اقتصاددیجیتالاینترنت و شبکه اطلاعاتدولت دیجیتال

۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در مراسم رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، دو روستای شهنیز از کهگیلویه و بویراحمد و گلانه از کردستان به صورت نمادین و با برقراری تماس تصویری آنلاین به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت نسل سه و چهار متصل شدند.

۱۰۳۴ روستا در سراسر کشور با تمرکز بر مناطق کمتر برخوردار، به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی متصل شدند. در این مراسم که با حضور محمدجواد آذری جهرمی برگزار شد، دو روستا به عنوان نمونه‌هایی از ۱۰۳۴ روستا، به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت نسل سه و چهار متصل شدند.

بر این اساس، برای تحقق اهداف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور تکمیل دسترسی ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ارتباطی تا پایان سال جاری، نزدیک به ۵۰۰ روستا در قالب خدمات عمومی ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات (‪USO‬) و بیش از ۵۰۰ روستا با سرمایه‌گذاری شرکت ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی کشور متصل شدند.

روستاهایی که در قالب طرح ‪USO‬ به شبکه ارتباطی متصل شدند، ۴۹۱ روستا، با احداث ۱۴۳ سایت و با سرمایه‌گذاری ۲۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودند. در این میان استان‌های کردستان با ۱۱۴، سیستان و بلوچستان با ۹۱ و خراسان رضوی با ۵۷ روستا بیشترین سهم از این طرح توسعه را دارند. شرکت ایرانسل هم ۵۴۳ روستا را با احداث ۱۶۳ سایت و با سرمایه‌گذاری مستقیم ۸۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومانی به شبکه ارتباطی متصل کرد. 

استان‌های فارس با ۶۸، خراسان رضوی با ۵۹ و کردستان با ۵۷ بیشترین سهم از طرح توسعه ارتباطی شرکت ایرانسل را دارند. بر اساس این گزارش در مراسم امروز در مجموع ۱۰۳۴ روستا با سرمایه ۳۰۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که استان‌های کردستان با مجموع ۱۷۱ روستا و سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی، سیستان و بلوچستان با مجموع ۱۲۸ روستا و سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی و خراسان رضوی با مجموع ۱۱۶ روستا و سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی، صدر جدول دسترسی به شبکه ارتباطی را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص دادند.

در این مراسم بیژن عباسی آرند، مدیرعامل اپراتور ایرانسل اظهار کرد: ایرانسل به عنوان دومین اپراتور کشور یک شرکت مشترک با سهامدار خارجی و داخلی است که در سال ۱۳۸۴ پروانه‌اش توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات صادر شد. این اپراتور در حال حاضر با ۸۹ درصد پوشش جمعیتی در کل کشور، ۵۱ میلیون مشترک دارد که ۳۷ میلیون از این تعداد، مشترکان اینترنت همراه هستند. در ایرانسل پهنای باند ملی نسبت به بین‌الملل، از درصد ۲۷ به ۷۳ برخوردار است.

وی‌ با اشاره به نقش ایرانسل در اقتصاد دیجیتال گفت: ایرانسل سال گذشته سهمی ۱۵ هزار میلیارد تومانی از اقتصاد دیجیتال داشته و ما در تلاشیم از اپراتور دیتا به اپراتور دیجیتال تبدیل شویم. در دوران کرونا نیز تلاش زیادی برای دورکاری حداکثری به ایرانسل انجام شد.

عباسی آرند درباره اتصال روستاها به شبکه اینترنت نیز بیان کرد: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۹۲۰ روستا به ۲G و ۱۴ هزار و ۲۶۵ روستا به ۳G و ۸۷۹۶ روستا به ۴G متصل هستند. همچنین تا کنون ۲۰۰ سایت در جهت توسعه پوشش روستایی راه‌اندازی شده و بنا داریم در راستای اجرای پروژه USO تا پایان سال جاری، ۴۱۰ سایت راه‌اندازی کنیم.

همچینن باقر صمدی، معاون دیجیتال مدیرعامل ایرانسل در ادامه با اشاره به سرویس‌های ارائه‌شده توسط ایرانسل اظهار کرد: پلت‌فرم‌های تعاملی از جمله پلت‌فرم‌های آموزشی، سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری جهت نگه‌داری اسناد داده، حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال و سرویس خانه هوشمند که راه ورود به IOT در حوزه B2C خواهد بود، از جمله سرویس‌های جدید ایرانسل است.
منبع: ایسنا

هت مطالعه مقاله مرتبط با این متن ب روی این متن کلیک نمایید:
تصویب سند کلان شبکه ملی در انتظار برگزاری جلسه شورای فضای مجازی
شبکه ملی اطلاعات؛ یک گام دیگر رو به جلو
حریم شخصی مردم در شبکه ملی اطلاعات بهتر کنترل می‌شود
شبکه ملی اطلاعات روی ریل ارتقای محتوا
افزایش ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات به ۱۸ هزار گیگابیت
اگر توسعه شبکه ملی اطلاعات نبود در دوره کرونا زمین‌گیر می‌شدیم
شبکه ملی اطلاعات؛ یک گام دیگر رو به جلو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: شبکه ملی اطلاعات؛ یک گام دیگر رو به جلو - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: حریم شخصی مردم در شبکه ملی اطلاعات بهتر کنترل می‌شود : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا