اپلیکیشن و نرم افزار

چگونه برنامه‌های پیش‌فرض را در اندروید تغییر دهیم؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

برای تغییر برنامه پیش‌فرضی که فیلم‌ها و تصاویر را در گوشی‌هایتان به اجرا درمی‌آورد، می‌توانید از بخش تنظیمات گوشی اندرویدی خود، این کار را انجام دهید و بدین‌ترتیب تمامی لینک‌ها، فایل‌ها یا تصاویر را با اپلیکیشن مورد نظر خود اجرا کنید.

برای شما هم پیش آمده است که بخواهید فایل‌هایتان در اندروید با برنامه‌ای غیر از برنامه پیش‌فرض اجرا شود. برای مثال هنگامی که می‌خواهید یک فایل یا یک لینک را باز کنید، با مرورگر اپرا باز می‌شود، اما حالا شما می‌خواهید با مرورگر فایرفاکس یا کروم باز شود. یا  فایل‌های صوتی در گوشی‌هایتان با برنامه گوگل‌پلی موزیک (Google Play Music) باز می‌شود و حالا می‌خواهید این برنامه را تغییر دهید.

علی‌اصغر زارعی- کارشناس فناوری اطلاعات- درباره روند تغییر دادن برنامه‌های پیش‌فرض در اندروید توضیح داد. به گفته او، برای این کار ابتدا لازم است به قسمت Settings بروید بعد وارد بخش APPS یا اپلیکیشن‌های نصب‌شده شوید. برنامه مورد نظر Google Play Music را پیدا و روی آن تب کنید. در قسمت Set As Default روی آن تب کنید.

آنگاه روی گزینه Clear Defaults بزنید حالا این برنامه از حالت پیش‌فرض فایل‌های صوتی شما حذف می‌شود. آنگاه هنگاهی که می‌خواهید دوباره فایل‌های صوتی را اجرا کنید، در زمان اجرا به شما این حق انتخاب را می‌دهد که با کدام برنامه باز شود.

اگر بخواهید تمام برنامه‌های پیش‌فرض در گوشی‌تان را تغییر دهید، می‌توانید برنامه‌های پیش‌فرض را Reset کنید و دوباره از نو تعریف کنید که لینک‌ها، فایل‌ها یا تصاویرتان با کدام برنامه که در گوشی‌تان نصب شده، اجرا شود. برای این کار دوباره در گوشی‌تان وارد قسمت Settings  و قسمت  APPS شوید. بعد در بالا سمت راست روی آیکون سه نقطه تب کنید. بعد روی گزینه Reset App Preferences تب کنید.

بدین‌ترتیب تمامی برنامه‌ها در پیش‌فرض گوشی شما حذف می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که تمامی لینک‌ها، فایل‌ها یا تصاویر را با اپلیکیشن مورد نظر خود اجرا کنید.

ایسنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا