۳.۹۸ میلیارد دلار است و در حال حاضر میانگین قیمت خرید بیت کوین توسط مایکرواستراتژی حدودا ۳۰٬۶۳۹ دلار است.

توییت مدیر اجرایی شرکت مایکرواستراتژی
منبع: توییتر

با توجه به کاهش قیمت BTC، ارزش سرمایه‌گذاری این شرکت بر حسب دلار آمریکا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. میانگین قیمت خرید مایکرواستراتژی تقریبا ۳۰٬۶۳۹ دلار به ازای هر BTC است و اسناد ارائه شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نشان می‌دهد که این شرکت ۱۳۰ هزار بیت کوین را مجموعا با هزینه کردن ۳.۹۸ میلیارد دلار خریداری کرده است.

آیا سیلور با خرید این تعداد بیت کوین ضرر کرده است؟

اگر مایکرواستراتژی همین تعداد بیت کوین را با قیمت‌ امروزی می‌خرید، باید ۲.۴۸ میلیارد دلار هزینه می‌کرد. به این ترتیب به نظر می‌رسد که سیلور بر روی کاغذ حدودا ۱.۵ میلیارد دلار ضرر کرده است.

براساس اسناد ارائه شده به SEC، مایکرو استراتژی این مقدار بیت کوین را با استفاده از «سرمایه مازاد» خریداری کرده است. سیلور اخیرا از سمت مدیرعاملی شرکت استعفا کرد اما تاکید کرد پس از کناره‌گیری از این سمت، تمرکز خود بر خرید بیت کوین برای این شرکت را افزایش می‌دهد. این در حالی است که دادستان عمومی واشنگتن سیلور را متهم به فرار مالیاتی کرده است.

طرفداران بیت کوین به خاطر این خرید، سیلور را تحسین کردند. عزم سیلور برای خرید بیت کوین با وجود اینکه دارایی‌ها زیر ارزش واقعی خود هستند، طرفداران متعصب و منتقدان متعددی را به خود جلب کرده است.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا