بیت‌کوین

جریان ورودی و خروجی بیت کوین به صرافی‌ها پیش از انتشار CPI در چه وضعیتی قرار دارد؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
سعید قاسمی

در فاصله کمتر از ۲ ساعت تا انتشار داده‌های نرخ تورم آمریکا (CPI) بازار رمزارزها در بلاتکلیفی به سر می‌برد. انتظار می‌رود نرخ تورم ماه به ماه برابر ۱.۱٪ و نرخ تورم سال به سال برابر ۸.۸٪ اعلام شود. در صورت انتشار اعدادی بالاتر از این میزان می‌توانیم منتظر ریزش بازارهای پرریسک مثل بورس و کریپتو باشیم.

در این شرایط برای تحلیل انتظارات معامله‌گران از تاثیر این رویداد بر قیمت بیت کوین جالب است که سری به نرخ ورود و خروج بیت کوین به صرافی‌ها و نسبت پوزیشن‌های معاملاتی آن‌ها داشته باشیم.

نمودار زیر بیان کننده جریان ورودی و خروجی بیت کوین به صرافی‌ها است که خط بنفش نشان‌دهنده میانگین ۵ روز گذشته واریز BTC به صرافی‌هاست و خط قرمز نشان‌گر میانگین ۵ روز گذشته برداشت BTC از صرافی‌ها است. این نمودار از آنجایی حائز اهمیت است که در زمانی که معامله‌گران احساس خطر کنند معمولا با واریز دارایی خود به صرافی‌ها سعی می‌کنند در صورت وقوع ریزش قیمتی آن را به فروش می‌رسانند و برعکس زمانی که خرید مدنظر خود را انجام می‌دهند و قصد هولد کردن موجودی خود را دارند آن را از صرافی خارج و به کیف پول خود منتقل می‌کنند.

نمودار میانگین ۵روزه جریان ورود و خروج بیت کوین به صرافی‌ها منبع: سنتیمنت
نمودار میانگین ۵ روزه جریان ورود و خروج بیت کوین به صرافی‌ها منبع: سنتیمنت

مطابق نمودار بالا در روزهای اخیر جریان خروجی BTC به صرافی‌ها افزایش داشته و جریان ورودی کاهش یافته است و در حال حاضر برآیند جریان ورودی به صرافی‌ها (تفاضل ورودی و خروجی) به ۸,۰۰۰ بیت کوین کاهش یافته است. این موضوع می‌تواند نشانه امیدوارکننده‌ای برای بازار کریپتو باشد.

موضوع بعدی بحث پوزیشن‌های معاملاتی تریدرها در صرافی‌ها است. مطابق شکل زیر در بیشتر صرافی‌ها پوزیشن‌های معاملاتی لانگ و شورت ۲۴ ساعت گذشته در موقعیت‌های نسبتا برابری قرار گرفته‌اند که البته میزان معاملات لانگ اندکی بیشتر است. این قضیه می‌تواند نشان‌دهنده سردرگمی بازار در شرایط کنونی و مشخص نبودن روند کوتاه مدت قیمت بیت کوین است.

نسبت‌های معاملاتی لانگ و شورت در صرافی‌ها در ۲۴ ساعت اخیر منبع: کوین گلس
نسبت‌های معاملاتی لانگ و شورت در صرافی‌ها در ۲۴ ساعت اخیر منبع: کوین گلس

منبع: میهن بلاکچین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا