صرافی ارز دیجیتالگزارش

کوین بیس یا بایننس، کدام صرافی ارز دیجیتال بهتر است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
 حسین قطبی

معاملات مربوط به ارزهای رمزنگاری شده، مانند بیت‌کوین، در صرافی‌های ارزهای دیجیتال انجام می‎شود، پلتفرم‌های آنلاین که خرید و تجارت را ممکن می‌کنند. در اینجا نگاهی به دو صرافی تثبیت شده، کوین‌بیس و بایننس و آنچه که برای شما نیاز است تا تصمیم بگیرید که کدام یک ممکن است برای شما بهتر باشد، آورده شده است.

 سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند ارزهای دیجیتال را در ازای پول نقد یا سایر دارایی‌ها معامله کنند، می‌توانند این کار را در صرافی‌های ارزهای دیجیتال به همان روشی که سهام سنتی در بورس معامله می‌شود، انجام دهند. در بورس اوراق بهادار، معاملات شما به سبد آنلاین شما ارسال می‌شود. در یک صرافی ارز دیجیتال، معاملات شما را می‌توان به یک کیف پول دیجیتال که یک فضای ذخیره سازی آنلاین است، ارسال کرد. یک صرافی ارز دیجیتال می‌تواند کارت‌های اعتباری، حواله‌های سیمی و سایر اشکال پرداخت را به عنوان وسیله‌ای برای خرید ارز دیجیتال بپذیرد.

برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال به شما اجازه می‌دهند، ارز دیجیتال خود را برداشت کنید، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی‌کنند. برخی به شما این امکان را می‌دهند که سرمایه گذاری خود را به یک کیف پول دیجیتال منتقل کنید، در حالی که برخی دیگر چنین چیزی را ارائه نمی‌دهند. در نهایت، صرافی‌های خاص به شما امکان می‌دهند تا ارز دیجیتال را به دست آورید، همچنین بخرید و معامله کنید.

کوین‌بیس و بایننس اخیراً سرفصل‌هایی را منتشر کرده‌اند

سال ۲۰۲۲، فروش گسترده ارزهای دیجیتال، ارزش بازار را به میزان تقریبی کمتر از ۱ تریلیون دلار کاهش داد و بیت‌کوین را به پایین ترین سطحی که از سال ۲۰۱۳ مشاهده نشده بود، رساند. بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان، هنگامی که به دلیل ازدحام در شبکه خود، برداشت اتریوم را به طور موقت به حالت تعلیق درآورد، باعث ناامیدی سرمایه گذاران شد. در همان دوره، پلتفرم کوین‌بیس دچار قطعی‌های متناوب شد.

اگرچه نهاد IRS شروع به نظارت دقیق تر معاملات بیت‌کوین کرده است، معامله گران ارزهای دیجیتال باید بدانند که در حال حاضر، مشکلات ثبات همچنان وجود دارد. این امر می‌تواند مانع از خروج دارایی‌های دیجیتال شود و سرمایه گذاران را در طول دوره‌های نوسان و انحلال آسیب پذیر کند.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال چگونه رتبه بندی می‌شوند؟

کارمزدها و قوانین بسته به صرافی‌های ارزهای دیجیتال متفاوت است، تا حدی به این دلیل که صنعت ارزهای دیجیتال هنوز به اندازه‌ای جدید است که شیوه‌های مقرراتی در حال تکامل هستند. در حال حاضر، سرمایه‌گذاران باید بدانند که تجربه آنها ممکن است از یک پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال نسبت به پلتفرمی دیگر متفاوت باشد. به طور کلی، قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، باید تحقیق کنید. انواع تراکنش‌هایی که می‌توانید انجام دهید، همچنین کارمزدهای مرتبط و گزینه‌های ذخیره‌سازی آنلاین موجود، به صرافی ارز دیجیتالی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. این مقاله مقایسه کوین‌بیس و بایننس را با نگاهی اجمالی به ویژگی‌ها و هزینه‌های اصلی هر پلتفرم بررسی می‌کند:

بایننسکوین‌بیس
۰.۱ درصد کارمزد معاملات لحظه‌ای۰.۵ درصد کارمزد خرید/فروش کریپتوهزینه ها در وب سایت کوین‌بیس فاش نشده است. در عوض تمام کارمزدها در زمان معامله فاش می‌شود.کارمزد‌ها
بیش از ۵۰۰ تابیش از ۱۵۰ تاتعداد رمزارزهای پشتیبانی شده
سفارش محدود (Limit Order)، سفارش در قیمت بازار (Market Order)، سفارش توقف-محدودیت (Stop-Limit Order)، سفارش توقف در بازار (Stop Market order)، سفارش محدود TP/SL و …ارسال، دریافت، انتقال، خرید، فروشانواع سفارشاتی که پشتیبانی می‌شود
محدودیت‌ها به نوع ارز دیجیتال خریداری شده بستگی داردمحدودیت‌ها به منطقه و نوع روش پرداخت شما بستگی داردمحدودیت‌های معاملاتی

صرافی کوین‌بیس

کوین‌بیس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده و دومین صرافی بزرگ در جهان است. بیش از ۹۸ میلیون کاربر تأیید شده در بیش از ۱۰۰ کشور جهان دارد و دارایی آن تقریباً ۲۵۶ میلیارد دلار است. از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۲، این صرافی مستقر در ایالات متحده به خود می‌بالد که به تازه واردان ارزهای دیجیتال یک نقطه شروع قابل دسترسی را ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های کوین بیس

  • امکان استفاده از میانگین هزینه دلاری.
  • در اقتصاد موظف شرکت کنید و ارز دیجیتال کسب کنید.
  • ارز رمزنگاری شده خود را در یک صندوق دیجیتالی با امکان برداشت با تاخیر ذخیره کنید.
  • ارزهای دیجیتال را از طریق کارت خرج کنید و پاداش جمع کنید.
  • به حساب خود در برنامه تلفن همراه صرافی دسترسی داشته باشید و آن را بررسی کنید.
  • پشتیبانی را از طریق تلفن، پیام رسان زنده یا ایمیل دریافت کنید.

شرایط حساب کوین بیس

هیچ هزینه‌ای برای افتتاح یا نگهداری حساب وجود ندارد، اما حداقل ۲ دلار برای معامله کردن وجود دارد. شما مجاز به انجام حداکثر ۲۵.۰۰۰ دلار تراکنش ACH در روز هستید. برای ثبت نام می‌توانید ۵ دلار بیت‌کوین رایگان کسب کنید.

بیمه کوین‌بیس و FDIC

کوین‌بیس وجوهی را از حساب‌های سرمایه‌گذار خود جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را در مکانی امن به عنوان بیمه تضمینی قرار می‌دهد. در ایالات متحده، دارایی‌های سرمایه‌گذار را می‌توان در حساب‌های بانکی، صندوق‌های بازار پول یا خزانه‌داری ایالات متحده نگهداری کرد. برای پولی که در بانک‌ها سپرده می‌شود، موسساتی که کوین‌بیس انتخاب می‌کند توسط شرکت بیمه سپرده فدرال حمایت می‌شوند و به این ترتیب، تا سقف ۲۵۰.۰۰۰ دلار برای هر مشتری بیمه می‌شوند. در خارج از ایالات متحده، پول از حساب‌های کوین‌بیس در حساب‌های اختصاصی نگهداری می‌شود.

کوین‌بیس پرو

کاربران با تجربه تر می‌توانند نسخه Coinbase Pro را امتحان کنند که در آن کارمزدها بسته به حجم معاملات ماهانه شما متفاوت خواهد بود. در اینجا هزینه‌ها و سیاست‌های استاندارد برای کوین‌بیس آمده است‌:

مقدار معامله                                                     هزینه

۱۰ دلار یا کمتر                                               0.99 دلار

بیش از ۱۰ دلار و تا ۲۵ دلار                               1.49 دلار

بیش از ۲۵ دلار و تا ۵۰ دلار                              1.99 دلار

بیش از ۵۰ دلار و تا ۲۰۰ دلار                            2.99 دلار

منبع پرداخت                                                                             هزینه

حساب بانکی ایالات متحده یا کیف پول کوین‌بیس                        1.49٪

کارت اعتباری                                                                              3.99٪

برداشت فوری کارت    تا ۱.۵٪، حداقل هزینه                              0.55 دلار

انتقال ACH                                                                              رایگان

انتقال سیمی                                                                             10 دلار، ۲۵ دلار خروجی

صرافی بایننس

بایننس یک اکوسیستم ارز دیجیتال است که سرمایه گذاران با تجربه تر ارزهای دیجیتال را هدف قرار داده است. با توجه به حجم معاملات، این صرافی بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است. اگرچه برای مصرف کنندگان ایالات متحده در دسترس نیست، نسخه‌ای از آن با نام Binance.US برای این کشور وجود دارد.

ویژگی‌های بایننس و Binance.US

اگرچه Binance.US تعداد ارزهای رمزنگاری شده و جفت معاملاتی مشابه شریک خود یعنی بایننس ارائه نمی‌کند، اما هنوز یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتالی است که در ایالت‌های آمریکا وجود دارد. در سال ۲۰۱۹ از سانفرانسیسکو راه اندازی شد و با همان فناوری مورد استفاده در پلتفرم جهانی مجهز شد. در اینجا نگاهی به ویژگی‌های کلیدی آن می‌اندازیم:

  • برای مخاطبان آمریکایی ساخته شده است.
  • بدون کیف پول دیجیتال داخلی است.
  • سیستم بلیط پشتیبانی مشتری دارد.

شرایط حساب بایننس

می‌توانید به صورت رایگان در بایننس ثبت نام کنید، اما برای تجارت به ۱۰ دلار نیاز دارید. این پلتفرم امکان میانگین‌گیری هزینه‌های دلاری را فراهم می‌کند، به این معنی که می‌توانید حساب خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که مقدار مشخصی از ارز دیجیتال را به طور ثابت خریداری کند. حداقل و حداکثر مبالغ معاملاتی به ارز دیجیتالی که در آن سرمایه گذاری می‌کنید، بستگی دارد.

بایننس و امنیت

هر دو بایننس و کوین‌بیس احراز هویت دو مرحله‌ای را ارائه می‌دهند. کوین‌بیس به سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال آمریکا یک خزانه دیجیتال نیز ارائه می‌دهد.

تفاوت‌های کلیدی

این دو صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال دارای تفاوت‌های کلیدی هستند:

دسترسی

اگر در ایالات متحده هستید، کوین‌بیس مجموعه کامل‌تری از ابزارهای ارز دیجیتال و گزینه‌های معاملاتی را نسبت به بایننس در اختیار شما قرار می‌دهد که صرفاً در نسخه‌ای محدود به نام Binance.US موجود است. در اینجا جزئیات مربوط به مکان‌های موجود این مبادلات وجود دارد. برای مثال،کوین‌بیس در ایالات متحده به استثنای هاوایی در دسترس است. در حالی که Binance.US در ایالات متحده به استثنای چهار ایالت، هاوایی، نیویورک، تگزاس و ورمونت در دسترس است.

بستر یا زمینه

کوین‌بیس در دو نسخه، کوین‌بیس اصلی و کوین‌بیس پرو، فعالیت می‌کند. در حالی که بایننس فقط یک پلتفرم جهانی دارد، اما فقط Binance.US در ایالات متحده کار می‌کند.

گزینه های معاملاتی

کوین‌بیس دارای حداقل نقطه ورودی پایین، حداقل ۲ دلار ، است و امکان تجارت فردی را فراهم می‎کند. کوین‌بیس پرو عملکرد گسترده و توانایی انجام معاملات فردی و تراکنش‎های کریپتو به کریپتو را ارائه می‌دهد. Binance.US به حداقل سرمایه گذاری ۱۰ دلاری نیاز دارد و امکان تجارت فردی، تجارت کریپتو به کریپتو و تجارت همتا به همتا را می‌دهد.

هزینههای معاملاتی

کوین بیس یا بایننس، کدام صرافی ارز دیجیتال بهتر است؟

در کوین‌بیس، کارمزدها بسته به نوع تراکنش و نحوه تامین مالی آن متغیر است. Binance.US یک کارمزد پایین، ۰.۱٪ برای معاملات نقطه‌ای و ۰.۵٪ کارمزد خرید و فروش کریپتو را دریافت می‌کند. این پلتفرم از حجم معاملات ۳۰ روزه و موجودی روزانه BNB شما برای تعیین کارمزد معاملات استفاده می‌کند.

امنیت

صرافی‌های ارزهای دیجیتال از FDIC یا شرکت حفاظت از سرمایه‌گذاران اوراق بهادار مانند پول نقد و دارایی‌های اوراق بهادار سنتی تبعیت نمی‌کنند. در عوض کوین‌بیس و بایننس رویکردهای خاص خود را برای امنیت دارند.

رویکرد کوین‌بیس برای امنیت: کوین‌بیس ۲ درصد از سرمایه‌های مشتریان را به صورت آنلاین نگه می‌دارد و بقیه را به‌صورت آفلاین در مکانی که «سردخانه» نامیده می‌شود، یک مکان آفلاین ایمن ذخیره می‌کند. همچنین این صرافی ادعا می‌کند که تمام ارزهای دیجیتالی که در پلتفرم آن نگهداری می‌شوند، برای شرایط مجرمانه خاص، مانند نقض حساب‌های فردی یا سرقت توسط کارمندان کوین‌بیس، بیمه شده‌اند.

رویکرد بایننس برای امنیت: Binance.US سپرده‌های دلاری را در حساب‌های بانکی نگهداری می‌کند که معمولاً توسط FDIC تا سقف ۲۵۰.۰۰۰ دلار برای هر مشتری بیمه می‌شوند. تا به امروز، Binance.US هیچ مشکل امنیتی را گزارش نکرده است. با این حال، شریک اصلی آن یعنی خود صرافی بایننس، اذعان کرده است که در سال ۲۰۱۹، هکرها شبکه بایننس را به خطر انداخته و ۷.۰۰۰ بیت‌کوین را سرقت کردند. سرمایه‌های کاربران آسیب دیده توسط شرکت بازپرداخت شدند.

کوین‌بیس در مقابل بایننس: کدام یک برنده می‌شود؟

اگر در آمریکا زندگی می‌کنید، احتمالاً تجربه بهتری با کوین‌بیس خواهید داشت، این پلتفرم به شما امکان می‌دهد در مقایسه با رقیبش، Binance.US، کارهای بیشتری با ارزهای دیجیتال انجام دهید. کوین‌بیس سطح قابل توجهی از کنترل را به سرمایه گذاران، از میانگین هزینه دلار گرفته تا برداشت‌های به موقع، یک انبار دیجیتال برای ذخیره سازی امن و فرصتی برای کسب دارایی‌های ارز دیجیتال، ارائه می‌دهد.

اما برای سرمایه‌گذارن خارج از کشور آمریکا، اگر با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نسبتا راحت هستید و نیازی به ذخیره سازی امن و سرمایه گذاری‌های زمان بندی شده ندارید، ممکن است کارمزدهای کمتر بایننس برای شما جذاب باشد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف این رسانه یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

منبع: اقتصادآنلاین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا