بازاریابی دیجیتالفروشگاه اینترنتیمقاله کسب و کار دیجیتالویدیو

چگونه ترافیک سایت تان به طور حرفه ای را افزایش دهید؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : ربکا ریزباتو – کارشناس بازاریابی   مترجم : علی ‌آل ‌علی 

بازاریابی بدون توجه به افزایش ترافیک سایت همیشه امری ناقص خواهد بود. شما تا زمانی که مشتریان به محتوای بازاریابی تان توجه نشان ندهند، توانایی تاثیرگذاری بر روی آنها را نخواهید داشت. این امر تا حد زیادی به توانایی شما برای جذب کاربران به محتوای سایت تان هم بستگی دارد. از این نظر ترافیک سایت به بهترین شکل ممکن موفقیت شما در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تعامل با آنها را نشان می دهد.

امروزه بسیاری از کسب و کارها در زمینه راه اندازی سایت رسمی برای برندشان مشکلی ندارند. با این حال مسئله افزایش ترافیک سایت یک چالش تمام عیار برای آنها محسوب می شود. اگر شما توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان و افزایش ترافیک سایت تان را نداشته باشید، نه تنها شانسی برای رقابت با برندهای بزرگ در بازار را نخواهید داشت، بلکه به طور قابل ملاحظه ای شرایط‎تان از نظر مالی نیز ناگوار خواهد شد.

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از بهترین راهکارها برای افزایش ترافیک سایت بدون نیاز به طی مسیرهای طولانی و بیش از اندازه سخت است. اگر شما هم به دنبال راهکارهایی برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف تان هستید، نکات زیر به شما برای افزایش ترافیک سایت و دسترسی به این هدف مهم کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهم ترین نکات در این رابطه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تولید محتوا

اولین نکته ای که باید مدنظر شما قرار گیرد، اهمیت تولید محتوا در سایت رسمی برند است. برخی از کسب و کارها در سایت رسمی شان فقط محتوای تولیدی برای شبکه های اجتماعی را بازنشر می کنند. این امر جذابیت سایت شما برای مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. با این حساب دیگر شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.

کاربران برای اینکه به سایت یک برند توجه ویژه ای نشان دهند، باید همیشه محتوایی جذاب را پیدا کنند. درست به همین خاطر شما باید یک تیم مشخص برای تولید محتوای بازاریابی در سایت تان داشته باشید. این امر شاید در نگاه نخست همراه با هزینه های بسیار زیادی باشد، اما به شما فرصت بسیار عالی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور کاملا متفاوت با رقبای تان را می دهد. با این حساب شما در عمل با تشکیل چنین تیمی یک سرمایه گذاری بلندمدت بر روی کسب و کارتان انجام داده اید.

بررسی دقیق موضوع محتوا

موضوعات محتوا که به طور عمده در تیترشان نمایان می شود، اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از کاربران برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم به دنبال موضوعات تکراری و حتی کلیشه ای هستند. این امر بزرگ ترین دشمن شما در عرصه سئو محسوب می شود.

برندها برای اینکه ترافیک سایت شان را افزایش دهند، باید اول از همه به دنبال فرآیندی مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشند. اگر شما خودتان را به جای کاربران و مشتریان علاقه مند به حوزه کاری تان قرار دهید، خیلی خوب امکان شناسایی سلیقه‎شان را خواهید داشت. این امر به شما برای انتخاب موضوعات هماهنگ با سلیقه مشتریان کمک شایانی خواهد کرد. به این ترتیب دیگر خبری از تولید محتوای کلیشه ای و بی توجهی مداوم مشتریان به وضعیت برندتان نخواهد بود.

بازاریابی ارگانیک در شبکه های اجتماعی

بدون تردید صحبت از بازاریابی در شبکه های اجتماعی آن هم در مقاله ای که هدف اصلی اش افزایش ترافیک سایت برندهاست، نکته عجیبی به نظر می رسد. امروزه بسیاری از شبکه های اجتماعی امکان به اشتراک گذاری لینک های مختلف را به کاربران شان می دهند. این امر برای برندها به معنای فرصتی عالی به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. شما در صورت فعالیت بازاریابی مناسب در شبکه های اجتماعی امکان انتقال ترافیک به سایت تان را پیدا می کنید. این امر اغلب اوقات با بارگذاری آدرس رسمی سایت تان در بخش بیوگرافی و همچنین بارگذاری لینک مربوط به محتوای مختلف در بخش های گوناگون اکانت تان صورت می پذیرد. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به طور قابل ملاحظه ای بازاریابی ارگانیک در شبکه های اجتماعی را مدنظر قرار دهید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد.

بازاریابی ارگانیک به برندها امکان جلب نظر مخاطب هدف و تعامل با وی بدون نیاز به صرف هزینه های گزاف را می دهد. این امر اغلب اوقات یکی از دغدغه های مهم بازاریاب ها در دوره کنونی محسوب می شود. اگر کسب و کار شما هم بودجه بازاریابی بسیار اندکی دارد، به احتمال زیاد بازاریابی ارگانیک بهترین ایده برای شما خواهد بود. اگر به این موضوع توجه نشان دهید، به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مشتریان را پیدا می کنید.

تحلیل وضعیت سایت

اگر سایت شما در وضعیت مناسبی قرار نداشته باشد، هر کاربری را در مدت زمانی کوتاه ناامید می سازد. بسیاری از افراد به محض اینکه سایت یک برند را مشاهده می کنند، نقص های آن را پیدا کرده و به سرعت آن را ترک می کنند. با این حساب شما باید سایت بی عیب و نقصی را در اختیار کاربران قرار دهید، در غیر این صورت به احتمال زیاد شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان نخواهید داشت.

امروزه ابزارهای بسیار زیادی برای تحلیل وضعیت سایت در دسترس برندها قرار دارد. یکی از ابزارهای مناسب در این میان Crazy Egg است. این ابزار به شما امکان ارزیابی دقیق و جزئی وضعیت سایت تان را می دهد. به این ترتیب هر مشکلی که در سایت تان وجود داشته باشد، در مدت زمانی کوتاه رفع خواهد شد.

همکاری با اینفلوئنسرها

همکاری با اینفلوئنسرها از آن دست کارهایی است که برای تمام بازاریاب ها جذابیت دارد. امروزه مشتریان نسبت به ادعاها و حرفه ای تیم های بازاریابی توجه بسیار اندکی دارند. بنابراین شما باید به دنبال استفاده از تاثیرگذاری سایر افراد بر روی تیم های بازاریابی باشید، در غیر این صورت به احتمال زیاد هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان پیدا نخواهید کرد. این امر شما را به طور قابل ملاحظه ای در مقایسه با دیگر برندها در وضعیت خطرناکی قرار می دهد.

همکاری با اینفلوئنسرها امر سخت یا پیچیده ای نیست. شما فقط باید کاربران مناسب برای تعامل با برندتان را به خوبی مورد شناسایی قرار دهید. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را می دهد. به هر حال کاربران حرفه ای اینفلوئنسرها را بسیار بهتر از برندها می پذیرند. شما در زمینه انتخاب یک اینفلوئنسر مناسب باید اول از همه به سراغ حوزه تخصصی وی بروید. اگر گزینه موردنظر شما دارای مهارت کافی در حوزه کاری شما باشد، همکاری با وی یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. بنابراین نباید حتی یک لحظه هم در همکاری با وی تردید نمایید.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

ایجاد فهرست ایمیل

شما برای اینکه کاربران را به سوی سایت تان بکشانید، همیشه نباید منتظر فرصت مناسب باشید. اغلب برندهای بزرگ همیشه دست به کار شده و کاربران را به مشاهده محتوای سایت شان دعوت می کنند. با این حساب شما باید به خوبی از این تکنیک برای بهبود وضعیت کسب و کارتان استفاده نمایید، در غیر این صورت به طور قابل ملاحظه ای در مقایسه با رقبا عقب خواهید ماند.

ایجاد یک فهرست ایمیل با حضور جمعی از کاربران علاقه مند به حوزه کسب و کارتان ایده بسیار خوبی برای بازاریابی است. این کار نه تنها سطح تعامل شما با مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد، بلکه در عمل به شما فرصت عالی برای تاثیرگذاری بر روی اعضای فهرست موردنظر و تبدیل شان به مشتریان وفادار برند خواهد داد.

امروزه تبدیل کاربران به مشتریان وفادار برند یکی از دغدغه های مهم هر تیم بازاریابی محسوب می شود. شما با در نظر داشتن این نکته به راحتی امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان را پیدا خواهید کرد. از نقطه نظر افزایش ترافیک سایت تنها کاری که شما در این میان باید انجام دهید، به اشتراک گذاری برخی از محتوای سایت تان و دعوت از کاربران برای مراجعه به لینک اصلی محتواست. اینطوری به سادگی هرچه تمام تر ترافیک سایت تان افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

تعامل با کاربران در شبکه های اجتماعی

امروزه هر برندی دارای شماری از مشتریان وفادار و البته کاربرانی علاقه مند به حوزه کسب و کارش است. نکته مهم در این میان نحوه تعامل شما با چنین افرادی است. اگر شما زمان لازم برای تعامل با این دسته از افراد را اختصاص دهید، به طور مداوم امکان تاثیرگذاری بر روی آنها و همچنین ترغیب شان به مشاهده محتوای سایت تان را پیدا می کنید. این امر در بلندمدت نوعی ترافیک تضمین شده برای سایت شما به همراه خواهد داشت. بنابراین باید همیشه این نکته مهم را مدنظر قرار دهید.

پاسخگویی به سوالات و نظرات مشتریان درباره برندتان همیشه ایده ای جذاب از نقطه نظر بازاریابی است. خلاقیت شما در ارائه پاسخ های مناسب به مشتریان وضعیت نهایی شما در این حوزه را مشخص خواهد کرد. وقتی مشتریان پاسخ های جذاب و نوآورانه شما را مشاهده کنند، به احتمال زیاد برای یک بار هم که شده سری به سایت تان خواهند زد. این امر یعنی شما به ساده ترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی کاربران و افزایش ترافیک سایت تان را پیدا خواهد کرد.

هدف گذاری دوباره محتوا

وقتی محتوای شما قدیمی می شود، نباید آنها را فراموش کنید. بسیاری از برندها نسبت به محتوای قدیمی شان هیچ توجهی نشان نمی دهند. این امر فقط سایت برندتان را با کلی مطلب قدیمی مواجه خواهد کرد. بهترین ایده در این میان تلاش برای هدف گذاری دوباره بر روی محتوا خواهد بود. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظرش را می دهد.

صرفه جویی در زمینه تولید محتوا یکی از مهم ترین نکات برای مدیریت سایت به طور اصولی محسوب می شود. شما با چنین کاری نه تنها امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت، بلکه حتی شانس افزایش ترافیک اش را نیز پیدا می کنید.

یکی از دغدغه های همیشگی کارآفرینان در رابطه با سایت رسمی شان مربوط به نحوه بارگذاری محتوا در کوتاه ترین زمان ممکن است. این امر در صورت بی توجهی شما در عمل سایتی با محتوای قدیمی و به روز رسانی های دیرهنگام در اختیار کاربران قرار می دهد. هدف گذاری دوباره بر روی محتوای قدیمی به شما امکان بارگذاری محتوایی قدیمی تان با ظاهر و محتوایی به روز شده را می دهد. اینطوری در رقابت با دیگر برندها همیشه رتبه های برتر را در اختیار خواهید داشت.

استفاده از ابزارهای سئو

مدیریت سئو بدون ابزارهای حرفه ای امر سخت و حتی غیرممکنی خواهد بود. بسیاری از سایت های بزرگ در عمل به بهترین ابزارهای سئو مجهز هستند و تیم های بازاریابی برای بهبود رتبه آنها از بهترین امکانات ممکن استفاده می نمایند. خوشبختانه امروزه ابزارهای بسیار زیادی در دسترس شما قرار دارد. با این حساب شما مشکلی از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود رتبه سئوی تان نخواهید داشت.

اگر شما به دنبال ابزارهای مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید نمونه هایی مقل گوگل آنالیتیکس و همچنین Ahrefs را مدنظر قرار دهید. این ابزارها به دلیل ماهیت حرفه ای و استقبال عمومی برندهای بزرگ باید در صدر فهرست شما قرار داشته باشند. بدون تردید همیشه امکان استفاده از ابزارهای ساده تر با هزینه کمتر وجود دارد، اما این امر دردسرهای متعددی برای شما در زمینه مدیریت سئو به همراه خواهد داشت. با این حساب استفاده از ابزارهای معتبر و مورد تایید برندهای بزرگ ایده بسیار بهتری خواهد بود.

توجه به جست وجوی صوتی

جست وجوی صوتی در طول سال های اخیر فناوری بسیار مهم و رو به رشدی بوده است. امروزه بسیاری از کاربران به جای استفاده از گزینه هایی مثل جست وجوی متنی به سراغ جست وجوی صوتی رفته اند. این امر تا حدود زیادی ناشی از توسعه دستیارهای هوشمند و اتکای آنها به ارتباط صوتی با کاربران است. با این حساب کسب و کار شما هم باید آماده تعامل صوتی با مخاطب هدفش باشد، در غیر این صورت شاید توانایی تعامل با مشتریان تان را خیلی راحت از دست بدهید.

نکته مهم درباره جست وجوی صوتی ضرورت در نظر گرفتن کلیدواژه ها و عادت های جدید کاربران در زمینه جست وجو است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به همراه دارد. اگر شما در این حوزه درست ماند جست وجوی متنی عمل کنید، به احتمال زیاد توانایی چندانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. درست به همین خاطر تعامل با مشتریان براساس الگویی نوین امری ضروری خواهد بود. شما برای اینکه در استفاده از جست وجوی صوتی سئو مناسبی را مدنظر قرار دهید، اول از همه باید زبان محاوره ای را در ذهن داشته باشید. وقتی کاربران با استفاده از جست وجوی صوتی به دنبال محتوای مورد علاقه شان هستند، اغلب اوقات از زبان محاوره ای استفاده می کنند. ویژگی اصلی در این زبان عدم تمایل برای به کار بردن عبارت های رسمی و توجه به عبارت های عامیانه است.

سئو محلی

سئو محلی به سایت شما برای ارتقای رتبه اش در میان کاربران یک شهر یا بازار محلی کمک خواهد کرد. بسیاری از برندها نسبت به سئو محلی توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر همیشه در بازارهای محلی با مشکل رقابت با دیگر برندها رو به رو هستتند. اگر شما این امر مهم را مدنظر قرار ندهید، توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را نخواهید داشت.

اشتباه اصلی برندها در زمینه توسعه سایت شان توجه مداوم به بازارهای بزرگ است. اگر شما ویژگی های منحصر به فرد هر بازار را مورد بی توجهی قرار دهید، دیگر شانسی برای تعامل با مخاطب هدف تان نخواهید داشت. این امر به سادگی با تلاش برای استفاده از کلیدواژه های پرطرفدار در بازارهای محلی قابل حل و فصل است. با این حساب تنها کاری که شما باید انجام دهید، شناسایی دقیق بازارهای محلی و تلاش برای بررسی محتوای مورد علاقه کاربران در آن است.

استفاده از آزمون A/B

آزمون A/B به شما امکان پیدا کردن بهترین ایده برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را می دهد. بدون تردید بسیاری از برندها برای بارگذاری محتوای جذاب در سایت رسمی شان با مشکلات زیادی رو به رو هستند. یکی از نکات مهم برای رفع چنین مشکلاتی مربوط به تغییر سریع سلیقه مشتریان است. اگر شما در این رابطه نکات متعددی را مدنظر قرار ندهید، به سختی امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان را پیدا خواهید کرد.

آزمون A/B به برندها امکان آگاهی سریع و بی واسطه از سلیقه مشتریان را می دهد. وقتی شما محتوای جذابی برای مخاطب هدف تان داشته باشید، استقبال آنها از ایده های شما امری انکارناپذیر خواهد بود. با این حساب شما مشکل چندانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.

بدون تردید برای هر برندی مشکل تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بارها پیش آمده است. شما در آزمون A/B با انتشار دو نوع محتوا با ایده های متفاوت در عمل از بازخورد کاربران برای اصلاح فرآیند بازاریابی تان استفاده خواهید کرد. این امر نقش مهمی در تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهد داشت.

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا