تحلیل ارز دیجیتال

وال استریت ژورنال: صندوق‌های پوشش ریسک به شورت کردن تتر روی آورده‌اند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
سعید قاسمی

وال استریت ژورنال در گزارش روز دوشنبه خود به این موضوع اشاره کرده است که صندوق‌های پوشش ریسک (hedge funds) به طور فزاینده‌ای به شورت کردن استیبل کوین تتر (USDT) روی آورده‌اند. ارزش این پوزیشن‌های معاملاتی صدها میلیون دلار برآورد می‌شود.

اندکی پس از فروپاشی پروژه ترا و سقوط آزاد استیبل کوین الگوریتمی UST، وال استریت ژورنال گزارش داده که صندوق‌های پوشش ریسک (hedge funds) به شورت کردن استیبل کوین تتر (USDT) روی آورده‌اند.

لئون مارشال (Leon Marshall) مدیر موسسه جنسیس نیز ضمن تایید این موضوع اذعان داشت که این موقعیت‌های معاملاتی ارزشی برابر صدها میلیون دلار دارد. به گفته مارشال پس از ماجرای ترا و رسیدن نرخ تورم آمریکا به بالاترین سطوح ۴۰ سال اخیر، شرکت‌های سرمایه‌گذاری به استیبل کوین‌های با پشتوانه نامشخص بدبین شده‌اند و این ابهام در مورد پشتوانه‌های تتر نیز وجود دارد.

توکن‌های Tether توسط Tether Limited، یک شرکت مستقر در جزایر ویرجین بریتانیا صادر می‌شود. شرکت مادر بنیان‌گذار تتر و صرافی بیتفینکس شرکت آیفینکس (iFinex) است. این شرکت ادعا دارد که هر توکن صادر شده USDT توسط معادل ۱ دلار دارایی فیزیکی پشتیبانی می‌شود اما تاکنون به صورت شفاف این دارایی‌های پشتوانه شفاف‌سازی نشده‌اند. پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری تتر، روز ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) اظهار کرد شرکت تتر، استفاده از اوراق تجاری (CP) و گواهی سپرده (CD) را کاهش داده است و به این کار ادامه خواهد داد.

از اواسط ماه می (خرداد) تاکنون ارزش کل بازار تتر حدود ۲۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از کوین دسک،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا