بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

۴ نکته در مورد بیت کوین که در این هفته باید مدنظر داشته باشید

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

قیمت بیت کوین هفته جدید را در شرایطی آغاز کرده کرده است که در ناحیه حساس ۳۰ هزار دلار قرار دارد و حرکت بعدی آن برای بسیاری از کاربران نامشخص است. این در شرایطی است که کندل هفتگی قیمت بیت کوین در بالای سطح۳۰ هزار دلار بسته شده است و بازارهای سهام آمریکا نیز نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از خود در روز جمعه نشان دادند. در این هفته رویدادها، اتفاقات و پارامترهای مختلفی بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارند. در زیر به ۴ نکته مهم‌ در مورد بیت کوین می‌پردازیم

۱- نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد

اولین موضوع به نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد (WEF) برمی‌گردد که پس از ۲ سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا از دیروز آغاز شده است و تا ۲۶ می (۵ خرداد) ادامه خواهد داشت. وبسایت WEF در ماه آپریل (فروردین) ویدیویی را منتشر کرد که به خاطر تاثیرات محیط زیستی استخراج بیت کوین، خواستار تغییر الگوریتم اجماع آن به گواه اثبات سهام (POS) شده بود. همچنین بحث سقوط پروژه ترا موضوع دیگری است که ممکن است بر تصمیمات این مجمع در زمینه قانون‌گذاری بر رمزارزها تاثیر بگذارد. بنابرین تصمیمات این مجمع در این هفته می‌تواند بر بازار رمزارزها تاثیرگذار باشد.

۲- کاهش سختی استخراج شبکه بیت کوین

مبحث بعدی به کاهش ۳٪ احتمالی سختی استخراج بیت کوین در روز چهارشنبه مربوط می‌شود. این بزرگترین کاهش این پارامتر از ماه جولای ۲۰۲۱ (تیر۱۴۰۰) محسوب می‌شود. مطابق گزارش پیشین میهن بلاکچین، درآمد ماینرهای بیت کوین وارد ناحیه ضرردهی شده است و کاهش این پارامتر می‌تواند منجر به افزایش درآمد ماینرهای بیت کوین شود تا کمی اوضاع خود را بهبود بخشند.

نمودار نقطه سر به سر درآند ماینرهای بیت کوین
نمودار نقطه سر به سر درآمد ماینرهای بیت کوین منبع: تریدینگ ویو

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در فین‌تک (فناوری مالی)  

۳- کاهش حجم تراکنش‌های روزانه بیت کوین

موضوع بعدی به کاهش حجم تراکنش‌های روزانه بیت کوین مربوط می‌شود. در حال حاضر میانگین متحرک تعداد تراکنش‌های بیت کوین در ۷ روز اخیر نسبت به اوخر ماه ژانویه (بهمن) حدود ۷۰٪ کاهش پیدا کرده است. از طرف دیگر سهم سرمایه‌گذاران خرد از عرضه کل بیت کوین به کمتر از ۵٪ کاهش پیدا کرده است. این بدان معنا است که بازیگران بزرگ این حوزه، بیش از هرزمان دیگری کنترل بازار را در دست گرفته‌اند.

نمودار میانگین‌تراکنش‌های ۷ روزه بیت کوین منبع: گلسنود
نمودار میانگین‌ حجم تراکنش‌های ۷ روزه بیت کوین منبع: گلسنود

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۴- ترس شدید حاکم بر بازار

مورد آخر به احساسات حاکم بر بازار برمی‌گردد که مدت‌ها است در ناحیه ترس شدید قرار دارد. شاخص ترس و طمع از ۸ می (۱۸ اردیبهشت) در سطوح زیر ۲۰ قرار گرفته است و امروز به ۱۰ رسید. از لحاظ تاریخی، قرار گرفتن این شاخص برای مدت طولانی در این نواحی می‌تواند نوید بخش نزدیک شدن به کف قیمت بیت کوین باشد.

نمودار شاخص ترس و طمع در قیمت‌های مختلف بیت کوین منبع: لوک اینتو بیت کوین
نمودار شاخص ترس و طمع در قیمت‌های مختلف بیت کوین منبع: لوک اینتو بیت کوین

منبع: میهن بلاک چین

۴ نکته در مورد بیت کوین که در این هفته باید مدنظر داشته باشید

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا