خانه / کسب‌وکار دیجیتال / مقاله کسب و کار الکترونیکی / چگونه کسب و کارها با هوش مصنوعی به کمال می‌رسند؟
چگونه کسب و کارها با هوش مصنوعی به کمال می‌رسند؟

چگونه کسب و کارها با هوش مصنوعی به کمال می‌رسند؟

مترجم: سینا تفنگ‏‏‌چی
نویسنده: Sajjad Ahmad

چه بدانیم و چه ندانیم، هوش مصنوعی در اطراف ما وجود داشته و نقش فعالی در زندگی روزمره ما دارد. باید توجه داشت که هوش مصنوعی، هم می‌تواند به بهتر شدن زندگی ما کمک کند و هم کسب و کارمان را بهبود بخشد. بر این اساس در این مطلب به سه حوزه بهره‌مندی کسب و کارها از هوش‌مصنوعی اشاره می‌شود:

۱) بازاریابی

هوش مصنوعی سلطان خودکارسازی بخش بازاریابی کسب‌و‌کار است. هوش مصنوعی مخاطبان یا مشتری شما را هر طور که می‌خواهید دسته‌بندی می‌کند؛ این دسته‌بندی می‌تواند از نظر علاقه، جمعیت‌شناسی، وضعیت اشتراک یا هر دسته‌بندی دیگری که به آن تمایل دارید انجام پذیرد. همچنین می‌توانید ایمیل هایتان را نیز برای دسته‌های مختلف مشتریان خود، خودکارسازی و سفارشی کنید. در کنار آن، چت‌بات‌هایی وجود دارند که بازاریابی آنلاین کسب و کار شما را خودکار می‌کنند. این روبات‌ها با مشتریان بالقوه شما که از وب‌سایت یا صفحات رسانه‌های اجتماعی‌تان بازدید می‌کنند صحبت کرده، محصولات و خدماتتان را به آنها پیشنهاد داده و فروش بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورند. نکته آخر اینکه با هوش مصنوعی می‌توانید مشتریان بالقوه خود را بر اساس فعالیت‌های اجتماعی و علایق آنها مطالعه کرده و تبلیغات خود را به صورتی هدفمند ارائه دهید.

۲) خدمات مشتری

از روزهایی که مجبور بودید یک کارمند تمام وقت را فقط برای پاسخگویی به سوالات مشتریان استخدام کنید، گذشته است. امروز هوش مصنوعی این کار را برای شما انجام می‌دهد. اکنون وقتی مشتری پیامی را در وب‌سایت یا صفحات رسانه‌‌‌های اجتماعی شما ارسال می‌کند، الگوریتم یادگیری ماشینی به یاری‌تان آمده و متناسب با نیاز او، پاسخ مطلوبی را ارائه می‌دهد. الگوریتم یادگیری ماشینی می‌تواند با تماشای فعالیت‌های مشتری شما، حتی پیش از ثبت درخواست او، موارد موردنیاز برای پاسخگویی را تشخیص دهد؛ بر این اساس می‌تواند پیشدستی کرده و خواسته او را نیز بیان کند و به این صورت، ضمن تسهیلگری، به هدایت هدفمند و رو به جذب مشتری نیز اقدام کند.

منبع: دنیای اقتصاد

حتما ببینید

مفهوم DAC چیست؟ آشنایی با شرکت خودمختار غیرمتمرکز و مزایا و معایب آن

مفهوم DAC چیست؟ آشنایی با شرکت خودمختار غیرمتمرکز و مزایا و معایب آن

آرش زارع زاده شرکتی را تصور کنید که در آن به جای این که مدیرعامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.