اقتصاددیجیتالدولت دیجیتالگفت و گو

چگونه اقتصاد هوشمند به جهش تولید کمک می‌کند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد معتقد است که اگر بر فناوری‌ها و ابزارهای هوشمند در زمینه تولید و تامین خدمات سرمایه گذاری کنیم، این امر موجب افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت تولیدات خواهد شد که در این زمینه باید فناوری‌های هوشمندساز به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخته شوند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی به نقل از ایسنا علی عبدالهی درباره نقش اقتصاد هوشمند در تحقق جهش تولید، گفت: اگر کشاورزی به عنوان یکی از بخش‌های مهم در تولید هوشمند شود، تحولات مهمی در این بخش رخ خواهد داد. در کشاورزی هوشمند از ابزارهای هوشمند در تمام بخش‌های کشاورزی همچون کاشت، داشت، آبیاری، کود دادن و برداشت استفاده می‌شود که باعث می‌شود حداکثر استفاده از زمین یا خاک به عمل بیاید.

وی با بیان اینکه اگر از ابزارهای هوشمند در کشاورزی استفاده کنیم، هم تولید محصولات کشاورزی افزایش می‌یابد و هم هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد، ادامه داد: همچنین، اگر استفاده از ابزارهای و معاملات الگوریتمی هوشمند هم در بازار سرمایه افزایش پیدا کند، میزان دقت‌ها، تحلیل‌ها افزایش می‌یابد و از میزان خطاها در خرید و فروش کاسته می‌شود.

نقش فناوری‌های هوشمند در کاهش قاچاق

عبدالهی افزود: علاوه براین، اگر از فناوری‌ها در مدیریت زنجیره تامین استفاده کنیم و از اینترنت اشیا در زمینه حمل‌ونقل استفاده کنیم، مبدا و مقصد محصولات و تولیدات کاملا تحت کنترل است که این امر، هم مانع قاچاق می‌شود و هم در کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

در ادامه این مقام مسئول در وزارت اقتصاد اظهار کرد: اگر اکنون در کشور ما بر این فناوری‌ها و ابزارهای هوشمند در زمینه تولید و تامین خدمات سرمایه‌گذاری کنیم، میزان زیادی می‌تواند در تولید موثر باشد و آن را افزایش دهد. همچنین می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت هم موثر باشد.

شناخته شدن فناوری‌های هوشمند به یک صنعت

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد در پایان سخنانش تاکید کرد که افزایش نقش اقتصاد هوشمند در جهش تولید نیازمند عزم ملی است تا بر فناوری‌ها سرمایه گذاری شود و فناوری‌های هوشمندساز به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخته شوند.

به گفته عبدالهی، آینده فناوری‌های دنیا، روندهای اقتصادی و کسب‌وکاری دنیا به فناوری‌های هوشمند گره خورده است‌ که از همین حالا باید بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

محتوی مرتبط با اقتصاد دیجیتال در اقتصاد الکترونیکی:

اقتصاد دیجیتال در عراق؛ پایگاه‌های جنگ اقتصادی در همسایگی ایران
آخرین وضعیت اقتصاد هوشمند در ایران
ایجاد سامانه‌های نوآوری برای حمایت از ایده‌های اقتصاد دیجتیال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: اقتصاد دیجیتال در عراق؛ پایگاه‌های جنگ اقتصادی در همسایگی ایران - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: آخرین وضعیت اقتصاد هوشمند در ایران - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا