شهر هوشمندهوش مصنوعی

پلیس کوئینزلند هوش مصنوعی را به کار گرفت

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

پلیس کوئینزلند، هوش مصنوعی را به عنوان یک ابزار ارزیابی ریسک برای پیش‌بینی و پیشگیری از جرم، آزمایش کرد.

پلیس‌ها هوش مصنوعی را یک افزایش‌دهنده نیرو در نظر می‌گیرند، زیرا می‌تواند به سرعت داده‌های بیشتری را نسبت به مغز انسان، پردازش کند و بینش‌هایی را برای کمک به حل مشکلات تحلیلی پیچیده ارائه دهد.

با این حال، درک محدود ما از نحوه تصمیم‌گیری الگوریتم‌های هوش مصنوعی و ایجاد بینش‌های خود، چالش مهمی را برای اجرای ایمن راه‌حل‌های پلیسی هوش مصنوعی ایجاد می‌کند. استفاده از هوش مصنوعی توسط پلیس کوئینزلند، فرصت ارزشمندی را برای مطالعه چگونگی کاهش اثرات منفی، اخلاقی و عملیاتی احتمالی این مشکل، فراهم می‌کند.

ایالت کوئینزلند، هوش مصنوعی را به عنوان یک ابزار ارزیابی ریسک برای پیش‌بینی و پیشگیری از جرم در حوزه خشونت خانگی، آزمایش کرد.

آمار‌ها نشانگر این هستند که این برنامه می‌تواند باعث کاهش تخلف از سوی چنین مجرمانی شود. همچنین می‌تواند مرگ و میر را نیز کاهش دهد. پلیس می‌گوید که ۳۰ درصد از قتل‌های خشونت خانگی در این ایالت، توسط مجرمانی انجام می‌شود که در این زمینه سابقه دار هستند.

مزیت این اقدام این است که پلیس می‌تواند اطمینان حاصل کند که هوش مصنوعی بر اساس داده‌های پلیس ایالتی آموزش دیده است. این بدان معنا است که اگرچه امکان جلوگیری از کدگذاری تعصبات انسانی در هوش مصنوعی وجود ندارد، اما آن‌ها می‌توانند مطمئن باشند که این سوگیری از داده‌های تاریخی خودشان بوده و بنابراین شناخته شده و قابل درک است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا