گزارشمقاله کسب و کار دیجیتال

چگونه با هوش مصنوعی کیفیت دورکاری کارمندان را افزایش دهیم؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

محققان دریافته‌اند که می‌توان با هوش مصنوعی شرایط کار با کیفیت‌تری را برای کارمندانی که دورکاری می‌کنند، فراهم کرد.

به نقل از enterprisersproject، ابزار‌های هوش مصنوعی (AI) در تمام صنایع در حال پیشرفت هستند. در دهه گذشته، هوش مصنوعی از یک فناوری جدید و سریع در حال ظهور به فناوری مورد استقبال هر صنعت در سراسر جهان تبدیل شده است؛ و در چند سال اخیر، محل‌های کار به طور فزاینده‌ای دورافتاده یا ترکیبی شده‌اند و میزان داده‌های ایجاد، مصرف و بررسی روزانه را تسریع کرده‌اند.

اما کار از راه دور، ارتباطات سریع و حضوری را چالش‌برانگیزتر کرده و باعث شده بسیاری از شیوه‌های سنتی سازمانی به هم بخورند. کارگران هر چه بیشتر به مقدار فزاینده‌ای از داده‌های دسترسی، پردازش و سازماندهی شده در شبکه‌ها متکی هستند.

این روند‌ها شرکت‌ها را بر آن داشته است تا برای گردهم آوردن کارگران و کمک به مدیران به طور موثرتر به فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی تکیه کنند.

در اینجا سه ​​نمونه از نحوه بهره مندی سازمان‌ها از مزایای فناوری هوش مصنوعی آورده شده است.

۱. بدون درز کردن کار از راه دور

چند سال گذشته طی یک نظرسنجی از ۱۰۰۰ کارمند، ۴۹ درصد در یافتن اسناد مشکل داشتند. علاوه بر این، کارکنان به طور متوسط ​​پنج ساعت در هفته را صرف جستجوی اسناد می‌کنند. متاسفانه، با افزایش مکان‌های کار دورافتاده و ترکیبی، برخی استدلال می‌کنند که مشکل بدتر شده است.

اما هوش مصنوعی چگونه می‌تواند کمک کند؟ هوش مصنوعی می‌تواند گردش کار و ابزار‌های همکاری را برای ارائه فرآیند‌های ساده‌تر و کارآمدتر تجزیه و تحلیل کند. در اینجا فقط چند روش وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند از هوش مصنوعی برای بهبود گردش کار و همکاری استفاده کنند:

دستیار‌های دیجیتال درجه سازمانی با هوش مصنوعی مکالمه به جلسات کمک می‌کنند تا تجربه‌ای بدون تماس داشته باشند؛ همکاری توزیع شده برای همکاران با بینش زمینه‌ای بیشتر نسبت به جلسات حضوری و نمایش مطالب پس زمینه آنلاین بدون انجام جستجو، همچنین قابلیت تعبیه شده هوش مصنوعی چند محصولی برای شناسایی جزئیات آخرین مکالمه از جمله اقداماتی است که می‌توان با هوش مصنوعی انجام داد؛ از طرف دیگر هوش مصنوعی می‌تواند جلسات را رونویسی کرده و نسخه‌ای با قابلیت جستجوی صوتی را بین افرادی که در آن حضور ندارند توزیع کند.

۲. قیف کردن داده‌ها برای بهبود آموزش در محل کار

رهبران قوی و کارگران از راه دور به اهمیت مهارت‌ها و آموزش در بازار کار رقابتی امروز پی می‌برند. آموزش یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت نیروی کار از راه دور است. هوش مصنوعی می‌تواند به طور قابل توجهی در این زمینه کمک کند، به ویژه زمانی که رهبران از قدرت یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند.

برخی از سازمان‌ها در حال حاضر قدرت هوش مصنوعی را در آموزش مهارت‌ها و دیگر طرح‌های توسعه کارکنان گنجانده‌اند. به عنوان مثال، آن‌ها از پلتفرم‌های نرم‌افزاری بدون کد استفاده می‌کنند تا کارمندان جدید را به طور متناوب در مورد نحوه استفاده از سیستم‌ها راهنمایی کرده و نیاز به آموزش سبک کارگاهی را به حداقل برسانند. تغییر به سمت کار از راه دور و ترکیبی استفاده از ابزار‌هایی را افزایش داده است که به کارمندان کمک می‌کند آموزش را به طور مستقل‌تر و با جلسات یا کارگاه‌های کمتری تکمیل کنند.

برای موثر بودن، هوش مصنوعی باید از اطلاعاتی استفاده کند که بهترین نتایج را ایجاد کند. سیستم‌های انسان در حلقه بخش مهمی از هر مزیت رقابتی هستند و برای هر سیستم هوش مصنوعی/ماشین یادگیری مسئول اجتماعی ضروری هستند. نبوغ انسان باید در سیستم‌های هوشمند تعبیه شود.

۳. تضمین کیفیت خدمات

حوزه سوم برای استفاده از قدرت هوش مصنوعی با مشتریان شماست. هوش مصنوعی می‌تواند به متحد کردن کارگران شما در جهت یک هدف مشترک کمک کند: حفظ رضایت مشتری از طریق عملکرد تجاری با کیفیت و بینش بهبود یافته مشتری.

شرکت‌ها می‌توانند از هوش مصنوعی برای ارائه بینش‌هایی از داده‌های خدمات مشتری به کارکنان استفاده کنند که آن‌ها را قادر می‌سازد تا فرآیند‌های خود را بهبود بخشند.

تجزیه و تحلیل داده‌های هوش مصنوعی در بخش مالی نیز مفید است، جایی که به محافظت از دارایی‌های مشتریان و بهبود خدمات مشتری کمک می‌کند. با نظارت بر سیستم ایست بازرسی که تراکنش‌ها را تایید می‌کند، هوش مصنوعی می‌تواند کلاهبرداری را در زمان واقعی نشان دهد، از سرمایه مشتریان محافظت کرده و رضایت را افزایش دهد. علاوه بر این داده‌های تراکنش می‌تواند به موسسات کمک کند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند.

هوش مصنوعی می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا کارگران را حول اهداف مشترک متحد کنند و کارآیی عملیاتی را بهبود بخشند. با تمرکز بر حوزه‌های کلیدی برای کارگران از راه دور، سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند حجم عظیمی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند و بینش‌های عملی را ارائه دهند که به کارمندان کمک می‌کند تا موفق شوند، مهم نیست که کجا از نظر فیزیکی کار می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا