دسته‌بندی نشده

هوش مصنوعی سامانه باجه، حلقهٔ گمشدهٔ ارتباطات هوشمند صنعت بانکداری

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

سامانه باجه آنلاین اولین و تنها شبکهٔ اجتماعی بانکی ایران است که بستری دیجیتال برای خلق تجربه‌ای متفاوت از فرآیند ارتباط با مشتری را فراهم کرده است تا بانک‌ها و مؤسسات مالی بتوانند با مشتریان خود ارتباط بهینه‌ای برقرار کنند.

طی ۲۰ سال اخیر با وجود پیشرفت‌های چشم‌گیر تکنولوژی در تمامی عرصه‌ها، نیازهایی تکان‌دهنده شکل می‌گیرند که پایه‌های صنایع مختلف را دگرگون می‌کنند. اینترنت سرآغاز تمامی این دگرگونی‌ها بوده است؛ اما با توجه به پدیدارشدن نیازهای جدید، دیگر اینترنت و استفاده از آن به‌تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی این دسته از نیازها باشد.

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۵، دی‌ماه ۱۳۹۹

امروزه عمدهٔ این نیازها با وجود ویروس کرونا، در برقراری ارتباطاتی هوشمند و شناسایی نیازهای مشتریان به‌ویژه در صنعت بانکداری خلاصه می‌شود که برطرف‌کردن آن در گروی استفاده از مفهومی تحت‌عنوان هوش مصنوعی (AI) است. هوش مصنوعی مبتنی بر استفاده از کلان داده‌ها می‌تواند پاسخگوی این دسته از نیازها باشد و در دنیای امروز مزیتی رقابتی را برای بانک‌ها ایجاد کند.

مشتریان بانک‌ها در مواقع حساس و بحرانی به دنبال پیداکردن راه‌حلی هستند تا بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل خود را برطرف کنند. همچنین بانک‌ها به دنبال ایجاد تجربه کاربری عالی برای سیستم‌های مالی و خودکارسازی فرآیندهای ارتباط با مشتری هستند. استفاده از هوش مصنوعی پیوندی بین این دو نیاز است.

بانک‌ها با استفاده از سامانه‌ای هوشمند می‌توانند امکان شخصی‌سازی بیشتری را با توجه به نیازهای بازار فراهم کنند که نه تنها باعث خلق مشتری وفادار می‌شود بلکه مزیت رقابتی است که در پی آن مشتریان بیشتری جذب بانک‌‌ها می‌شوند.

سامانه باجه آنلاین اولین و تنها شبکه اجتماعی بانکی آنلاین ایران، بستری دیجیتال برای خلق تجربه‌ای انسانی و هوشمند فراهم کرده است تا بانک‌ها و مؤسسات مالی بتوانند با مشتریان خود ارتباط یکپارچه و بهینه برقرار کنند.

این سامانه با استفاده از سیستم هوش مصنوعی یادگیرنده و بر پایهٔ پایگاه کلان داده می‌تواند به سؤالات مشتریان بانک‌ها به‌عنوان مشاورهٔ آنلاین بانکی پاسخ دهد و در صورتی که پاسخ مناسبی دریافت نکند با استفاده از داده‌های پیشین خود، کاربر را به متخصص‌ترین کارمند شعبه در زمینهٔ پرسش، متصل می‌کند.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

توانایی این نمونه از هوش مصنوعی در چت‌بات‌هایی نظیر سامانه باجه آنلاین در سطح جهانی، زمینهٔ پردازش سریع و دقیق داده‌ها را با توجه به شرایط خاص مشتری فراهم می‌کند.

تا پیش از پیاده‌سازی این مدل از هوش مصنوعی، بانک‌‌ها باید پس از بررسی و تحلیل‌های دستی، ماهیت درخواست مشتری را کاملاً بر اساس نیروی انسانی ارزیابی می‌کردند که این کار زمان زیادی را هدر می‌داد؛ اما با به‌کارگیری الگوریتم‌ها برای تحلیل داده‌ها این کار در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می‌شود.

در سامانه باجه آنلاین علاوه بر پیاده‌سازی ساده و راحت پاسخ سؤالات کاربران در کمتر از ۳۰ دقیقه داده می‌شود. همچنین برای کنترل کیفیت پاسخ‌دهی، سیستم امتیازدهی هوشمندی تعریف‌شده است که پس از دریافت مشاوره، میزان رضایت کاربران سنجیده می‌شود.

این سامانه با ایجاد تجربه‌ای متفاوت در راستای استفاده از هوش مصنوعی در بانکداری دیجیتال، حکم حلقهٔ گمشده‌ای را دارد که تجربهٔ دیجیتال انسانی یکپارچه را میان بانک‌ها و نهادهای مالی برقرار می‌کند. این تجربه باعث بهینه‌سازی سفر مشتری از ابتدای دریافت خدمات و تا پایان فرآیند می‌شود.

سامانه باجه آنلاین محصولی از نشان بانک، شعبۀ دیجیتال بانکی ملی ایران را می‌توانید در بخش «بانک من» پیام‌رسان بانکی بله، همراه‌بام ملی و اپلیکیشن ایوا و شصت پیدا کنید، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ باجه آنلاین کافی است به سایت باجه آنلاین  مراجعه کنید.

بیشتر از بانک دیجیتال در اقتصادالکترونیکی:
راه‌اندازی اولین پلتفرم بانکداری دیجیتال در امارات
کاهش ۸۰ درصدی فیشینگ با استفاده از رمز پویا
ارائه کیف پول الکترونیک جدید در سال آینده
سودآوری پرداخت‌یارها از کیف پول الکترونیکی در گرو فرهنگ‌سازی
بانک مرکزی حالا ارزهای دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد
رونمایی بانک ملی از خدمات جدید بانکداری دیجیتال
با ۵ دسته‌بندی خبرساز و موفق حوزه دیفای آشنا شوید!
پیشران‌های مدیریت هویت دیجیتال در صنعت بانکداری

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. بازتاب: حركت بانك ها به سمت بانكداري ديجيتال نه يك انتخاب بلكه يك الزام است : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: فناوری‌هایی که به هوش مصنوعی تکان اساسی داد/ ۲۰۲۱؛ سال هوشمندسازی جزئیات زندگی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: اولین پیروزی هوش مصنوعی در مقابل بازیکن شطرنج در چه سالی رقم خورد؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  4. بازتاب: فیسبوک و توسعه هوش مصنوعی که با کمترین کمک انسانی آموزش می‌بیند : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  5. بازتاب: چگونه حقمان را از تجارت هوش مصنوعی بگیریم؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  6. بازتاب: برگشت تراکنش‌های بدون هویت : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  7. بازتاب: معدل نظام بانکی در تغییر نگرش به سمت تحول دیجیتال : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  8. بازتاب: کد شبا چیست و چه کاربردی دارد؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا