امنیت اطلاعاترسانه دیجیتال

کشف حفره های امنیتی خطرناک در زوم برای همه رایانه ها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

یک موسسه امنیتی از شناسایی آسیب پذیری های خطرناکی در نرم افزار ویدئو کنفرانس زوم خبر داده که هکرها با سوءاستفاده از آنها می توانند امنیت همه رایانه های شخصی را به خطر بیندازند.

همزمان با شیوع ویروس کرونا استفاده مردم از نرم افزارهای گپ گروهی و ویدئو کنفرانس برای برگزاری جلسات کاری، آموزش آنلاین و غیره افزایش یافته است. یکی از محبوب ترین این نرم افزارها زوم است که افشای حفره‌های امنیتی جدید آن توسط مؤسسه Cisco Talos نشان می‌دهد مشکلات این برنامه علیرغم به روزرسانی های اخیر برطرف نشده است.

Cisco Talos قبلاً نیز یک آسیب پذیری امنیتی را در نرم افزار زوم شناسایی کرده بود که شرکت سازنده آن را در ماه می با عرضه وصله TALOS-۲۰۲۰-۱۰۵۵ برطرف کرده بود.

این شرکت می‌گوید هکرها با سواستفاده از آسیب پذیری تازه می‌توانند پیام‌های حاوی فایل‌های آلوده و دستکاری شده با فرمت گیف را برای کاربران نرم افزار زوم ارسال کنند. البته این پیام‌ها باید از طریق سرورهای شرکت Gipghy ارسال شوند که در زمینه تولید انبوه فایل‌های متحرک گیف فعالیت می‌کند.

هکرها بعد از این کار می‌توانند به رایانه‌های شخصی آلوده شده نفوذ کرده و داده‌های شخصی آنها را سرقت کنند. کارشناسان Cisco Talos با شرکت زوم در تماس هستند تا بتوانند این مشکل را هر چه سریع‌تر برطرف کنند.

مهر به نقل از هات هاردویر،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا