تحلیل ارز دیجیتال

کاهش چشمگیر تقاضای کریپتو به عنوان روش پرداخت

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
حسین قطبی

بانک سرمایه گذاری جهانی جی پی مورگان کاهش تقاضای شدیدی را برای ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت می‌بیند. با این حال، این بانک خاطرنشان کرد که ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شدن به بخشی بزرگ و بزرگتر در دنیای بازی‌ها، از جمله در متاورس هستند.

 جی پی مورگان تقاضای کمی در کریپتو‌ها، به عنوان یک ابزار پرداخت می‌بیند. تاکیس جورجاکوپولوس (Takis Georgakopoulos)، رئیس جهانی پرداخت‌های بخش بانک سرمایه‌گذاری و شرکت‌های جی‌ پی مورگان، این هفته در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ در مورد تقاضای مشتریان برای ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت صحبت کرد. او گفت؛ “ما تقریباً در شش ماه پیش شاهد تقاضای زیادی (برای رمزارزها به عنوان روش پرداخت) از مشتریانمان بودیم. اما الان خیلی کم شده است”.

جورجاکوپولوس ضمن اشاره به اینکه تقاضا برای ارز دیجیتال به عنوان ابزار پرداخت به شدت کاهش یافته است، تاکید کرد که بانک همچنان از مشتریانی که می‌خواهند از رمزارزها برای این منظور استفاده کنند، حمایت خواهد کرد. او افزود که ارزهای رمزنگاری شده همچنین در بخش بازی گسترده و بزرگتر می‌شوند، هم در بخش بازی‌های سنتی و هم در فضای متاورس، جایی که او فرصت‌های زیادی را در آن می‌بیند، این اتفاق افتاده است.

این هفته، جیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیرعامل جی پی مورگان نیز تردید خود را در مورد بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال تکرار کرد. من در مورد توکن‌های رمزنگاری شده که شما آن‌ها را رمزارز می‌نامید، مانند بیت‌کوین، شک دارم. آنها طرح‌های پانزی غیر متمرکز هستند. با این حال، او تاکید کرد که در مورد بلاکچین و امور مالی غیر متمرکز (دیفای) تردید ندارد و آنها را نوآوری‌های “واقعی” نامید.

یک نظر سنجی اخیر که توسط دیلویت (Deloitte) با همکاری پی پل انجام شد، نشان داد که بیش از ۸۵٪ از بازرگانان “اولویت بالا یا بسیار بالایی برای فعال کردن پرداخت‌های با ارزهای دیجیتال قائل هستند”. علاوه بر این، «نزدیک به سه چهارم افراد مورد بررسی گزارش دادند که قصد دارند طی ۲۴ ماه آینده پرداخت‌های ارز دیجیتال یا استیبل کوین‌ها را بپذیرند». همچنین یک نظرسنجی دیگری توسط بانک آمریکا نشان داد که علاقه فزاینده به استفاده از کریپتو به عنوان یک روش پرداخت وجود دارد. این بانک توضیح داد: «۳۹ درصد و ۳۴ درصد از پاسخ ‌دهندگان به ترتیب گزارش دادند که از دارایی‌های رمزنگاری شده دیجیتالی به عنوان روش پرداخت برای خرید آنلاین و حضوری استفاده می‌کنند. علاوه بر این، ۴۹ درصد و ۵۳ درصد از پاسخ دهندگان به ترتیب علاقه خود را به استفاده از دارایی‌های رمزنگاری شده دیجیتالی برای خرید آنلاین یا حضوری ابراز کردند».

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف این رسانه یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا