تجهیزات هوشمندهوش مصنوعی

کارایی دستگاه‌های هوشمند بی نیاز از اینترنت

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

کارایی دستگاه‌های هوشمند بی نیاز از اینترنت، قابلیت جدیدی در حوزۀ هوش مصنوعی است که محققان دانشگاه فلوریدا مشغول بررسی آن هستند. هوش مصنوعی در حال حاضر برای انجام محاسبات سنگین نیازمند اتصال به سرورهای خارجی است؛ همچنین برای پردازش هوش مصنوعی یا اجرای یادگیری بدون نظارت به محاسبات پیچیده نیاز است.

تحقیقات جدیدی در جریان است تا اندازه و پیچیدگی مدارهای هوش مصنوعی را کاهش دهد. هدف از این کار ایجاد فناوری‌هایی مانند گجت‌های قابل حمل و دستی است که، بدون اتصال به اینترنت، می‌توانند دارای مدار داخلی باشند. این مقاله به بحث در مورد یک کار تحقیقاتی جدید می‌پردازد که توسط دانشگاه مرکزی فلوریدا انجام شده است؛ تلاش برای این‌که هوش مصنوعی بی‌نیاز از اینترنت کار کند. این فناوری، سیستم‌های پردازش زبان‌هایی مانند سیری، الکسا یا روباتیک را فعال می‌کند. سایر برنامه‌های کاربردی پیشرفته ممکن است در گوشه‌های دوردست کره زمین یا حتی در سیارات دیگر استفاده شوند.

کارایی دستگاه‌های هوشمند بی نیاز از اینترنت

کارایی دستگاه‌های هوشمند بی نیاز از اینترنت، قابلیت روبات‌ها را افزایش می‌دهد. روبات‌ها اکنون به کسی نیاز دارند که به آن‌ها بگوید در یک محیط خاص چه وظیفه‌ای دارند. با این حال، روبات‌ها برای انطباق با تنظیمات در حال تغییر در آینده، به ظرفیت یادگیری بدون نظارت نیاز دارند. قابلیت جدید، روبات‌ها را قادر می‌سازد تا کارهای متعددی مانند مکان‌یابی و نجات فردی که در یک مکان دور افتاده به دام افتاده یا نظارت مداوم بر سلامت افراد مسن را انجام دهند و در صورت بروز مشکل، اقدام به تخلیه کنند.

به دلیل ردپای کوچک و کاهش پیچیدگی، اجرای سیناپس‌ها و نورون‌ها، محاسبات الهام‌گرفته از مغز که توسط ممریستورها فعال می‌شود، در طول سال‌ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. تنوع زیاد چرخه به چرخه و دستگاه به دستگاه، توسعه مدارهای عصبی پیچیده با استفاده از روش‌های مواد استاندارد را مختل کرده است. سیناپس‌های شفاف، انعطاف‌پذیر و بسیار نازک برای محاسبات نورومورفیک با استفاده از مواد دو بعدی (۲ بعدی)، البته با دانش ناکافی از واریانس آماری دستگاه، محقق شده‌اند. کارایی دستگاه‌های هوشمند بدون نیاز به اینترنت با طراحی دقیق محققان ممکن خواهد شد. دستگاه‌های پیچیده عصبی – یا شبیه مغز – محققان، بر روی تراشه‌های میکروسکوپی مستطیلی به عرض حدود یک اینچ ساخته شده‌اند.

علی‌رغم این واقعیت که محققان دیگر تلاش کرده‌اند فناوری‌های مشابهی تولید کنند، گجت‌های توسعه‌یافته UCF به دلیل طراحی منحصربه‌فرد و اجزای در مقیاس نانو، قابل اعتمادتر هستند. به لطف ابزارهایی که محققان UCF در حال ساخت آن هستند، هوش مصنوعی بدون نیاز به اتصال به اینترنت کار می‌کند.محققان UCF به جای رشد آن روی بستر دیگری و سپس انتقال آن، آن را مستقیماً روی تراشه اصلی توسعه دادند. آن‌ها بر روی یک پلتفرم تولید می‌شوند، که باعث کاهش انحرافات شیمیایی در هنگام انتقال می شود. محققان با استفاده از این رویکرد جایگزین، نحوه عبور جریان از طریق ابزار را تغییر دادند. این امر قابلیت اطمینان دستگاه را با کاهش تنوع دستگاه بهبود می‌بخشد.

به گفته محققان، این تراشه‌ها ممکن است در ده سال آینده در فناوری‌های معاصر استفاده شوند. گام‌های بعدی آن‌ها بهبود فناوری است، از جمله ایجاد شبکه‌هایی با دستگاه‌هایی که به برنامه‌های جدید مانند تشخیص تصویر اجازه فعالیت می‌دهند و در نهایت همۀ این تحقیقات راهی برای کارایی دستگاه‌های هوشمند بی‌نیاز از اینترنت و افزایش قابلیت آن‌ها است.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا