نحوه ترکیب روابط عمومی سنتی با بازاریابی دیجیتال
شاید روابط عمومی سنتی و بازاریابی دیجیتال وجه اشتراک زیادی با هم نداشته باشند، اما در اهداف اصلی با هم اتفاق نظر دارند. با ترکیب این دو، می توانید با صرف هزینه و وقت کمتر کمپینی موفق تشکیل دهید. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که با هر دو تیم صحبت کنید و اهداف خود را تعیین کنید. قبل از انتخاب کانال دیجیتال، درباره هدفتان از تشکیل کمپین، تصمیم گیری کنید. با یک کمپین کوچک آغاز کنید؛ با کسب تجربه بیشتر به راحتی می توانید کمپین خود را گسترش دهید.
تلفیق و به هم پیوستن روابطعمومی سنتی و بازاریابی دیجیتال به روش های بسیاری صورت می گیرد. برای درک بیشتر این موضوع، به این مثال ها توجه کنید:
ارتباط با اینفلوئنسرها
ارتباط با اینفلوئنسرها، زمینه ساز انتقال ایده های شما، محصولات و خدماتتان می شود که به سود هر دو طرف است.
از آنجایی که اینفلوئنسرهای مشهور، دنبال کننده های وفادار بسیاری دارند که با آنها رابطه نزدیکی دارند، دنبال کننده ها بازاریابان دیجیتال را به آنها معرفی می کنند که از این طریق می توان به مخاطبان هدف دسترسی داشت و آگاهی آنها را نسبت به برند افزایش می دهند.
معرفی کانال های دیجیتال برای انتشار اخبار مطبوعات
مطبوعات پایه و اساس روابط عمومی سنتی است. همیشه این طور بوده است که خبرنگاران اخبار مربوط به برند را مخابره می کردند. امروزه این مسئولیت به کانال های بازاریابی دیجیتال مانند وبسایت ها، رسانه های اجتماعی و ایمیل محول شده است. از این طریق اخبار مهم و جدید مستقیما بدون نقش واسطه ای خبرنگاران به مخاطبان مخابره می شود.
استفاده از کانال های بازاریابی دیجیتال به عنوان یک استراتژی کاربردی در روابط عمومی بدین معنا نیست که باید از خبرنگاران غافل شوید. خبرنگاران رابط مهم کسب و کار شما و مخاطبانتان هستند.
استفاده از رسانه های اجتماعی برای برقراری رابطه با خبرنگاران
می دانید که برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان و برای برقراری ارتباط آنلاین و آفلاین با آنها، می توانید از کانال های رسانه های اجتماعی استفاده کنید. چیزی که شاید ندانید این است که رسانه های اجتماعی برای حفظ روابط سودمند با خبرنگاران صنعت که به شما برای دستیابی به اهدافتان در روابط عمومی کمک می کند، بسیار اهمیت دارند.
کانال های رسانه های اجتماعی بهترین گزینه برای دسترسی به خبرنگاران مهم و شناخته شده است. آنها را در رسانه های اجتماعی پیدا کنید و دنبال کنید و در کانال های خود به اشتراک بگذارید. اگر روش عملکردتان بی نظیر و اصیل باشد، توجه متخصصان واقعی را به خود جلب می کنید.
کلام آخر
شاید روابط عمومی سنتی و بازاریابی دیجیتال وجه اشتراک زیادی با هم نداشته باشند، اما در اهداف اصلی با هم اتفاق نظر دارند. با ترکیب این دو، می توانید با صرف هزینه و وقت کمتر کمپینی موفق تشکیل دهید. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که با هر دو تیم صحبت کنید و اهداف خود را تعیین کنید. قبل از انتخاب کانال دیجیتال، درباره هدفتان از تشکیل کمپین، تصمیم گیری کنید. با یک کمپین کوچک آغاز کنید؛ با کسب تجربه بیشتر به راحتی می توانید کمپین خود را گسترش دهید.
از نکاتی که در بالا بیان شد استفاده کنید و روابط عمومی سنتی خود را با بازاریابی دیجیتال ترکیب کرده تا با یک استراتژی جامع و کامل بتوانید در قرن ۲۱ یک کسب و کار موفق راه اندازی کنید.